Iemand ervaring met car-bags?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59
Al zoekende naar tassen voor in de auto (de dealer heeft er 1, maar daar betaal je 189 euro voor alleen omdat er BMW op staat) kwam er steeds één tassenset bovendrijven die "op maat gemaakt is" voor de auto waarin je het vervoert.
Dat vind ik een erg prettig idee, want ik ben niet zo van 1 ah krat, 4 plastic zakken, een onhandige koffermaat en er tussen nog wat losse meuk achterin.

Nu vind ik zelf maar 1 partij die dit aanbiedt, en dat is car-bags.

Afbeeldingslocatie: http://www.car-bags.com/images/stories/virtuemart/product/b10201s-bmw-5-serie-touring-f11-11-car-bags-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.car-bags.com/images/stories/virtuemart/product/b10201s-bmw-5-serie-touring-f11-11-car-bags-4.jpg

Zijn er tweakers met ervaringen met die tassen, of zijn er nog andere aanbieders waar ik het bestaan nog niet van weet?
Ik vraag me namelijk af hoe ze kwalitatief zijn. Het is geen samsonite, akkoord, maar je kunt er in het vliegtuig verder ook weinig mee, dus dat beperkt de toepassingsmogelijkheden nogal...

[ Voor 49% gewijzigd door paQ op 24-03-2015 13:27 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 18:59

Perkouw

Moderator General Chat
En weer open

[ Voor 82% gewijzigd door Perkouw op 24-03-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
:)
offtopic:
TS aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het precies in de eigen auto past, kan je er dan nog wat mee als je een nieuwe auto hebt of als je na vliegen een huurauto neemt?
Ik ben leaserijder en heb iedere 3 jaar wel weer een nieuwe auto en ze hebben niets voor mijn Alfa Romeo, dus heb hier sowieso weinig mee O-)
maar je kunt er in het vliegtuig verder ook weinig mee, dus dat beperkt de toepassingsmogelijkheden nogal...
Dat zou voor mij dus al een dealbreaker zijn eerlijk gezegd. Waarom zou het niet en-en kunnen? Dus in de kofferbak passen en mee kunnen nemen als ruim- of handbage. Zonde om 2x een goede kofferset te moeten stallen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

De trolley versie kun je eventueel wel als ruimbagage in het vliegtuig gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dingen als stevigheid en een TSA-slotje vind ik dan wel belangrijk. Voor wat het slotje waard is.

Overigens zou je er ook zelf "gewoon" N steverige koffers kunnen zoeken die passen binnen de afmetingen zoals die ook op https://www.car-bags.com/...t-u-een-car-bags-set.html staan. Breedte en hoogde delen door N, opletten op de diepte en je komt denk ik al een eind.

Nog wel wat ruimte laten voor los spul zoals een tent ( :P ), coolbox, sportspullen, whatever. Bij precies passende koffers kan je die niet kwijt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is je doel van die tassen? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
F_J_K schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:56:
Nog wel wat ruimte laten voor los spul zoals een tent ( :P ),
dude! :P

@lars: yes, maar zodoende dat ik nieuwsgierig ben naar de algehele kwaliteit van zo'n tas.
In wezen is 300 euro voor 6 goeie grote tassen niet duur, maar ik heb geen idee wat hiervan moet verwachten.
BtM909 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:18:
[...]

Wat is je doel van die tassen? :)
naja, ik denk even aan aanstaande zomervakantie, en afgelopen kerstvakantie.
De laatste was stapel de stapel, prop, OVERAL losse meuk en rommel in de gaatjes prakken :(

Als dat zo kan dat de hoeden'plank' netjes omlaag kan en ik dat net niet omhoog hoef te trekken in de angst dat er van alles in je nek vliegt bij een noodstop, dan is dat best wel een plus.
Nog handiger vind ik dat ik niet 20 keer heen en weer hoef te lopen met allerlei losse rommel en tasjes.

