Toon posts:

Toshiba MD04ACA series (ook als Intenso verkocht)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ze stonden al eerder in de pricewatch onder de (Duitse) merknaam Intenso. Tegenwoordig staan ze ook onder de eigenlijke Toshiba merknaam te koop. Weet iemand iets meer over deze schijven? Ik heb al behoorlijk wat af gegoogled en ik kom wel op een Japanse website CrystalDiskMark scores tegen die heel goed zijn.

Er wordt o.a. beweerd dat dit feitelijk gewoon HGST Deskstar 7K4000 schijven zijn maar dat is meer gebaseerd op het feit dat Toshiba een tijdje geleden een gedeelte van de 3.5 inch HDD fabrieken van HGST (Hitachi / WD) heeft overgenomen.

Ik heb een Synology DS214+ nas met daarin een HGST Deskstar Nas 3TB en ik wil graag uitbreiden met een 3TB of liever nog 4TB harde schijf en de prijs van de Toshiba MD04ACA400 is behoorlijk laag. Ik kan op internet geen enkele review vinden en vraag me af of ze geschikt zijn voor 24/7 gebruik.

Verwijderd

Zijn WD Reds daar niet voor bedoeld? Volgens mij wel. Mijn ervaring met schijven van HGST is wel dat ze snel, goedkoop en betrouwbaar zijn, maar of dat bij 24/7 gebruik ook zo is weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
De HGST Deskstar Nas is een echte NAS harde schijf die voor 24/7 gebruik bedoeld is, het zijn zeer betrouwbare harde schijven, ben er ook zeer tevreden over. Dit topic gaat echter over de Toshiba MD04ACA schijven. Als het inderdaad dezelfde schijf is als de HGST Deskstar of de Deskstar Nas, dan weer je dat je goed zit maar ik denk dat het andere schijven zijn. De printplaat ziet er ook anders uit.

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56
De 1e generatie 3 TB Toshiba DT01ACA300 waren wel 1:1 gelijk met de HGST 7k3000
Ik heb een disk met een Toshiba label, en die zich presenteert als een HGST 7K3000

Geen idee wat betreft de genoemde 4 TB versie.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase