Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Bios Conflict bij Acer Travelmate 7250 laptop

Pagina: 1
Acties:

• Blingstar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-04 13:01
Het is laptop van mijn tante, en sinds een paar dagen geeft die met opstarten een bios-conflict.
Nu is de vraag: hoe kom je in het bios?
Niet de del/f4/f8 toetsen, met <pauze/break> loop die vast en doet niks meer, en met F2 kom je in de setup van windows (niet in het bios)
Je kunt de foutmeldingen wel negeren met F1, windows (vista) start dan ook gewoon op maar vraagt om drivers. Via apparaatbeheer kan ik er 2 vinden, maar de 3e staat daar als onbekend pci apparaat.

Vreemd genoed is de laptop tussendoor 1 keer opgestart zonder foutmelding, maar bij de volgende reset waren ook de foutmeldingen weer terug.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Misschien is het handiger als je vermeld welke foutmeldingen hij geeft. Hier wordt echt niemand wijzer van

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat bedoel je met een "biosconflict"?
Je omschrijving van het probleem is extreem vaag. Ik weet in elk geval niet hoe ik je moet helpen op deze manier.

- Wat wil je bereiken?
- Wat lukt er niet, wat is exact het probleem?
- Wat heb je zelf al geprobeerd?

Het enige wat ik momenteel kan zeggen is dat ESC soms ook gebruikt wordt om in het BIOS te geraken.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Blingstar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-04 13:01
Mavamaarten schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:30:
Wat bedoel je met een "biosconflict"?
Mijn fout, is ook Resource Conflict, niet Bios conflict.

Met ESC kom ik ook niet in het bios.

Dit zijn de foutmeldingen als ik de laptop opstart:

Error:
Resource Conflict - PCI on Motherboard
Bus: 0B, Device: 06, Function:02

Error
Resource Conflict - PCI on Motherboard
Bus: 0B, Device:06, FuctionL03

Error
Resource Conflict - PCI Serial Bus Controller on Motherboard
Bus:0B, Device:06, Function:04

Press <F1> to resume

Windows geeft aan dat er drivers geïnstalleerd moeten worden, maar dat lost het probleem niet op.
Ik wil in het Bios kijken of daar wat vreemds staat, maar daar kom ik niet it.

Inmiddels is de laptop al diverse keren normaal opgestart, zonder foutmelding. Het enige wat ik nu gedaan heb is hem op een andere plek neerzetten.
Liep vast bij afsluiten, en nu zijn ook de foutmeldingen weer terug.

Ik begin te denken dat er iets los zit wat bij het verplaatsen wel of niet contact maakt.