Toon posts:

Apple Pocket watch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Disclaimer: geen idee in welk forum dit zou thuishoren, dus voel je vrij om dit topic te verplaatsen

Ik had afgelopen nacht een droom over een Apple pocketwatch, en van wat ik kan vinden lijkt er behalve een sketch van Conan O'Brien niet zoiets te zijn. Nu lijkt het me gaaf als zoiets er wel zou zijn, dus ik dacht: Kickstarter! Ware het niet dat ik nagenoeg alle kennis ontbeer om dit van een idee, in een concept, in een product uit te werken :/ Vandaar dus dit topic! :)

Bestaat er zoiets nog niet vraag je je dan als eerste af: Na het uitfilteren van de Conan sketch bleef er merkwaardig weinig over, namelijk 2 dingen.

1. De Runcible: een wat merkwaardig ogende ronde smartphone, die gemaakt is van hout:
http://www.theverge.com/2...ible-a-smart-pocket-watch

2. Een simpel concept voor een koord aan de Moto 360. Best mooi, maar ook niet echt een pocket watch in zijn klassieke vorm:
http://www.androidcentral.com/just-fun-moto-360-pocketwatch

Wat willen we dan wel? Meer zoiets als dit:
https://www.pocketwatch.c...hunter-pocket-watch-1049/

Je hebt namelijk te maken met een vierkant horloge. Dan kun je daar of omheen werken door een vierkante pocketwatch te maken, of daarom omheen werken door een glazen gedeelte waarin je de daadwerkelijk Apple Watch plaatst. Of dat glazen gedeelte dan vierkant is, of rond waarbij je de "wijzerplaat" ziet daar valt nog over te discusiëren, maar dat is in elk geval nu mijn idee :)

Wat heb ik nu nodig?
Mensen die mee kunnen/willen denken over dit idee
Mensen die concept art kunnen maken
Mensen die ervaring hebben met prototyping, en een inschatting kunnen maken van productiekosten

Volgens mij is dat het wel voorlopig. Wat ik vooral nodig heb is mensen die het leuk vinden om hier aan te hobbie-en totdat er hopelijk een fatsoenlijke Kickstarter uit rolt! :) Mensen die net zo enthousiast worden als ik van dit idee :*) Laat me maar weten wat jullie vinden, ik ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een tip, dump sowieso het idee om er een Apple watch van te maken. Ik kan je nu al vertellen dat Apple dat niet tof gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Apple had er ook geen moeite mee toen mensen een horloge van hun ipod maakte, dit lijkt me toch een stuk subtieler, het blijft tenslotte een horloge. In feite is het een cover voor een Apple Watch, op het moment dat je hem echt uit elkaar gaat halen en in een andere casing gaat plaatsen dan wordt het een ander verhaal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wat heb ik nu nodig?
Mensen die mee kunnen/willen denken over dit idee
Mensen die concept art kunnen maken
Mensen die ervaring hebben met prototyping, en een inschatting kunnen maken van productiekosten
Dus eigenlijk heb je mensen nodig die alles kunnen doen? En wat ga jij doen dan? :P

Er zijn dagelijks honderden, zo niet duizenden, mensen met een 'briljant' idee, maar als je zelf weinig tot niks in de uitvoering kan betekenen, dan geef ik je weinig kans van slagen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 16:20
ik heb ervaring met prototyping..... maar ik word nog niet echt enthousiast van je idee. Je wilt gewoon een casing maken voor een Iwatch? of wil je de iwatch inkopen en er dan een vaste klok van maken die niemand verder anders kan gebruiken dan als die pocket watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:40

matroosoft

Lone Christian

Als ik TS goed begrijp wil hij inderdaad een casing maken voor de Apple watch. Bandjes eraf, casing erom en je hebt een zakhorloge.

Ik zie een aantal problemen waarom dit (bij de ronde variant) niet goed gaat werken:

- De vierkante vorm van het scherm wil je niet verwerken in een ronde casing. Dat gaat er niet uitzien.
- Als je het vierkant scherm achter een rond glaasje doet valt een een groot gedeelte van het scherm weg. Dat gaat niet werken, het watch os is gemaakt op een vierkant scherm.
- Hoe zorg je ervoor dat je nog bij de "digital crown" kunt als hij in de casing zit?
- Hoe ga je er voor zorgen dat (force) touch nog werkt als het touchscreen achter een glaassie zit?

En als je er geen glas voor doet:

- Hoe ga je zorgen dat de casing netjes aansluit op de ronde schermrand van de Apple watch?

En wat betreft een vierkante pocket watch:

- Het ziet er niet uit;

Conclusie een vierkante pocket watch doet afbreuk aan het traditionele design van een pocket watch. Het slimste wat je dan nog kunt doen is geen casing ontwerpen, maar een ketting met bandsluiting die je aan één kant in de watch kunt klikken. Dat is veel minder werk. Je hebt dan alsnog een vierkante pocketwatch, maar de Apple Watch is nu eenmaal vierkant. (en dat is lelijk) :X

Ik heb ook heel vaak ideeën over wat een geniaal product zou zijn, maar ik denk dat het belangrijkste is eerst te gaan leren voor het maken van prototypes. Als je zelf alleen maar ideeën hebt, maar niet zoveel kunt, kun je eigenlijk alleen de manager zijn. Als je dat al kan. Mijn ervaring is dat de mensen met de ideeën niet kunnen managen. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door matroosoft op 26-03-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 13:57
Op zich een grappig idee.

Zolang je niets aan het product (lees hardware / software) aanpast kan Apple hier denk ik weinig van vinden, toch? (waarom mag je niet het bandje van je eigen horloge afhalen?)
Conclusie een vierkante pocket watch doet afbreuk aan het traditionele design van een pocket watch. Het slimste wat je dan nog kunt doen is geen casing ontwerpen, maar een ketting met bandsluiting die je aan één kant in de watch kunt klikken....
Ten aanzien van de vorm denk ik dat je idd juist moet proberen om erg dicht bij de "traditionele" look te blijven. Bezit zelf 2 zakhorloges, en die draag ik juist vanwege de retro / neo-classic look :D

Zoiets doen met een 'smart-watch' voegt dan denk ik ook echt iets toe, hoewel het een kleine markt zal zijn vrees ik...

Dont work hard, just party!

Pagina: 1