Toon posts:

Hoe PSU aan te sluiten op Motherboard Gigabyte Z97- D3H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik een echte Newbee het bouwen van een eigen PC. Toch heb het idee opgevat om een eigen pc te bouwen. Ik ben langzamerhand alle spullen aan het verzamelen.

Motherboard en kast en PSU heb ik al. rest volgt komende weken. Nu is mijn vraag en volgens mij is hij vrij simpel. maar beter te veel vragen dan te weinig.

Ik heb dus een motherboard Gigabyte Z97-D3H Daar zit een ATX 12 volt (2x4 pin) psu connector op en een ATX 24 pins psu connector op. Ik heb een Corsair CX600 M psu aangeschaft. Deze heeft beide connectoren als standaard uitgang . Moet ik deze Beide aansluiten op het motherboard of 1 van de 2 ? voor de goede orde ik heb nog niks in elkaar zitten. Alles staat nog gewoon in de doos. Ik begin pas te bouwen als ik alles compleet heb.

Maar het is altijd prettig om dingen van te voren te weten zodat je ik niet mijn motherboard uit me kast blaas

Hoor graag van jullie.

PS zal wel vaker terug komen

Hrt grt Walter

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 20:58
Je moet inderdaad 2 stekkers aansluiten op het Mobo

*vraag je zelf eens af of je er wel aan moet beginnen als je dit al moet vragen :/

Cloud ☁️

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Downloader_NL

Dank voor het antwoord, het vermoede had ik al, en even extra vragen kan geen kwaad. Je moet toch ergens beginnen Al doende leert men, en ik zal best wel een keer op mijn bek gaan.

hrt grt Walter

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Als dit je 1e build is kun je het beste de gebruiksaanwijzing van het moederbord lezen.
Je moet namelijk nog veel meer op dat ding aansluiten dan alleen de PSU.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Ach zijn we niet allemaal zo begonnen? Het zij met een ouwe pc van de buurman , maar dan toch...

Verwijderd

Topicstarter
Beste RocketKoen,

Ja dat snap ik, ik ben niet helemaal een leek, Maar niks overhaast en er gewoon een leuk vrijtigdsproject van maken. Ik heb geen haast. Heb zeker de gebruiksaanwijzing doorgelezen. komt goed (denk ik) en zonet zie je me vanzelf hier terug.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Voeding nog in de doos? Nieuw?

Misschien kun je hem dan nog ruilen voor een betere!

Manusjes van alles kunnen multitasken

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Oscar,

Waarom zou ik hem omruilen ?

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:25:
Hoi Oscar,

Waarom zou ik hem omruilen ?
Omdat de voeding van matige kwaliteit is. Als je al de moeite neemt om te vragen naar hoe je dingen moet aansluiten, had je misschien ook beter om componenten advies kunnen vragen.

• ADMIRAL DAVE
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Tegenwoordig is alles toch "hufterproof" dat betekend dat elke aansluiting, geschikt is voor een soort stekker.

Mvg. admiral Dave ✯✯✯✯✯

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-01 09:48
hermitassix schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:01:
[...]
Omdat de voeding van matige kwaliteit is. Als je al de moeite neemt om te vragen naar hoe je dingen moet aansluiten, had je misschien ook beter om componenten advies kunnen vragen.
Dat is bullshit. Zonder argumenten roepen dat een voeding matige kwaliteit is, dat is sowieso bullshit tenzij het echt om een prulmerk gaat zoals sweex.
review:http://www.hardwareheaven...00m-power-supply-review/4

Ik denk dat de topicstarter echt wel kundig is hoor, maar het is gewoon hardstikke spannend om een systeem voor het eerst inelkaar te zetten. Soms kun je gewoon beter iets zeker weten. In de regel is zo'n systeem inderdaad hufterproof, maar de wet van Murphy....

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
necessaryevil schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:41:
[...]

Dat is bullshit. Zonder argumenten roepen dat een voeding matige kwaliteit is, dat is sowieso bullshit tenzij het echt om een prulmerk gaat zoals sweex.

Ik denk dat de topicstarter echt wel kundig is hoor, maar het is gewoon hardstikke spannend om een systeem voor het eerst inelkaar te zetten. Soms kun je gewoon beter iets zeker weten. In de regel is zo'n systeem inderdaad hufterproof, maar de wet van Murphy....
Laat ik het anders verwoorden dan: vergeleken met andere voedingen binnen die prijsklasse is het een matige keuze aangezien de voeding van lagere kwaliteit is.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

hermitassix schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:40:
[...]
Laat ik het anders verwoorden dan: vergeleken met andere voedingen binnen die prijsklasse is het een matige keuze aangezien de voeding van lagere kwaliteit is.
Precies, en als hij toch nog in de doos zit en hij net gekocht is kun je hem nog omruilen.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

necessaryevil schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:41:
[...]

The other parts are all 105c rated, even if they are from CapXon rather than a brand which has a more proven history.
:Y
Pagina: 1