De laatste tijd ben ik bezig mijn data beter te beveiligen. Mijn externe schijven hebben nu allemaal beveiliging waardoor het geen probleem meer zou zijn als ze gestolen worden. Nu wil ik alleen ook de boel in mijn PC goed voor elkaar hebben.
Wat ik wil doen is 2 Samsung 850 PRO 1TB SSD's kopen en hier al mijn belangrijke data op plaatsen en natuurlijk ook het OS. 1 van deze SSD's word voor Windows en de andere voor al mijn data. Nu wil ik dus beide SSD's gebruiken met encryptie, maar omdat ik dit voor het eerst ga doen heb ik geen idee wat de beste manier is. Ik zoek eigenlijk naar een oplossing waarbij ik 1x tijdens het starten van de PC of bij het inloggen van Windows een wachtwoord moet invoeren en dat dan beide SSD's te gebruiken zijn. De mooiste manier zou zijn een wachtwoord in te voeren nog voor de BIOS.
Op dit moment gebruik ik ook een BIOS wachtwoord waardoor er niet in de BIOS te komen is en de PC niet op te starten is. Het mooiste lijkt mij dat dit blijft maar dat dan beide SSD's te gebruiken zijn na het invoeren van het wachtwoord.
Ik ben wat aan het lezen geweest en kom op de volgende pagina van Samsung uit:
http://www.samsung.com/gl...tepaper/whitepaper06.html
Het mooiste lijkt mij dan het volgende:
Wat ik eingelijk wil weten is wat de beste oplossing zou zijn om 2 SSD's op een goede veilige manier te encrypten waardoor de data bij diefstal van de PC niet te benaderen is. Omdat ik hier dus nog geen kaas van gegeten heb zijn alle tips en oplossingen welkom. Als er betere manieren zijn waarvan ik niets weet hoor ik het heel graag.
Verder nog even de specs van de PC voor de duidelijkheid.
i7 4770K
GTX 780 SLI
Asus Maximus VI Hero
16GB 1600MHz
2x 4TB Seagate
1TB Samsung 840 EVO (Deze gaat weg bij aanschaf van 850 PRO's)
Windows 7 HP 64bit
Nog aan te schaffen: 2x 1TB 850 PRO.
Wat ik wil doen is 2 Samsung 850 PRO 1TB SSD's kopen en hier al mijn belangrijke data op plaatsen en natuurlijk ook het OS. 1 van deze SSD's word voor Windows en de andere voor al mijn data. Nu wil ik dus beide SSD's gebruiken met encryptie, maar omdat ik dit voor het eerst ga doen heb ik geen idee wat de beste manier is. Ik zoek eigenlijk naar een oplossing waarbij ik 1x tijdens het starten van de PC of bij het inloggen van Windows een wachtwoord moet invoeren en dat dan beide SSD's te gebruiken zijn. De mooiste manier zou zijn een wachtwoord in te voeren nog voor de BIOS.
Op dit moment gebruik ik ook een BIOS wachtwoord waardoor er niet in de BIOS te komen is en de PC niet op te starten is. Het mooiste lijkt mij dat dit blijft maar dat dan beide SSD's te gebruiken zijn na het invoeren van het wachtwoord.
Ik ben wat aan het lezen geweest en kom op de volgende pagina van Samsung uit:
http://www.samsung.com/gl...tepaper/whitepaper06.html
Het mooiste lijkt mij dan het volgende:
Ik vraag mij alleen af of dit dan voor de bootdrive werkt of gelijk ook voor 2 dezelfde SSD's die ik wil gaan gebruiken ? Dat de encryptie werkt door alleen bij het aanzetten van de PC een BIOS wachtwoord in te geven lijkt mij de mooiste oplossing.With the introduction of the SSD 840 and 840 Pro Series SSDs, Samsung has added AES hardware-based SED technology to its consumer SSD lineup. Simply enabling the ATA password via the BIOS will automatically render all data on the drive unintelligible without the proper password. Because it is implemented at the hardware level,
Wat ik eingelijk wil weten is wat de beste oplossing zou zijn om 2 SSD's op een goede veilige manier te encrypten waardoor de data bij diefstal van de PC niet te benaderen is. Omdat ik hier dus nog geen kaas van gegeten heb zijn alle tips en oplossingen welkom. Als er betere manieren zijn waarvan ik niets weet hoor ik het heel graag.
Verder nog even de specs van de PC voor de duidelijkheid.
i7 4770K
GTX 780 SLI
Asus Maximus VI Hero
16GB 1600MHz
2x 4TB Seagate
1TB Samsung 840 EVO (Deze gaat weg bij aanschaf van 850 PRO's)
Windows 7 HP 64bit
Nog aan te schaffen: 2x 1TB 850 PRO.