Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik zoek een een Router
Ik zoek dus een router. Eentje als vervanger van mijn dlink 655. Die begin steeds meer te bokken.
Maar wat heb ik dan nodig. Nu ik toch een nieuwe koop, lijkt het wel handig om ook 5GHz band te hebben, dus een dualband lijkt me wel logisch (anders zou ik blind voor de TPlink4300 gegaan denk ik).

Ik wil dus in elk geval bgn op zijn minst. En wat ik ook belangrijk vind is een goede VPN mogelijkheid.

Een goed bereik is fijn, In elk geval beter als mijn Dlink 655, want die heeft in de keuken nul bereik.

Wat is je budget?
Zo min mogelijk, maar zo veel als nodig om aan mijn eisen te voldoen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb positieve ervaringen met Dlink, TP-link, Linksys en cisco.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Internet in een omgeving met
2 a 3 laptops (waarvan op dit moment geen met 5Ghz band)
2 a 3 telefoon (waarvan mijn nexus 5 met 5Ghz)
3 mediaspelers (volgens mij geen met 5Ghz)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien handig om even aan te geven wat je precies verstaat onder "goede VPN mogelijkheid", want dat is zo'n beetje de enige echt specifieke eis die je lijkt te hebben.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:50

TommieW

Numa numa.

Wij hadden hier ook een 655 staan, maar deze begon steeds meer problemen te geven. Nu hebben we een Asus RT-N66U hangen. Doet prima z'n werk en met de Merlin firmware heb je zelfs ondersteuning voor OpenVPN, wat uiteraard prima werkt. Aangezien de N66U nu een beetje verouderd is, raad ik je wel aan om een nieuwer model te nemen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Orion84 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:06:
Misschien handig om even aan te geven wat je precies verstaat onder "goede VPN mogelijkheid", want dat is zo'n beetje de enige echt specifieke eis die je lijkt te hebben.
Ahum... Ik wil graag dat ik een VPN verbinding kan opzetten van de diverse locaties, zodat ik mijn NAS kan benaderen b.v. Zonder dat ik alles direct aan internet hoef te hangen. Ik zal dus een VPN opzetten vanuit mijn laptops en als het even kan ook vanaf mijn telefoon.

Maar dat ik nu al veel kennis van VPN heb?? Nope.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar gebruik je nu met je dlink ook al VPN en zo ja: wat voor soort VPN. Dat kan handig zijn om te checken of je nieuw te kopen router dat ook ondersteunt :)

Anyway, zelf ben ik erg tevreden over de AC66U, net zoals TommieW ook met Merlin firmware en gebruik van de OpenVPN server.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nee, gebruik nu niet VPN op de Dlink, maar in de firmware die ik erop heb zit dat niet in. Gebruik(te) de VPN op mijn win2012 server, maar die staat nu tegenwoordig uit vanwege de NAS. Nu kan ik VPN op mijn NAS instellen, maar het leek me handiger om dat in de router te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu echt te veel gevraagd om je 'eisen' in een pricewatch filter te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nee, dat is het niet en is ook al gebeurd. (daarbij staat VPN er volgens mij niet bij).
Maar dan krijg je geen ervaringen of tips wat een goede is.

Ja, en dan heb ik in het forum meer vertrouwen als in de huidige T.net review systeem waar iedereen al na het ding 2 dagen gehad te hebben 5 sterren geeft.

Redeneren zoals jij doet kun je het hele ACC wel opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vpn staat in het 'vrije tekst' vak. Dit geeft vervolgens een redelijke shortlist.
Als je dan zelf eerst van iedere router een (of meerdere) reviews opzoekt, kan je al veel gerichtere vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47
Je hebt niet goed uitgelegd wat je probleem is. Blind een nieuwe router komen zonder heldere probleemanalyse is in 90% van de gevallen weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Mijn probleem is niet zo moeilijk.

Mijn oude router, Dlink 655 heeft beetje last van de kuren. Vastlopen (niet benaderbaar zijn, stekker eruit), slecht signaal in de keuken (wat eerst goed, niets veranderd, ook niet in netwerk van de buren volgens mij), geen verbinding met mijn squeezebox meer (muziek loopt vast halve wegen, kan hem wel uit/aanzetten via netwerk, maar geen muziek meer streamen: te langzame verbinding), zonder eerst de stekker even eruit en erin. Kortom, die begint richting einde te gaan.

Nu wil ik een nieuwe kopen. Die moet gewoon goed en betrouwbaar zijn en op de toekomst enigszins voorbereid zodat ik er weer een jaartje of 7 tegen kan. Maar zit er zelf voor geen meter meer in wat nu een goede, makkelijk in te stellen betrouwbare router is. Ipv alles via portmapping te doen om al mijn diensten te benaderen, wil ik nu liever via een VPN werken. Dat ging eerst via een win2012 server en zou ik nu graag bij mijn router wegleggen.

En waar ik vroeger er lol in had om te rommelen ermee (de oleg-firmware op de Asus 500g), moet het nu gewoon werken. Heb er geen moeite mee om 1x een middag te besteden aan instellen (inclusief flashen alternatieve firmware), maar dan moet het klaar zijn.

Waar je vroeger wellicht 3 a 4 routers had waarbij de "gemeenschap" over het algemeen lovend over was, zie je nu door de bomen het bos niet meer. En ik heb geen moeite met geld uitgeven voor iets goed, maar als het goedkoper kan dan is dat oke. Zit niet te wachten op een hele hoop features die ik niet gebruik.

En we hebben hier een aankoop forum, dus stel ik mijn vraag hier. Hier geen post uit luiigheid, want wil best wel wat opzoeken, maar gewoon om een beeld te krijgen.

Verder zou ik ook graag wat feedback zien over mijn eis "toekomst bestendig". Feit is dat ik nu slechts 1 apparaat heb dat 5Ghz aankan volgens mij (mijn nexus 5). Maar in het komende jaar verwacht ik vervanging van mijn laptop in elk geval. Is het uberhaupt zinvol om naar die 5Ghz band te kijken? Is nu een router kopen met AC noodzakelijk voor de komende jaren of kan ik nog volstaan met die n standaard?

En wat "kost" mijn eis van de VPN?

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberpope op 23-03-2015 12:37 ]

Pagina: 1