Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer ga ik gebruiken voor alledaagse zaken, maar hij moet ook zo nu en dan flink aan de bak voor mijn werk (onderzoek), waarvoor hij veel parallele fortran/matlabcode moet verstouwen. Misschien een enkele keer een game, maar daar hoeft hij niet speciaal voor worden gebouwd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa € 1200 inclusief monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij moet in ieder geval een flinke processor hebben, die zowel singe- als multicore goed presteert. Ook minimaal 16GB RAM. Een externe videokaart lijkt mij ook niet overbodig, maar dat hoeft geen krachtpatser zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor mijn grafische kaart lijkt Nvidia het best, ivm linux-compabiliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mijn werk gebruik ik veel Debian Jessie (linux), dus daar moet alles wel compatible mee zijn.
Ga je overklokken?
Misschien, maar zeker niet veel.
De computer ga ik gebruiken voor alledaagse zaken, maar hij moet ook zo nu en dan flink aan de bak voor mijn werk (onderzoek), waarvoor hij veel parallele fortran/matlabcode moet verstouwen. Misschien een enkele keer een game, maar daar hoeft hij niet speciaal voor worden gebouwd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa € 1200 inclusief monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hij moet in ieder geval een flinke processor hebben, die zowel singe- als multicore goed presteert. Ook minimaal 16GB RAM. Een externe videokaart lijkt mij ook niet overbodig, maar dat hoeft geen krachtpatser zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor mijn grafische kaart lijkt Nvidia het best, ivm linux-compabiliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mijn werk gebruik ik veel Debian Jessie (linux), dus daar moet alles wel compatible mee zijn.
Ga je overklokken?
Misschien, maar zeker niet veel.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 338,- | € 338,- |
1 | ASRock Z97 Pro3 | € 93,90 | € 93,90 |
1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB (v1) | € 137,95 | € 137,95 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Fractal Design CORE 2300 | € 47,95 | € 47,95 |
1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 145,50 | € 145,50 |
1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 35,95 | € 35,95 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 117,95 | € 117,95 |
1 | be quiet! System Power 7 500W | € 58,21 | € 58,21 |