Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
een search op google doen is net even wat sneller dan een topic openen, duidelijk toch (geen sarcasme)?NMe schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:41:
En wat had je zelf al aan research gedaan? Je dumpt een stapel vragen en lijkt te hopen dat wij je research wel even voor je doen, en dat is blijkbaar dezelfde manier van topics openen die je al twaalf jaar bezigt. Waarom moeten we je nog steeds vragen om eens wat inzet te tonen?
dus waarom ga je er dan niet vanuit dat er al een search is gedaan en dat het klaarblijkelijk niets waar ik wat aan heb, heeft opgeleverd?
als programmeur is google je beste vriend, - ervan uitgaand dat jij ook een programmeur bent, anders heb je hier niets te zoeken - hoe kan jij dat niet snappen!? hoezo ga jij er vanuit dat er geen inzet is geweest van de topic starter!? beetje admin moet wel een beetje kunnen optellen en aftrekken.
verder was de vraag niet om mijn research te doen, de vraag was (indirect) wat wiens ervaring was met welke betaal module. in dit geval praat je uit je eigen ervaring. google gaat jou persoonlijke ervaringen niet kunnen tonen (nog niet), omdat deze techniek er simpel weg nog niet is (dus dat google je brains even doorspit zoekt naar dat geen wat ik zoek).
ik ga je even rapporteren via de mail naar tweakers want via de link die je bij de berichten ziet. komt dan waarschijnlijk bij jou terecht. daar schiet geen hond mee op. ik ben wel zo aardig om je ook te vertellen waarom. ik vind dat een admin een simpele optel en aftrek som op z'n minst moet kunnen doen. het is een beetje te zot voor woorden om een hardloper te vragen of hij ook kan lopen. dus een programmeur die niet eerst "zelf zoekt" (google) is net als bier zonder schuim. de optel som is hier ver te zoeken.
goed, dat terzijde, nu mijn vraag weer gericht aan de echte programmeurs:
mijn vraag nogmaals aan de asp.net mvc ontwikkelaars die een web app hebben gebouwd met een betaal module waarbij internationaal betalingen mogelijk zijn.
ik lees graag uw ervaringen en welke oplossing jullie hebben gebruikt. deze vraag op een internationale site plaatsen heeft geen zin. er zijn al weinig ontwikkelaars, laatstaan van nederlandse origine die dan toevallig op die (internationale) site stuiten.
voor de andere wijsneuzen zoals NMe ik heb mn onderzoek gedaan, heeft niks opgeleverd. kan wel de links van google plaatsen, maar dat is niet zo 1 op 1 te mappen met mijn vragen hier.
Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...
[...]3.Geef eerst globaal aan wat het probleem is.
4.Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
5.Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
6.Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
7.Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.
8.Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
[...]
Om dat dan even te vertalen naar dit topic:[...]Mocht je een topic willen openen waarin je niet zozeer een probleem aankaart maar een bepaald onderwerp wilt bespreken, dan is het de bedoeling dat je een duidelijk beargumenteerde stelling of mening in je topicstart verwerkt zodat er discussie kan ontstaan.[...]
Wat wil je precies? " een betaal module voor de internationale markt met CC" is nou niet echt super uitgebreid. Wat moet het nou precies kunnen? Waar hebben we het over? Wat heb je al gevonden in jouw zoektocht? Waarom voldoet dat niet?
Je geeft aan dat je het geen zin heeft om google links te plaatsen, maar waarom niet? Zoek je nou een stuk code waarmee je alles zelf in handen hebt, of heb je er geen problemen mee als een groot deel via bijv. PayPal of een andere payment provider loopt?
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 22-03-2015 11:16 ]
Deze hebben duidelijke documentatie ^^ succes
edit: en voorbeelden in verschillende programmeertalen
[ Voor 7% gewijzigd door Camulos op 22-03-2015 11:50 ]
Not just an innocent bystander
Dus nogmaals: toon eens wat meer eigen inzet. Wat heb je zelf gevonden? Wat heb je daarvan geprobeerd? Wat niet? Waarom niet? Wat voldeed er niet aan? Wat zijn je eigen specifieke eisen en wensen? Welke daarvan zijn het belangrijkst?
Als jij jezelf al niet helpt om je eigen probleem op te lossen, waarom zouden wij dat dan doen? Ik heb bewust je topic eens open gelaten zodat je de kans hebt om een keer je vraag bij te stellen maar je reactie daarop is nou niet bepaald bemoedigend...
NMe waarom neem je nog de moeite te reageren?Yustme schreef op zondag 22 maart 2015 @ 10:59:
[...]
hoe kan jij dat niet snappen!?
[...]
beetje admin moet wel een beetje kunnen optellen en aftrekken.
[...]
ik ga je even rapporteren via de mail naar tweakers
[...]
goed, dat terzijde, nu mijn vraag weer gericht aan de echte programmeurs:
[...]
voor de andere wijsneuzen zoals NMe i

[ Voor 18% gewijzigd door SaphuA op 24-03-2015 17:00 ]
Mag hier een slotje op?
/me Cor453 gaat naar de topics die er wel toe doen
hierom http://gathering.tweakers...find/poster/100030/topicsYustme schreef op zondag 22 maart 2015 @ 10:59:
[...]
dus waarom ga je er dan niet vanuit dat er al een search is gedaan en dat het klaarblijkelijk niets waar ik wat aan heb, heeft opgeleverd?
0, weinig input in de community en alleen maar vragen stellen.
Yustme: open gerust een nieuw topic als je wil, maar hou dan wel rekening met mijn posts hier. Het is geen enkel probleem om vragen te stellen, maar dan wel volgens onze regels.
Dit topic is gesloten.