Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
SSD
Wat is je budget?
0-100 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat hier om een SSD, al kan het zijn dat jullie natuurlijk betere ideeen hebben.
De PC van een familie lid is een beetje richting het einde van z'n rit en ik wil kijken of er nog iets te redden valt. Een SSD lijkt mij een hele goede optie, maar ik heb te weinig ervaring met de hardware die er nu inzit om de bepalen of dit daadwerkelijk zaken oplost.
CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+
RAM: 2GB DDR2 @ 324 MHZ
Mobo: M2A-VM (Socket AM2)
HD: Simpele HDD van 465GB
En de rest is niet boeiend.
Mijn hoofdvraag: Gaat een willekeurige SSD ervoor zorgen dat dit beestje weer wat kenmerken van leven gaat vertonen? Het openen van iets simpels als een excelletje duurt nu regelmatig al > 20 seconden.[/i]
Ben een beetje bezorgt om het feit dat de cpu allicht de bottleneck vormt en ervoor zorgt dat we niet alles uit de SSD halen.
De pc wordt verder voor het standaard ge-browse gebruikt met af en toe een telefoonupdate en wat simpel office werk. Het meest ingewikkelde is nog dat er af en toe video wordt afgespeeld. Nooit erg veel tegelijk.
Ik heb nog wat ram latjes liggen klik maar weet niet of dit gaat passen. Denk het wel.
Hoever kom ik met een eventuele SSD en wat extra RAM?
Ik zoek een?
SSD
Wat is je budget?
0-100 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het gaat hier om een SSD, al kan het zijn dat jullie natuurlijk betere ideeen hebben.
De PC van een familie lid is een beetje richting het einde van z'n rit en ik wil kijken of er nog iets te redden valt. Een SSD lijkt mij een hele goede optie, maar ik heb te weinig ervaring met de hardware die er nu inzit om de bepalen of dit daadwerkelijk zaken oplost.
CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+
RAM: 2GB DDR2 @ 324 MHZ
Mobo: M2A-VM (Socket AM2)
HD: Simpele HDD van 465GB
En de rest is niet boeiend.
Mijn hoofdvraag: Gaat een willekeurige SSD ervoor zorgen dat dit beestje weer wat kenmerken van leven gaat vertonen? Het openen van iets simpels als een excelletje duurt nu regelmatig al > 20 seconden.[/i]
Ben een beetje bezorgt om het feit dat de cpu allicht de bottleneck vormt en ervoor zorgt dat we niet alles uit de SSD halen.
De pc wordt verder voor het standaard ge-browse gebruikt met af en toe een telefoonupdate en wat simpel office werk. Het meest ingewikkelde is nog dat er af en toe video wordt afgespeeld. Nooit erg veel tegelijk.
Ik heb nog wat ram latjes liggen klik maar weet niet of dit gaat passen. Denk het wel.
Hoever kom ik met een eventuele SSD en wat extra RAM?