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 24-03-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik geef dit een schopje naar SG, het hoort niet in SF :)

Sjon: Deur verder naar VV. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 24-03-2015 17:26 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
Wist niet eens het bestaan af van dit soort tassen. Weet alleen niet of tijdens vakanties hier veel toegevoegde waarde aan is.

Of je propt alles in je auto op jouw manier en gebruikt de ruimtes tussen alles in zo effectief mogelijk. Zo ga ik altijd te werk met vakanties. Moeder de vrouw komt altijd met een tas vol schoenen aan als we weer eens gaan kamperen. Eerste wat ik doe is die tas leeg gooien en die schoenen overal tussen stoppen, Ik ben inmiddels aardig bedreven in de auto zo optimaal mogelijk in te laden.

Of je gebruikt deze tassen die voor op de commercieel getinte foto natuurlijk allemaal keurig even groot en netjes zijn gevuld met papier enzo. Maar dan moet jij al je spullen nog steeds in de tassen stoppen zonder dat daar de loze ruimtes ontstaan. Op de foto stapelen ze erg mooi gevuld met papier en ander zacht materiaal. Maar ik neem aan dat jij ook nog andere spulletjes wilt meenemen. Die passen niet allemaal precies in de tassen, dus krijg je daar de lege ruimtes welke je ook zo effectief mogelijk wilt opvullen. Stapelen ze dan nog ook zo mooi als ze niet perfect zijn ingepakt? En je zit wel redelijk vast aan die tassen qua formaat van spullen.

Ik zie de toegevoegde waarde niet zo, behalve dan alles snel per tas uit je auto halen. Maar als ik kampeer wil ik niet altijd alles meteen uit de auto hebben. Sommige dingen liggen tijdens de vakantie prima in de auto.
Ik laat alles wel netjes los liggen, dan loop ik maar een paar keer extra. Heb toch niets beters te doen, het is dan toch vakantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
nou is mijn vrouw wel een kei in tassen inpakken, maar precies dat wat jij schets met allemaal gaatjes opvullen daar ben ik we ZO klaar mee 8)7 (in de auto he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
en nu naar vervoer? :?
mja het wordt wel een beetje topic ping-pong zo :|

Het gaat me om de kwaliteit van de tassen in eerste instantie, tenzij er alternatieve producten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Qua ervaringen met car-bags vind ik op het internet hier en daar toch bruikbare recensies;
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=car-bags+ervaringen

Wellicht heb je er wat aan :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
nou dat zou je denken wellicht, maar in de eerste 50 results staat er maar 1 topic van een opel forum met zeer sumiere ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als ik de prijs zo zie, zou ik niet al te veel van de tassen verwachten qua kwaliteit. Qua prijsstelling komt het enigszins overeen met huismerk V&D.

Maar de vraag is dan ook of je er echt kwaliteit voor nodig hebt. Je gooit de tassen in de auto en daarna er een keer uit. Ik zou ze dan weer niet meenemen het vliegtuig in, want dat is vragen om problemen. Ik gok dat de rits en de handvaten dan wel problemen gaan geven.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 16:14
Als ik kijk bij mijn auto (Prius) vind ik ze zeer fors aan de prijs met 130 euro per stuk. Niet echt een interesante optie. :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:37
waarom is dit handig?Ik zie niet in welk probleem deze tassen schijnbaar oplossen, wat is er anders dan een paar weekendtassen volstouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-05 16:07
lanerios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:57:
Als ik kijk bij mijn auto (Prius) vind ik ze zeer fors aan de prijs met 130 euro per stuk. Niet echt een interesante optie. :(
Wel eens gezien wat een degelijke Samsonite kost?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Fr33z schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:19:
waarom is dit handig?Ik zie niet in welk probleem deze tassen schijnbaar oplossen, wat is er anders dan een paar weekendtassen volstouwen?
Optimaal gebruik kunnen maken van de geboden ruimte.
Dus geen geprop ofzo.

