HDD inbouwen in Fractal R5

Pagina: 1
Acties:

• HajoK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01 10:27
Geachte mede-tweakers,

Recent heb ik een nieuwe PC besteld, bestaande uit de volgende onderdelen:

Case: Fractal Design Define R5
Moederbord: MSI-B85-G43
CPU: I5-4690
GPU: GTX-970
HDD: MX100 256GB
RAM: Kingston Hyper X Predator Beast 8GB
Voeding: Cooler Master V550 Semi-Modular
DVD-R: LG GH24NSB0

Hierbij heb ik montage door Azerty laten afhandelen, maar ik heb later los een 1TB HDD besteld, de Western Digital Blue (SATA, 64MB cache). Hier kreeg ik echter alleen de schijf zelf en verder niets om het in te bouwen (kabels e.d.)

Zou een van jullie kunnen vertellen voor welke dingen ik morgen even naar een dichtbijzijnde winkel moet stappen om deze schijf in te kunnen bouwen? Heb ik genoeg aan een SerialATA power adapter kabel voor de voeding + een 7-pens SerialATA kabel voor naar het moederbord?

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-02 20:03
Zeer waarschijnlijk zit alles gewoon netjes in een zakje in de pc doos (schroeven) deze worden altijd bijgeleverd bij de PC behuizing. Je voeding is semi-modular, dus daar zitten zowieso nog wel sata power cables aan gezien je geen dozijn schijven hebt. Waarschijnlijk niets extra's nodig dus ;)

• HajoK
Ik had inderdaad schroeven om de HDD in de kast te schroeven, maar de kabels helaas niet. Zal morgen even op zoek gaan naar een power & moederbord kabel, en dan moet het goed zijn.

Bedankt voor de informatie!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
De juiste voedingskabel zit bij je voeding. Een satakabel zou bij je moederbord moeten zitten (uit mijn hoofd 2, maar die hebben ze allebei gebruikt, immers voor je SSD en je brander).

[ Voor 42% gewijzigd door br00ky op 22-03-2015 16:52 ]

• HajoK
Bedankt voor de reactie, ik had nog even gezocht maar bedacht me dat ik een scythe ventilator vergeten te vermelden was, ik denk dat daardoor ook de kabels voor de voeding gebruikt zijn. Maar ik zie op zowel voeding als mobo nog voldoende ruimte voor nieuwe kabels.

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Ventilator kabel is een dun kabeltje dat verder niks van doen heeft met je hdd of voeding daarvan.
Zoals br00ky al zegt moet je alleen die 2 losse zelf halen en kan je het aansluiten.

Heb zelf een R4 en ben erg tevreden over de hdd cage en bevestiging van de HDD's.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• HajoK
Ja dat ga ik inderdaad doen. Ben verder inderdaad zeer tevreden over de kast & de afwerking, ziet er prachtig uit en superstil. 256 SSD kaart was alleen net wat te weinig met dingen als Star Citizen in het vooruitzicht ;)

Iedereen bedankt voor de info/reacties!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-02 10:44
HajoK schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:40:
Ja dat ga ik inderdaad doen. Ben verder inderdaad zeer tevreden over de kast & de afwerking, ziet er prachtig uit en superstil. 256 SSD kaart was alleen net wat te weinig met dingen als Star Citizen in het vooruitzicht ;)

Iedereen bedankt voor de info/reacties!
ligt niet alleen aan je kast hoor, de gtx970 is ook héél stil! ;)
ik neem aan dat het inbouwen wel zal lukken, alleen even een kabeltje van de voeding(misschien modulair, misschien niet) en SATA kabeltje inpluggen, harddrive terugschuiven in de kast en klaar is kees!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Waar is je SSD bevestigd? Achter op de moederbord tray?

Ik heb mijn Samsung 840 daar wel zitten en kwam er achter dat de kabels bij mijn voeding te kort waren om èn de SSD èn de DVD brander en de connector voor de fans aan te kunnen sluiten. Bij de R5 is er nl 1 connector nodig om de meegeleverde fans van prik te voorzien via de 3 standen schakelaar. Aangezien mijn 2-de SATA power kabel al in gebruik is voor 2 HDDs in de onderste drive cage (de middelste heb ik uit de kast gehaald voor een betere airflow voor de bovenste van de 2 intake fans) heb ik een verlengkabeltje gekocht (van 1 naar 2 connectors zodat ik later een extra SSD kan plaatsen). Het is dus afhankelijk van hoeveel connectors er op een power kabel zitten en hoe ver deze uit elkaar zitten.

Ik lees dat je een extra Scythe fan hebt aangeschaft. Deze kun je ook op de 3 standen schakelaar zetten als je gebruik maakt van een Y kabel. Deze kabel splitst het signaal in 2 fan connectors. Dit kan makkelijk, de vermogens zijn erg laag. Ik heb nu 4 fans op deze schakelaar zitten (2 x in en 2 x out). Met nog een PWM fan op de bodem (als intake) in mijn systeem creëer ik een lichte overdruk en blijft het systeem zelfs op de laagste stand (de stilste) continue op dezelfde temperatuur. Kortom een hele fijne kast, en een hele goede keuze! Succes met inbouwen!

Manusjes van alles kunnen multitasken

Pagina: 1