Macbook Pro of Air 13"?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:46
Beste medewerkers,

Na lang twijfelen ga ik toch de overstap maken naar een mac. Dit word zoiezo een macbook. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Ik wil Max 1200 uitgeven aan de Macbook. Ik twijfel tussen:

Een nieuwe Macbook Air 13'' (met eventueel 8gb ram)
Of deze Macbook Pro : ook nieuw kost 999 maar oud model?

Processor: Intel® Core™ i5-3210M 2.5GHz dual-core
Geheugen: 4GB DDR3-SDRAM
Opslag: 500GB HDD
Grafische kaart: Intel® HD Graphics 4000 (onboard)
Beeldscherm: 13.3" scherm (1280x800)

Wat zouden jullie doen?

Stel dat ik voor de air ga, is het aan te raden om voor 8gb ram te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 21:25

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

In dit geval altijd de air! Heeft een SSD schijf waardoor hij sneller voelt en werkt. De processor en gpu zijn ook sneller dan die in de pro. Dat is gewoon en gedateerd apparaat!

8gb is altijd aan te raden omdat je na de tijd geen ram geheugen kunt uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellep3tje
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11-2024
Zonder twijfel de Air pakken met 8GB, dat is future proof, zelf RAM bijzetten is niet mogelijk.
Ik vind het schandalig dat ze de oude pro nog aanbieden, dat model heeft sinds 2012 geen update meer gehad.

MacBook Pro Retina 13" 128GB 8GB 2014 Mac mini 2010 120GB SSD 8GB (HTPC) Mac Pro 1.1, 128GB SSD +3 x 1TB HDD, 8GB, ATI Radeon 5770 -OS X 10.10-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:22
Inderdaad wat hierboven ook al is gezegd. De MacBook pro met het oude design is absoluut een gedateerde machine en moet je niet aanschaffen. Ik weet niet wat je van plan bent met je MacBook maar mede aan de hand daarvan moet je bepalen of een MacBook Air met 8GB voldoende is.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:59
Ars Technica heeft deze vraag net voor je beantwoord: http://arstechnica.com/ap...you-go-pro-or-get-an-air/

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
De oude pro met dvd-slot gaat er eindelijk uit, als de nieuwe Macbook 12" in de winkel komt. Zou de oude pro ook zeker niet aanraden!

De Macbook Air zou ik inderdaad ook nemen met 8gb RAM. Zit je zeker goed. Let er wel op, de Air is voor office, internet, mail en voor lichte fotobewerking via iPhoto uitstekend geschikt. Wil je of doe je meer, zou ik toch eens kijken naar de Pro Retina. Is wat duurder, maar heeft het retina scherm is gewoon krachtiger. Je zou dan ook naar een jonge tweedehands hier op Tweakers kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Bedankt voor je duidelijke antwoord! Dan ga ik voor de air met 8gb. Kan je deze behalve online ook via de Apple store in Haarlem kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:02
RisingSun, voor die prijs kun je toch ook prima een Retina model kopen ? Dat geeft je toch echt wel veel meer.
Laat maar :X Niet nieuw meer, die dingen zijn duur geworden, met deze EUR/USD koers zeg. Maar misschien is 2e hands Retina nog een optie..

[ Voor 42% gewijzigd door BastiaanCM op 22-03-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Ja ik baal ook heel erg van die koers nu. En 2e hands vind ik geen optie. Het gevoel van "iets nieuws uit de doos halen en ontdekken" is mij teveel waard. Haha

Vind het zelf al heel wat om zoveel geld aan een laptop uit te geven, en dan ook nog aan een Mac. Maar nu we hier meerdere ipads,iPhones en een Apple tv hebben wil ik eigenlijk niets liever dan Mac proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aert1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09-2018
Voor 1199€ de MacBook pro retina uit 2014 met een 2,8 GHz i5 ipv de standaard 2.6 ghz bij de mediamarkt! Past dus net in jouw budget en is een prima machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf ook lang getwijfeld en uiteindelijk een pro retina gehaald. Zodra je de Air naast de retina ziet bij bijvoorbeeld de Media Markt dan zie het verschil erg goed. Zelf vind ik 1400x900 qua resolutie ook te laag. Voor mijn gevoel was de kleine meerprijs het wel waard omdat het sowieso al een behoorlijke uitgave is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Aert1994 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:21:
Voor 1199€ de MacBook pro retina uit 2014 met een 2,8 GHz i5 ipv de standaard 2.6 ghz bij de mediamarkt! Past dus net in jouw budget en is een prima machine.
Ik kom die pro voor 1199 niet tegen hoor? (Of het is al wat laat voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aert1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09-2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Heb in mijn hoofd steeds de air gezien,maar die pro retina ziet er ook goed uit zeg! Is deze ook sneller/beter dan een 13" air met 8gb voor 1199?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 13:44
Ik had een Air van 2010, uiteraard niet te vergelijken, de Air is een mooi dun apparaat, maar heb ruim een week geleden toch een retina MacBook Pro gekocht, iets krachtiger en een geweldig display.
Zeer tevreden mee.

Om je vraag dus te beantwoorden, de Pro is altijd sneller/krachtiger, en het pluspunt is vooral het retina scherm. De Air heeft weer een betere accu duur.

[ Voor 26% gewijzigd door xoniq op 22-03-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 21:25

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

De pro uit de advertentie is nog completer dan de air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 18:13
*snip* geen V&A op het forum.

[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 23-03-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 18:13
Kijk anders ook even in het Vraag & Aanbod gedeelte van de website. Daar staat ook het een en ander (wat jij zoekt!).

Terugkomend op je twijfel: Ik zou sowieso voor de Retina gaan (t.o.v. de Air). Dit is vanwege het beeldscherm, de 2x thunderbolt porten en HDMI poort en ook vanwege het feit dat deze zijn waarde beter vast houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
Wow! Die media markt advertentie is een zeer mooie aanbieding. Met de huidige euro koers is een nieuwe Pro echt een stuk duurder geworden. En zoveel sneller zijn de MacBooks ook niet geworden de afgelopen 2 refreshes. Alles vanaf de Haswell chips (2013 refresh) zijn nog prima te doen qua snelheid en accu duur.

Ik zou voor de MM deal gaan en de 13" Retina MBP kopen. Dat scherm is echt zoveel beter dan van een Air. Zul je geen spijt van krijgen.

En blijf heel heel ver weg van die oude MBP met dvd drive. Het is echt schandalig dat dat ding nog te koop is! Daar maak je niemand mee blij mee.

[ Voor 15% gewijzigd door MenN op 23-03-2015 11:16 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
MenN schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:14:
Wow! Die media markt advertentie is een zeer mooie aanbieding. Met de huidige euro koers is een nieuwe Pro echt een stuk duurder geworden. En zoveel sneller zijn de MacBooks ook niet geworden de afgelopen 2 refreshes. Alles vanaf de Haswell chips zijn nog prima te doen qua snelheid en accu duur.

Ik zou voor de MM deal gaan en de 13" Retina MBP kopen. Dat scherm is echt zoveel beter dan van een Air. Zul je geen spijt van krijgen.
Met studentenkorting valt de prijs van de mediamarkt tegenover de apple site (nieuwe pro 2015) wel mee hoor.

Met studentenkorting is de nieuwe 13 (instap model) 1333,-

Dan heb je

Force touch trackpad
2.7 ghz
Snellere SSD 600 mb tegenover 1200mb
Iets betere grafische prestaties.

:+

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Ter info: Ik geloof dat je bij de Mediamarkt ook studentenkorting kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 18:24
De non-retina PRO is een gedateerde machine, maar wanneer je deze voor een echt zacht prijsje kan kopen is het echt geen slecht alternatief als je goedkoop een MacBook wil hebben. Het voordeel is dat je zelf hardware kan vervangen.

Gevoelsmatig zou ik er alleen niet veel meer dan € 799 voor overhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zou voor de aanbieding van de MM gaan en als het kan je studentenkorting nog meepakken :)! De Air is een mooi apparaat, maar je kijkt toch steeds naar het scherm... En dat is gewoon fantastisch op de Pro retina.

De nieuwe Pro retina met studentenkorting kun je overwegen of die de meerprijs rechtvaardigt t.o.v. de aanbieding van de MM, maar die valt wel net boven je budget.

De oude Pro niet eens naar gaan kijken.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Mediamarkt geeft geen studentenkorting. Die geeft alleen net zoveel korting als dat wat apple zou geven.. Het is dus niet zo dat je nog 8 procent boven op de aanbiedingsprijs korting krijgt.

Al met al beide goede keuzes denk ik.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:01

paQ

Heb hem gister zelf ook besteld :D (ook wel naar aanleiding van dit topic overigens)
Hij komt in plaats van mijn mid 2012 MBA, dus ik zal nog even laten weten hoe en wat. Moet wel er meteen bij zeggen dat ik helemaal over the moon ben over mijn airs _/-\o_

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
Na een vergelijking in de MM vond ik het design van de air mooier dan van de pro. Maar wat een scherm zeg dat retina! Dus .. Hoop dat hij snel binnen is ;)

(De pro bedoel ik dan, dat is hem geworden.) _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door RisingSun op 26-03-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Nice. Veel plezier met je MBPr. Bij mij zit een dergelijke aankoop ook in de pijplijn, voor aankomende zomer. Misschien dat na wat zwaaien met m'n collegekaart bij de Apple store in A'Dam dat ik nog wat korting kan opstrijken. Anders wordt het bij mij waarschijnlijk toch een Air.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1