Nadeel is dan zoals gezegd het probleem dat de tassen perfect passen bij Auto X. Dus als er een andere auto is dan is het voordeel dat ze perfect passen weg. En als je een tas of set tassen mee wilt nemen die niet bij de set horen dan word het opeens weer proppen.

Ik vind het zelf alleen handig als je er vrij vaak opuit gaat en je weet dat je de hele ruimte achterin ook echt nodig gaat hebben en het dus zonder veel pas en meet werk passende wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:18

Sick Nick

Drop the top!

Heb een setje (2 kleine, 2 grote) speciaal voor de SLK gemaakt door roadsterbags, zijn ideaal want zo kan er maximaal spul in en het dak toch nog open :) Maar gezien het merk zullen ze denk ik alleen maar tassen maken voor cabrio's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
nou... Ik heb een set besteld zojuist, zo te zien op voorraad, dus dinsdag in huis.
Ben toch erg benieuwd. Ik hoop zoooo dat de klep zometeen sluit zonder uitpuilende bagage, en met het dekzeil dicht :P
We shall see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zie dat je al besteld hebt, maar mijn ervaring met auto's inpakken is dat dit soort tassen heel erg fijn werken:

Afbeeldingslocatie: http://amountainjourney.com/wp-content/uploads/2015/03/DSC05574.jpg

Duffle bags, je stouwt ze vol met spul en je trekt de tas samen met de bandjes aan de zijkant. Doordat de tassen zelf geen frame of andere harde delen hebt kan je ze heel gemakkelijk in de auto proppen.

Het nadeel van tassen met wieltjes is dat er altijd een frame inzit wat A, redelijk wat ruimte inneemt en B, de tas bijna niet te vervormen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
maar dat laatste maakt natuurlijk niets uit, als ze op die wijze precies in je kofferbak vallen met zijn 3-en naast elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 17:57

Tomatoman

Fulltime prutser

Voor mijn 5-serie Touring (F11) heb ik al jaren een op maat gemaakte ski- en snowboardtas van BMW, nog nieuw in de verpakking. Die werd geleverd bij de auto :)

Ik heb net weer 3000 km gereisd naar en van ons vakantieadres en ik moet zeggen dat alle bagage voor 2 volwassenen en 2 kleuters er prima in paste. Vroeger toen er nog allerlei babyspul mee moest was dat een stuk lastiger. De inpakstrategie is als volgt:
[list]
• totale bagage: twee harde-schaalkoffers (zie hier voor de eerste), 1 kleine stoffen trolley, 1 zachte tas die mijn ouders ooit van BMW hadden gekregen en verder nog wat losse stort (waar ik evenzeer een hekel aan heb als jij)
• een harde-schaalkoffer, de trolley en de BMW-tas liggen op de vloer zo ver mogelijk naar achteren, tegen de achterklep aan
• de ruimte tussen de achterbank en de koffers vul ik met de losse stort. Ditmaal waren dat hengels en speelgoed voor de kinderen en veel te veel schoenen. doordat het achter de koffers ligt, kan het geen kant op en kun je veilig de achterklep openen
• daarbovenop komt de tweede koffer. Er is op die hoogte minder ruimte in de lengte, dus moet de koffer in de breedte liggen.
• het afdekzeil van de bagageruimte is opgerold in de cassette, het uiteinde staat omhoog. Daar kun je vanuit de binnenspiegel nog net overheen kijken

Dat neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar die prachtig passende tassen. En vooral of je daar kleding een beetje fatsoenlijk (ongekreukt) in kunt verpakken.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik vind dat als je er zo veel geld voor neer legt, dat het dan ook wel een fatsoenlijk merk moet zijn. Derhalve heb ik een grote hutkoffer van Rimowa gekocht. Die past samen met andere Rimowa koffertjes toevallig precies in de achterbak van mijn auto, alsof hij ervoor gemaakt is. Wellicht omdat beiden van Duits fabrikaat zijn?

