Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 8.1] Verbinden met specifiek AP

Pagina: 1
Acties:

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Thuis heb ik drie accesspoints: Woonkamer, slaapkamer, werkkamer. Kanaal 1, 6 en 11. Zendvermogen heb ik zo laag mogelijk, zodat het roamen erg goed gaat en de snelheid altijd hoog is.

Echter, soms wil ik voor debugging purposes verbinden met een specifiek accesspoint. Nu doe ik dat door twee AP's los te trekken uit de switch (PoE) en dan blijft er maar eentje over. Kan dat niet makkelijker via bijvoorbeeld PowerShell? Door bijvoorbeeld een MAC adres in te voeren of door een kanaal in te voeren?

Via PowerShell is wel het e.e.a. mogelijk op het gebied van netwerken, maar ik krijg het niet voor elkaar om met een specifiek AP te verbinden.

-edit-
In devmgmt.msc kan ik wel de roaming agressiveness op highest zetten. Zou dat een workaround zijn om gewoon dicht naar een AP toe te lopen?

[ Voor 22% gewijzigd door Trommelrem op 21-03-2015 23:02 ]

Verwijderd

Als het een Intel kaartje is, kan je dat regelen met de Intel software. Wellicht met software van andere chip fabrikanten ook wel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is met standaardapparatuur/software alleen mogelijk om op SSID, niet op BSSID (AP MAC) te kiezen waar je mee verbindt. Als je dat hier niet kunt klinkt het alsof je alledrie AP's dezelfde SSID gegeven hebt. Oplosisng (nouja, workaround) is dan ook om ze verschillende SSID's te geven.

Oslik blyat! Oslik!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:48:
Als het een Intel kaartje is, kan je dat regelen met de Intel software. Wellicht met software van andere chip fabrikanten ook wel.
Als ik de Intel software gebruik, worden dan wel de GPO's voor wireless settings nog wel toegepast op het betreffende werkstation?

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 11:31
Kali op een USB-stick en je alle debug tools binnen handbereik. Maar of dat makkelijker is dan af en toe 2 stekkers uit je switch trekken