loszittende slocket ??

Pagina: 1
Acties:

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
ik heb een abit be6-2 rev1.0 met p3-600e en natuurlijk een slocket. sinds ik van mijn katmai 500 ben overgestapt op deze processor, heb ik telkens weer het zelfde probleem.
soms (spontaan, meestal meer dan 1 keer per dag) blijft de pc kompleet hangen en begint de pc-speaker lekker te piepen (2sec piep, 1/2 sec rust en dan weer opnieuw), na vanalles losgehaald en weer vast gezet te hebben ben ik er nu ongeveer achter dat als ik de slocket eruit trek en er weer induw de pc weer 'gewoon' werkt. dit heb ik nu al ongeveer 100 keer gedaan en ik wordt er een beetje ziek van.
is er misschien iemand die dit zelfde probleem heeft en weet hoe ik dit fatsoenlijk kan oplossen.
ik zit op het moment nog te wachten op een nieuwe slocket die ik te leen krijg wanneer mijn leverancier er weer genoeg heeft, maar tot die tijd zou ik hier graag iets meer van weten.

b.v.d.

p.s. Nee, niet binnelandse veilidheids dienst: Bij Voorbaad Dank... :)

Verwijderd

Nee.. ik heb een LX-6 en daarin zit ie pas echt los en kan ik nog tegen de kast trappen. Waarschijnlijk heb jij een rotte slocket. Maak het zooitje eens heel goed schoon.

contacten schoonmaken en de slot1 schoonblazen/zuigen.

• The Collector
om maar eventjes te laten zien hoe storend het is (m'n beste hoop zal toch die nieuwe slocket zijn) hier effe een update wat er gebeurd is sinds dat deze thread begonnen is:

2x boven genoemd probleem
2x bsod
3x spontane resets

ik heb dus alleen maar zitten internetten, meer niet! naja, 'k zal maar niet verder zeuren...

• The Collector
nou, ik zit dit nu dus eventjes op de pc van mijn vader te typen want die andere bak heeft het nu helemaal opgegeven.

nadat ik dus net de vorige msg had gepost, ja hoor, weer een spontane reset. maar nu kreeg ik een ander leuk geintje (nog nooit gezien), en het wat direct na de reset, zoiets als:

--
Award BootBlock loader v1.0 (c) 1998
Bios checksum failed.

plz insert boot floppy in a-drive and press any key
--

nou ik floppy erin, doet niks, dus nu staat i mooi effe uit tot ik mij rijles gehad heb, dan ga ik wel verder klooien...

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Heb dit dus ook een keer gehad met een Aopen AX6BC. Je mag nu je bios opnieuw flashen.
Koop snel een andere converter! Dat hielp in ieder geval bij mij.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik heb dit ook al vaker gezien

Award BootBlock loader v1.0 (c) 1998
Bios checksum failed.

plz insert boot floppy in a-drive and press any key

maar bij mij komt het alleen maar voor als ik oc
m'n sys ziet er zo uit

- P3 800e cB0 secc2
- Be6-2 (laatste bios)
- Alfa cooler
- pc 133 (infineon (siemens)) 128Mb
- G-Force DDR
- SB Live player
- Promise u66 controller
- Quantum Fireball lm 15g
- Adaptec scsi controller
- UltraPlex 40
- PlexWriter 8/2/20
misschien heb je er iets aan
ik wordt er ook gek van

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gewoon even een goede converter halen. Zo'n Abit Slotket III of een andere waarbij je een soort van opengewerkte P2/3 case krijgt. Hierdoor kun je de converter veel steviger in je Slot drukken.

• The Collector
ok, bedankt allemaal. ik heb net een nieuwe converter besteld, nu maar hopen dat ik dat ding een beetje snel binnen krijg. maar tot die tijd ga ik nog effe klooien om 'm toch nog een beetje aan de gang te krijgen

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
...ondanks dat je Siemens geheugen gebruikt, zou ik tóch willen voorstellen om eens wat anders erin te prikken... (ander merk dus...)

...With a touch of magic¿

Pagina: 1