En BMW is geen koffer- of tassenmerk. Een BMW logo op een koffer of tas vind ik dus pauper. Net als een Porsche-design Lacie HDD of een cabrio met trekhaak.

[ Voor 26% gewijzigd door Trommelrem op 19-07-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Trommelrem schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:01:
Ik vind dat als je er zo veel geld voor neer legt, dat het dan ook wel een fatsoenlijk merk moet zijn. Derhalve heb ik een grote hutkoffer van Rimowa gekocht. Die past samen met andere Rimowa koffertjes toevallig precies in de achterbak van mijn auto, alsof hij ervoor gemaakt is. Wellicht omdat beiden van Duits fabrikaat zijn?
Welk merk het is interesseert me niet zo, of het fatsoenlijke kwaliteit is des te meer :)
En BMW is geen koffer- of tassenmerk. Een BMW logo op een koffer of tas vind ik dus pauper. Net als een Porsche-design Lacie HDD of een cabrio met trekhaak.
De skitas waar ik het eerder over had, is speciaal op maat gemaakt om in het skiluik van mijn auto te passen. Niet zo raar dat daar een BMW-logo op staat. En de andere tas met BMW-logo deelde BMW ooit gratis aan klanten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb ervaring met de "Roadsterbags" voor de BMW Z4. Ziet wel sjiek uit, kwaliteit zeker oke maar een set gewone tassen zoals van Brilsmurfjje is net zo handig en zitten niet aan de auto vast.

Ik zou ook even op ebay.de en marktplaats kijken,wellicht een amper gebruikte set voor weinig.

[ Voor 10% gewijzigd door bombadil op 19-07-2015 22:40 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Mja die "BMW" tassen dienen een heel ander doel. Met name status denk ik...
Ik heb overigens wel de koeltas meebesteld van car-bags, dat lijkt me nou eigenlijk best een puik tasje :)
Afbeeldingslocatie: http://www.car-bags.com/images/stories/virtuemart/product/cool-bag-car-bags-57.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Tassen zijn dinsdag binnengekomen.
Het eerste dat opvalt is dat ze langwerpig en laag zijn (duh 8)7 )
Maar ik moet zeggen, vooralsnog alles meer dan prima kwaliteit :)

Tassen hebben aan de binnenkant over de breedte op drie plekken extra riemen zitten met een kliksluiting om de bagage in de tas op zijn plek te houden.
Zoals verwacht gaat er bij de trolly's wat plek verloren aan het geraamte, maar ze zijn verder erg ruim. Ook hebben de trolly's als ze plat liggen enkele enorme rubber noppen aan de onderkant zitten, om de onderzijde goed te ondersteunen, zodat het gewicht niet op de trekstang rust.

Mw. paQ begint vast wel met inpakken haar kennende deze week. Ze liggen nu wel even te luchten. (vinyl achtige geur)

[ Voor 24% gewijzigd door paQ op 23-07-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Updateje:

De tassen zijn ingepakt :)
Er gaat toch best veel in, maar in de lengte van de tas. We dachten eerst dat dat een nadeel was, maar eigenlijk is het juist fijn. Je zal onderweg maar iets willen wat onderin een hele grote tas zit ofzo. Op deze wijze is in weze bijna alle bagae relatief snel op te speuren. En... Ze zijn ook stampvol niet onhandelbaar zwaar.
De tassen hun vorm blijft eigenlijk net zoals op de productfoto's en dat valt me alles mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 14:38

BLN

This thread is worthless without pics ;)

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Trolley
Afbeeldingslocatie: http://50.6.73.68/picit/1438943971.8873.iPicit.jpg

En aan de onderkant
Afbeeldingslocatie: http://50.6.73.68/picit/1438944523.3248.iPicit.jpg

En dit is een kleinere tas die dus bovenop gaat
Afbeeldingslocatie: http://50.6.73.68/picit/1438944441.856.iPicit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Tadaaaa *D

