Toon posts:

Hulp nodig bij inbouwen processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een 2e hands processor gekocht. Een PIII 550 Katmai.
Nu heb ik een PII 350. Ik heb nog nooit een processor vervangen en kan wel wat tips gebruiken. Het is een processor met daarop een Cooler Master. Ik heb een MSI 6119 1.2 moederbord.
Graag wat tips.

Verwijderd

kapje boven van de processor af halen en dan proc vast pakken en dan van voor naar achter trekken(zo doe ik dat altijd) wel met gevoel he!!!!! verder weet ik niet of een p3 een ander voltage heeft??? anders moet je mischien ook je bios ff flashen....

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet in ieder geval mijn bios flashen want mij huidige MB herkent de katmai niet. MB is nl. van voor de PIII tijd.
Hoe gaat dat flashen?

Verwijderd

Je ouwe eruithalenhet ijzeren stangetje waar die je koeler mee op zn plek hoed moet je even met een tang los en vast maken verder is het heel simpel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een Boxed 350 inzitten. Moet ik dan ook iets speciaals doen?

Verwijderd

Nee gewoon eruithalen nieuwe erin als ie het niet doet even een bios update zoeken.
Maar hij herkent een 500 wel hoe kom je erbij van niet?

Verwijderd

Topicstarter
Gelezen op de site van msi. Daar staan nl. bios updates, zodat ie de Katmai herkent.
Ik weet niet of ie zonder Bios update de proc. herkent

Verwijderd

Start je pc even op, meteen in het begin krijg je dan een scherm waar staat wat voor nummer mobo je hebt en wat voor bios schrijf dit even op ga naar bv ping.be/bios en download de update kan weinig kwaad wel even je oude bewaren (vraagt ie wel om)

Verwijderd

Topicstarter
Ga het proberen, bedankt voor de tips.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 13:39

Chakotay

Lick here to continue

Opletten dat je em met de hoek met de stip op afgevlakt plekje bij dezelfde pek op de socket zet ook, anders past het niet.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op vrijdag 15 juni 2001 23:07 schreef Chakotay het volgende:
Opletten dat je em met de hoek met de stip op afgevlakt plekje bij dezelfde pek op de socket zet ook, anders past het niet.
:? Met een slot 1 cpu |:(

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Het is gelukt, de cpu draait als een klokje.
Pagina: 1