[MySQL] Excel exporteren naar MySQL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:25
Hallo,

Is er een makkelijke en goede manier, zonder handmatig alles zelf in te voeren een exporteer functie in MySQL? Ik weet dat MySQL er zelf een heeft maar op een of andere manier word de data niet goed omgezet. Hij maakt dan 1 tabel aan en stopt de data van 1 rij in een column. Moet ik dit zelf eerst goed instellen of zou SQL dit zelf al doen?

De inhoud ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/gKXxU/f57562b7fb.png

En dan heb ik in totaal 15 rondes.

Ik heb ook deze site al geprobeerd, maar helaas zonder succes.
http://databaseimportscriptor.com/

Daarnaast heb ik het programma 'Exel2MySQL' ook geprobeerd, maar die neemt gewoon sommige rijen niet eens mee.

Iemand een idee hoe ik dit makkelijk kan doen?

Alvast bedankt.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Klinkt als een vrij simpele Excel-sheet. Opslaan als .csv en vervolgens je ding doen is geen optie?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 15:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zal eerst de data moeten normaliseren. Je moet de rows in Excel precies op dezelfde manier hebben als je de rows wilt hebben in MySQL.

Nu heb je eerst een speciale row met ronde info, maar daaronder de teams. Je zal er er 1 soort row van moeten maken, eventueel gesplitst over meerdere tabellen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
naitsoezn schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:00:
Klinkt als een vrij simpele Excel-sheet. Opslaan als .csv en vervolgens je ding doen is geen optie?
Nee, dit werkt helaas niet.
CoolGamer schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:05:
Je zal eerst de data moeten normaliseren. Je moet de rows in Excel precies op dezelfde manier hebben als je de rows wilt hebben in MySQL.

Nu heb je eerst een speciale row met ronde info, maar daaronder de teams. Je zal er er 1 soort row van moeten maken, eventueel gesplitst over meerdere tabellen.
Dus meer op deze manier als ik het goed begrepen heb(?):

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/gL7v3/d286ae59a0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Maar dan de derde kolom er nog uit halen, tenzij je een waarde in je database hebt waar je elke keer '-' in wilt hebben ;)
Hoe ziet je tabel waar je het in probeert te laden er eigenlijk uit?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sowieso lijkt me dat je niet "Team 1" maar gewoon "1" in de tabel wilt hebben ;) Zelfde geldt voor het veldnr, natuurlijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 11:52
Als je het goed zou willen normaliseren zou je meer iets willen als één tabel met alle teams, één tabel met de combinaties van de teams, welk team scheidsrechter is en wat de ronde is, één tabel met de lijst met rondes en één tabel met lijst met velden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Xaero schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:52:
Als je het goed zou willen normaliseren zou je meer iets willen als één tabel met alle teams, één tabel met de combinaties van de teams, welk team scheidsrechter is en wat de ronde is, één tabel met de lijst met rondes en één tabel met lijst met velden.
Als er niet meer data wordt opgeslagen dan de topicstarter nu schetst is dat tamelijk overkill.

Een tabel 'ronde' met als velden:
rondeID (primary key)
starttijd

Een tabel 'wedstrijd' met als velden:
wedstrijdID (primary key)
veldnummer
teamnummer
tegenstandernummer
scheidsrechternummer
rondeID (foreign key)

Maar dat kan je voor zoiets simpels haast net zo goed platslaan in één tabel.

Het belangrijkste waar je voor moet zorgen is dat je excel sheet die je als bron gebruikt daadwerkelijk een tabel met data (en kolomtitels) is en niet een opgemaakte sheet met lege cellen, regels met speciale info en kolommen met een '-' teken, etc. zoals je nu hebt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Bedankt voor de hulp! Ik kan met deze tips wel verder denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Sla de excel file op als ods, daarna importeren mbv phpmyadmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:24
HansvDr schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:48:
Sla de excel file op als ods, daarna importeren mbv phpmyadmin
Zou niet mijn voorkeur hebben, omdat je er phpMyAdmin voor nodig hebt (is niet per definitie standaard). Verder kan TS volgens mij het beste gewoon een nette import-SQL of CSV maken.
Pagina: 1