Afbeeldingslocatie: http://50.6.73.68/picit/1438968348.3226.iPicit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ziet er netjes uit. Zo te zien is er nog een klein beetje ruimte over in de lengte en de breedte, maar niet in de hoogte. Klopt dat?

offtopic:
Ik zie in jouw bagageruimte dat een railsysteem in de laadvloer blijkbaar niet standaard is. Weer een optie in mijn eigen auto ontdekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Kan wel kloppen. Zeker in de rechter twee is er nog best wat ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ziet er netjes uit. Ik zie 1 nadeel, althans voor ons. Waar laat je de buggy, de Ikea kinderstoel en nog meer lompe artikelen die niet in zo'n tas passen :P

[ Voor 32% gewijzigd door vhal op 09-08-2015 21:02 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericpeters
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik heb de tassen besteld en kreeg ze binnen 2 dagen geleverd. Ze passen in ieder geval perfect in mijn Audi A4.

Natuurlijk kun je voor minder geld ook 6 tassen krijgen maar voor de gevoelsmatige kwaliteit vind ik de tassen (a +/- 50 Euro per stuk) niet duur. Dat betaal ik bij Decathlon ok als ik dezelfde wielen en frame onder een rollerbag van soortgelijke grootte koop. Alleen is die dan net te kort en te breed waardoor ik veel minder in mijn auto krijg.

Ook maak ik me niet zo een zorgen of de tassen wel in mijn volgende auto passen. In principe hebben ze 3 lengtes en 3 breedtes van tassen en ze combineren die breedtes zodanig dat het setje mooi in je auto past. Als je een soortgelijke nieuwe auto koopt (bijvoorbeeld van een Golf Variant naar een Passat Variant of van een Audi A4 avant naar een BMW3 touring dan is de kans groot dat de tassen gewoon ook passen of met een klein beetje speling. In een extreem geval moet je één van de tassen opnieuw in een smallere versie kopen.
Ga je naar een grotere auto bijvoorbeeld van een A4 naar een A6 dan heb je waarschijnlijk wat plaats over in de lengte.

Ik heb nog geen alternatief gezien wat soortgelijke functionele voordelen en kwaliteit biedt voor hetzelfde geld of minder, Het enige goedkopere alternatief (als je al veel goede tassen hebt) zou zijn om los de tassen van de onderste laag te kopen en je eigen tassen daar boven op te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 08:27
Brilsmurfffje schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:11:
Ik zie dat je al besteld hebt, maar mijn ervaring met auto's inpakken is dat dit soort tassen heel erg fijn werken:

[afbeelding]

Duffle bags, je stouwt ze vol met spul en je trekt de tas samen met de bandjes aan de zijkant. Doordat de tassen zelf geen frame of andere harde delen hebt kan je ze heel gemakkelijk in de auto proppen.

Het nadeel van tassen met wieltjes is dat er altijd een frame inzit wat A, redelijk wat ruimte inneemt en B, de tas bijna niet te vervormen is.
Ik heb deze besteld voor de komende ski vakantie. 2x in maat XL. Bij de bijenkorf staan ze aan -30%. Ik moet zeggen dat ze oerdegelijk aanvoelen en het fijne is ook dat je ze op je rug kan nemen zodat ik mijn handen nog vrij heb voor andere zaken.

[ Voor 26% gewijzigd door IceBlue op 23-12-2015 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambry
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01-2024
@paQ

Super de foto's van je tassenset. Geeft toch een wat beter indruk dan de op de site.

Hoe is de reis/ vakantie bevallen? Ik heb deze tassenset ook al heel lang op het oog, maar wachten was op de auto waar ze in moesten (Audi A3 SB). Die is nu binnen, maar nu zijn de tassen weer niet leverbaar tot 30 januari...

De set kost wel 300 EUR, maar een (1!) fatsoenlijke koffer kost net zoveel, en we zullen de komende jaren toch vaker met de auto op vakantie gaan dus lijkt me geen slechte investering voor 5 jaar (leaseauto). Misschien daarna doorverkopen zelfs?

