Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort vertrek ik naar Westkust van Amerika en natuurlijk wil ik daar wat foto's gaan nemen.
Eerst wou ik graag een geheugenkaart kopen van 128Gb maar al snel werd die afgeraden, stel dat er iets mis gaat ben je natuurlijk alles kwijt.

Doordat ik al een gewoon kaartje van 32GB heb zou ik er nog 2 willen bijkomen van 64GB. Maar natuurlijk de moeilijk vraag, Waar? Welk merk? Snelheid?

Ik ben enorm onder de indruk van de geheugenkaarten van Lexar:

Lexar 64GB 600x voor 55 Euro: http://www.fotokonijnenbe...-90mb-s-class-10?___SID=U

Lexar 64GB 1000x voor 69Euro: http://www.redcoon.be/B575835-Lexar-SDHC-Card-64GB_SDXC

Zal het verschil merkbaar zijn en is het wel de meerprijs waard? Foto's worden genomen met een gewone Canon EOS 600D.

Andere alternatieven of tips zijn natuurlijk meer dan welkom.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:49
Dat verschil ga je nauwelijks merken in snelheid. Maar ik zou zeggen zoek reviews op en bekijk dan of het je waard is. Ik zou zeggen als je geen magic lantern gebruikt voor raw Video schieten kies de goedkoopste.

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik ik niet, want ik wist eigenlijk niet wat magic lantern was. :) Dus volgens mij volstaat de 600x.
Ervaring met Lexar? Fotokonijnenberg?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-01 19:23

Barrycade

Through the...

Hoeveel foto's wil je gaan nemen? 160GB aan SD is wel een hele berg qua opslag. En wat voor kaartje heb je nu en kom je daaraan te kort nu dan qua snelheid?

Mijn ervaring in dat deel van de VS is dat je waarschijnlijk niet gaat bursten (of je moet er heen gaan om sport of iets anders snels te gaan fotograferen).

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je wel gelijk in, ik heb nu 32Gb aan een 30MB snelheid en ik kom niet te kort qua snelheid.
Doordat mijn formaat van foto's in RAW staat kan ik er niet "zoveel" trekken dus wil ik wel voldoende opslag meehebben.

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07-2025
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:49:
Gebruik ik niet, want ik wist eigenlijk niet wat magic lantern was. :) Dus volgens mij volstaat de 600x.
Ervaring met Lexar? Fotokonijnenberg?
Lexar is een prima merk
Fotokonijnenberg een prima winkel

Beide zijn goed te vertrouwen.

Heb net tijdens vakantie een stukke SD kaart (32GB sandisk) gehad. Gelukkig net nadat ik foto's op de laptop had gezet.
Ik ga zelf terug naar max 16 GB en dan gewoon een aantal kaarten. 64 GB klinkt mij nog steeds als erg groot.

Leica MM + Sony A9

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik vind het vaak prettiger om gewoon max. 64GB aan opslag te gebruiken, en vervolgens iedere zoveel dagen als je toch even niks te doen hebt alvast slechte foto's weggooien. Gewoon alles waar je zeker van weet dat het prullenbakmateriaal is weggooien.

Uiteindelijk hou je toch maar <100 foto's over van je vakantie die écht het bewaren waard zijn. Dus als je thuis komt met 8000 foto's (160GB) dan zal je toch 7900 daarvan weggooien of nooit meer naar omkijken. Dan kan je dus net zo goed alvast de helft van die junk-foto's weggooien voordat je weer thuis bent.

Ik bewaar meestal de 20 beste foto's per dag, de rest gooi ik tijdens de vakantie al weg. Thuis gooi ik er nog flink wat weg die me niet interesseren. Dan hou ik vaak +- 5 foto's over per dag die echt goed zijn. Daar maak je een fotoalbum van voor de familie, en de rest gaat het archief in.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb van de week nog een Lexar 32GB 1000x gekocht. Ik kan er nog niet veel overzeggen, maar hij doet wat doe moet doen.

Btw, je kan de 64GB voor 49,90 euro kopen bij DataIO

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:43
Snelheid van de kaart hangt ook af van je body, dus kijk niet alleen naar de 90mb/s kaartjes.

Verwijderd

Oppassen met UHS-II kaartjes in een camera welke geen UHS-II ondersteund. Sommige UHS-II kaartjes zijn niet sneller als een elcheapo kaartje die volgens de specs veel minder snel is als je deze gebruikt in een UHS-I lezer.

Tijdje terug kwam ik een testje tegen met de 7D2 en diverse SD kaarten. Sommige UHS-II kaartjes waren snel ook in de UHS-I lezer. Maar hoeft niet zo te zijn. http://www.cameramemorysp...st-sd-cf-card-comparison/
Twee kaartjes vallen op 1 USH-II van Panasonic en de andere van Sandisk. Beide komen niet verder dan 40MB/s schrijven terwijl een 15 euro kingston kaartje hogere snelheden haalt.

Ik zou ook eens bij DataIO kijken bestel daar zelf altijd mijn geheugen kaartjes.

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad een zeer goedkope site, zal waarschijnlijk dus wel mijn pakket daar bestellen.

Omdat ik zie dat het prijs verschil tussen die lexar 600x en 1000x maar slechts 5euro is zou ik dan toch meteen de LEXAR 64GB SDXC 1000X PROFESSIONAL UHS-II 150MB/S nemen.

Ik hoor ook veel over het niet ondersteunen van de uhs II wat als mijn eos 600d deze niet aankan? Neem hij dat het maximum mogelijke of werkt te kaart dan gewoon niet kn het toestel?

Alvast bedankt voor de vele goeie tips!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
@link0007. Ik vind dat weggooien op je camera toch een extra risico. Je maakt wel weer geheugenruimte vrij maar je creëert extra handelingen en de vraag is of die nieuwe schijfruimte correct gebruikt wordt. Het zal heel vaak goed gaan maar het kan ook je kaart onleesbaar maken. Ik schrijf mijn kaart vol voor 90% en dan de volgende. Sorteren en weggooien doe ik thuis wel weer achter de pc. Daarna formatteren op de camera. En dan heb ik liever meerdere kleine kaartjes dan enkele grote. Met klein bedoel ik 8 of hooguit 16BG.

[ Voor 9% gewijzigd door Yahrr op 23-03-2015 19:25 ]

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

• bieske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2025
Deze laatst via ebay gekocht, werd binnen enkele dagen geleverd:
http://www.ebay.co.uk/itm/291405715144
En voor 40 euro inc verzending is het een koopje.

Verwijderd

Topicstarter
Alle, we gaan vandaag eens over gaan tot bestellen van het kaartje, zal uiteindelijk eens proberen bij DataIo :)

Ik ben in het bezit van een Canon EOS 600D, hoe kan ik zeker zijn dat mijn camera een lexar PRO 1000X ( 150mb ) kaart zal aankunnen?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-01 19:23

Barrycade

Through the...

Check de website van Canon eens; uhs wordt niet ondersteund.
Dus stáar je niet blind op de nieuwere kaarten maar haal een of twee class 10 kaartjes van een goed merk en klaar is Sven.
http://www.canon-europe.c...aqcategory=Memory%20Cards
REFERENCE
UHS speed class is not supported
Pagina: 1