Toon posts:

R7 260x voor tweede keer naar reparatie binnen 2 maanden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Afgelopen januari een R7 260x DCII 1gig gekocht. Heeft vanaf het begin al problemen dat er geen beeld terugkomt als de computer langere tijd idle heeft gestaan. Dit lijkt volgens het internet te maken te hebben met een bug in de zogenaamde 2D-modus (lager geklokt) van de videokaart.

Nu is de videokaart door de webwinkel opgestuurd geweest en ook weer teruggekomen. Ik zag direct dat het dezelfde videokaart was dus heb even gebeld om te vragen of de problemen waren opgelost en of er was getest. De winkel verzekerde mij dat alles was getest.

Nu bleek bij inbouwen dat de videokaart dus nog steeds hetzelfde gedrag vertoond; 1 keer per dag gaat het beeld niet meer aan en is een restart nodig omdat de videokaart in die 2D-modus zit en er niet meer uitkomt.

Ik besloot de videokaart weer terug te brengen en, omdat de videokaart al eens gerepareerd was, wilde graag een, bij voorkeur, ander merk onder het mom van ondeuglijk product.

Nu werd er mij in de winkel verteld dat de procedure was dat de GPU eerst weer getest moest worden en dat dan de fabrikant het moest repareren of vervangen. Ikzelf was het daar niet echt mee eens omdat de fabrikant mijn videokaart al ruim 4 weken heeft gerepareerd en dat er uiteindelijk niets is opgelost.

Nu is de videokaart dus weer defect bevonden, en ook weer opgestuurd naar de fabrikant. Is er niets wat ik kan maken zodat ik een andere videokaart kan krijgen? Ik ben nu al ruim 2 maanden aan het tobben en ik heb weinig vertrouwen in deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag, dus hoort het niet in de techfora maar in de Shopping Forum. Ik verplaats even :)

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drivers al eens geupdate? Omdat het met meerdere kaarten gebeurt. Klinkt als slechte drivers (waar amd veel vaker last van heeft) want een kaart die terugkomt van RMA is beter getest als de kaarten die zo uit de fabriek komen. De kans dat die kaart ook kapot is is heel erg klein.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:46
Is er geen bios update beschikbaar voor de kaart?

[ Voor 9% gewijzigd door Arn0uDz op 23-03-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arn0uDz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:05:
Is er geen bios update beschikbaar voor de kaart?
Dat zou ik niet zomaar doen, kans dat je dan je garantie verpest. Iets wat je nu helemaal niet wil. Veel fabrikanten geven je geen garantie als ze zien dat je de bios heb geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:07:
[...]

Dat zou ik niet zomaar doen, kans dat je dan je garantie verpest. Iets wat je nu helemaal niet wil. Veel fabrikanten geven je geen garantie als ze zien dat je de bios heb geupdate.
Ben ik het niet met je eens. Als de fabrikant zelf al een BIOS update aanbied op hun eigen site, dan is er niks mis mee.

Ik heb even gezocht op de asus site, specifiek voor dit type kaart is er geen bios file te vinden, maar ik vond wel deze bios file voor een 260x OC 2GB met dit als issue fix:
"fix black screen issue with some MB"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan je het niet mee eens zijn, er zijn mensen die hun kaart gewoon ongerepareerd terugkrijgen omdat ze de bios geupdate hebben.Wat ik eigenlijk heel logisch vind, voor hetzelfde geld doe jij iets verkeerd, bios corrupt, en mogen hun het oplossen.
Dus gewoon mee oppassen.
Bovendien zou ik altijd beginnen bij de drivers, voordat je een bios update doet.
En je kan ook altijd in msi afterburner de 2d clocks omhoog zetten. Is misschien ook wel een oplossing.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als de webwinkel hem reeds voor de tweede keer heeft defect bevonden, mag ik er toch wel vanuit gaan dat het niet aan de pc ligt?

En als het de drivers zijn, wat heel waarschijnlijk is, kan ik dan geen aanspraak maken op garantie? Ik heb immers een ondeuglijk product gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dan eigenlijk wel.
Nee volgens mij niet, al weet ik niet precies hoe dat zit. Want de kaart is dan gewoon goed, alleen de software van jou kant niet. En drivers updaten is ook geen rocket science.
Geen idee eigenlijk. Goede vraag. Denk dat het moeilijk word in ieder geval.
Maar als de webwinkel hem ook kapot vind, kan het eigenlijk niet aan de drivers liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:18:
Daar kan je het niet mee eens zijn, er zijn mensen die hun kaart gewoon ongerepareerd terugkrijgen omdat ze de bios geupdate hebben.Wat ik eigenlijk heel logisch vind, voor hetzelfde geld doe jij iets verkeerd, bios corrupt, en mogen hun het oplossen.
Dus gewoon mee oppassen.
Bovendien zou ik altijd beginnen bij de drivers, voordat je een bios update doet.
En je kan ook altijd in msi afterburner de 2d clocks omhoog zetten. Is misschien ook wel een oplossing.
Dat mag een winkel zeggen, maar zo werkt het recht niet. Een winkel zal onkundig gebruik / misbruik moeten aantonen. Een BIOS update, waarvoor de tools gewoon worden aangeboden is gewoon iets dat een user geacht is te kunnen doen.

Ga je aan de gang met obscure non-factory BIOS of settings, ondanks meestal de waarschuwingen die daar bij staan, dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak ieder geval foto's van de videokaart en filmpje ;)"dat het werkend is" voor je hem opstuurt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, het zit hem er meer in dat er waarschijnlijk een bug in de software van AMD zit. Dit valt niet te updaten. Er zijn meerdere kaarten die er last van hebben. Het is met wat obscure mods op te lossen: het schijnt dat je de GPU klok hoger kunt zetten zodat hij nooit meer in laaggeklokte 2D modus komt. Dit vind ik echter geen goede oplossing sinds het zeker de levensduur beinvloed (nooit teruggeklokte kaart wordt warmer en vreet meer stroom).

Deze persoon lijkt hetzelfde te hebben (gpu komt niet uit idle modus) met nog wat randproblemen als artifacts en dergelijke:
http://rog.asus.com/forum...s-high-temp-no-Power-Save

Wat mijn probleem is, is dat ik van deze kaart afwil. De winkel is echter niet zo meegevend en zegt dat als hij defect is, Asus hem zal repareren. Echter is dit al de tweede keer dat hij richting Asus gaat.

edit2: De kaart is ook niet voor mijzelf, vandaar dat ik niets zie in al die mods.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update.

Nadat hij voor de tweede keer opgestuurd was, kreeg ik als reactie dat de kaart 100% in orde was en dat er daarom niets aan gedaan was. Natuurlijk vertoonde de kaart nog steeds hetzelfde gedrag. Ook de black screen fix op de asus website veranderde weinig.

Heb maar een GTX750 gekocht, en deze in de PC gestopt. Ben in ieder geval van het probleem af. Geen AMD meer voorlopig, omdat mijn AMD-ergernissen zich toch wel opstapelen (slechte linux support, slechte drivers).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Gebruik je geen voeding die op z'n laatste tenen loopt?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voeding was nieuw (net als de rest van de PC)

Als er iemand interesse heeft in de kaart, of denkt dat hij het probleem kan fixen, mag hij hem wel overnemen voor 50-100 euro ofzo. Buiten het idle-blackscreen-probleem had de kaart geen enkel probleem. Hij werkte buitengewoon.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Welk merk en type? Een nieuwe voeding van een prut merk blijft een slechte voeding, de nieuwheid daarvan veranderd dat niet

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1