Hoe dan ook ben ik erg benieuwd naar je eerste ervaringen met de tassen op reis. Hoe hielden de hengsels etc het allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Aangezien paQ een auto-upgrade heeft gedaan en de Car-Bags niet in zijn nieuwe auto passen, heb ik de tassen van hem overgenomen.

De set bestaat voor mijn BMW 5-serie Touring uit 3 tassen met wieltjes, met daarbovenop 3 lage tassen.

Ik heb ze in de Kerstvakantie voor het eerst gebruikt voor een skivakantie. Er moesten ook nog twee paar ski's mee, die in een skitas door het skiluik heen gingen. In het midden heb ik onderin de skitas gelegd met daarbovenop een tas met wieltjes. Een van de 3,lage tassen heb ik thuisgelaten.

Crosspost uit het BMW-topic:
Tomatoman schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 15:47:
Voordeel van een F11 is dat je lekker veel plaats hebt. Bovendien heb ik er voor deze auto op maat gemaakte tassen bij (www.car-bags.com), plus een op maat gemaakte ski-/snowboardtas (BMW). Daarmee kan alle ruimte maximaal worden benut en weet je al tijdens het inpakken van de tassen hoeveel je mee kunt nemen: past het niet in de tassen, dan past het niet in de auto. De skitas wordt vastgeclipt aan bevestigingsogen in de bagageruimte, zodat de tas nooit naar voren kan schieten.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SON9j3MU0U5un6dF7wr2vpjd/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Cw3zXtclzhyZhmFC1DwNTWyv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/I06xkZF3TLIvS29Q8LHq9aNt/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/flbJ9iIKPfgNW470e4bLp9tk/full.jpg

Alles paste erin onder het afdekscherm van de bagageruimte, zonder zo'n lawaaibox op het dak 8)
toon volledige bericht
Over de tassen ben ik heel tevreden. Ze zijn stevig en de ritsen kunnen aardig wat verdragen. In de onderste tassen zitten riempjes, waarmee je al de uitpuilende wintersportkleding flink kunt insnoeren. De lage tassen voor de bovenste lagen blijken erg praktisch, je kunt er meer in kwijt dan je in eerste instantie zou denken. Het grootste inpakprobleem leverden twee skihelmen op, die maar net in een van de onderste tassen pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambry
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01-2024
@Tomatoman,

Dank voor je reactie! Ik heb de tassenset inmiddels ook aangeschaft. De set voor de audi a3 sb was niet op korte termijn leverbaar, dus op advies van carbags een set voor de Evoque aangeschaft. De afmetingen waren nagenoeg hetzelfde.

Ik heb de tassenset van de week ontvangen en even volgepropt met kussens om te zien of het in de praktijk ook past, en dat doet het!

Kwaliteit is prima, maar dat zal ik na een eerste trip nog wel even bevestigen. Ben even niet in staat om foto's toe te voegen, dus die volgen later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10

Tijntje

Hello?!

Even een enorme kick, ben zelf ook aan het kijken naar deze tassen voor in de Passat Variant en vroeg me af of er nog wat meer ervaringen zijn.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZUM5izBsJVvTRa-rpZeV_yOv_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAYGjEYDQT3NjKwRinQYGedx.jpg?f=fotoalbum_large

Hier onlangs de set voor een Lynk&Co gekocht. Past prima, kwaliteit goed en is echt ideaal. Alles wat in de tassen past gaat mee de rest blijft thuis :-)

2 minpuntjes:
- de handvaten voor de kleine tassen zijn niet helemaal aangepast voor de greepjes waardoor je wat loopt te klooien om de handvaten goed vast te binden
- de tassen lijken net niet helemaal op maat gemaakt. Ik moest de grote toch wel met kracht erin duwen. Als ze net een centimeter minder breed waren zou het beter zijn.
Pagina: 1