Een hele goede morgen!
Ik zal graag mijn wenslijstje willen delen om jullie mening te horen over de componenten die ik gekozen hebt. Advies over voeding, moederboord of monitor wordt heel erg op prijs gesteld. Andere opmerkingen en suggesties zal ik ook graag willen horen. Ik heb al aardig wat adviezen gelezen van vorige topics, maar heb toch besloten om deze topic te plaatsen, omdat ik de combinatie van pc met randappartuur meteen resolutie van 2560x1440 toch nog twijfels heb of ik het juiste heb gekozen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal graag games willen spelen als Far Cry 4 en Shadow of Mordor op een resolutie van 2560x1440. Ik denk dat de huidige GTX 970 videokaarten geschikt zijn om op deze resolutie met een goede framerate te kunnen spelen en wil dat dan ook graag doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zal graag een pc met alle randapparatuur onder de 1500 euro (inclusief verzendkosten) willen bouwen, maar voor goede redenen mag het zeker +-100 euro meer kosten. Voor het in elkaar zetten van de kast ben ik van plan om dit zelf te doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niks kan ik meenemen. Ik heb altijd gebruik gemaakt van een laptop en de bijbehorende muis moet zeker vervangen worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
en als randapparatuur:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor elk merk, die wel aan bepaalde wensen voldoen
.
Correct me if I am wrong en doe dat aub als het niet waar is:
-Zo denk ik dat de GTX970 van MSI de beste tussenmaat is voor prestatie en geluidsproductie.
-Alleen Dell u2515h een betaalbare 25inch monitor heeft met een resolutie van 2560x1440 .
-Warmte en geluidsproductie bij een Intel processor lager is dan die van AMD.
-De Fractal Design de perfecte keus is voor koeling, anti-stof en geluidsproductie en ook nog eens een window heeft.
Ga je overklokken?
absoluut niet, omdat ik denk dat het ten nadelen komt van de levensduur van de componenten en ik graag een stil systeem wil die lang leeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik bij de overklok vraag al suggereer zal ik graag een stille pc willen en op een resolutie van 2560x1440 willen gamen.
Vragen die ik graag beantwoord zal willen
-Is CPU fan te horen of is het verstandig deze meteen te vervangen?(of wachten en later te platsen)
-Is er betere moederboord die jullie mij kunnen adviseren?(max 2 ssd en 2 hdd, geen sli, veel usb 3.0, etc)
-Is de voeding goed genoeg?(Geluidsproductie, efficientcie, misschien zelfs kleur kabels, etc)
-Moet ik nog kabels kopen of zitten die bij de componenten?
Ik sta open voor suggesties
!
Ik zal graag mijn wenslijstje willen delen om jullie mening te horen over de componenten die ik gekozen hebt. Advies over voeding, moederboord of monitor wordt heel erg op prijs gesteld. Andere opmerkingen en suggesties zal ik ook graag willen horen. Ik heb al aardig wat adviezen gelezen van vorige topics, maar heb toch besloten om deze topic te plaatsen, omdat ik de combinatie van pc met randappartuur meteen resolutie van 2560x1440 toch nog twijfels heb of ik het juiste heb gekozen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal graag games willen spelen als Far Cry 4 en Shadow of Mordor op een resolutie van 2560x1440. Ik denk dat de huidige GTX 970 videokaarten geschikt zijn om op deze resolutie met een goede framerate te kunnen spelen en wil dat dan ook graag doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zal graag een pc met alle randapparatuur onder de 1500 euro (inclusief verzendkosten) willen bouwen, maar voor goede redenen mag het zeker +-100 euro meer kosten. Voor het in elkaar zetten van de kast ben ik van plan om dit zelf te doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niks kan ik meenemen. Ik heb altijd gebruik gemaakt van een laptop en de bijbehorende muis moet zeker vervangen worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 192,95 | € 192,95 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 378,80 | € 378,80 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 68,50 | € 68,50 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 63,95 | € 63,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 985,90 | |
en als randapparatuur:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 297,95 | € 297,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | CM Storm Octane - Gaming Gear Combo | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,79 | € 12,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 458,98 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor elk merk, die wel aan bepaalde wensen voldoen
Correct me if I am wrong en doe dat aub als het niet waar is:
-Zo denk ik dat de GTX970 van MSI de beste tussenmaat is voor prestatie en geluidsproductie.
-Alleen Dell u2515h een betaalbare 25inch monitor heeft met een resolutie van 2560x1440 .
-Warmte en geluidsproductie bij een Intel processor lager is dan die van AMD.
-De Fractal Design de perfecte keus is voor koeling, anti-stof en geluidsproductie en ook nog eens een window heeft.
Ga je overklokken?
absoluut niet, omdat ik denk dat het ten nadelen komt van de levensduur van de componenten en ik graag een stil systeem wil die lang leeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik bij de overklok vraag al suggereer zal ik graag een stille pc willen en op een resolutie van 2560x1440 willen gamen.
Vragen die ik graag beantwoord zal willen
-Is CPU fan te horen of is het verstandig deze meteen te vervangen?(of wachten en later te platsen)
-Is er betere moederboord die jullie mij kunnen adviseren?(max 2 ssd en 2 hdd, geen sli, veel usb 3.0, etc)
-Is de voeding goed genoeg?(Geluidsproductie, efficientcie, misschien zelfs kleur kabels, etc)
-Moet ik nog kabels kopen of zitten die bij de componenten?
Ik sta open voor suggesties