2.0 setje voor bij de pc, 250 budget

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
In de woonkamer heb ik (voor mijn budget) fijne muziek (pioneer 414 met jamo 426 speakers) en bevalt goed (dus dat is mijn referentiekader). Maar ik zit er niet heel veel, maar in het kantoortje thuis achter de pc des te meer. En ik draai doorgaans de hele dag muziek tijdens nabewerken. Momenteel op een Logitech Z4 speakersetje. Geen slecht geluid voor het geld, maar het kriebelde naar wat mooiers. En in mijn stomme gedachte heb ik een 2e hands Bose Companion 5 gekocht, die volgens reviews niet helemaal 400 euro waard was, maar voor 250 euro een koopje zou zijn. Nou, dat klinkt niet helemaal naar wat ik zoek, teveel gericht op spelletjes en films denk ik voor mijn liking.

Budget is 250 euro, daar wil ik het mee doen om betere muziek bij mijn pc te krijgen. Dat kan met een los klein versterkertje (zoiets? http://www.electroselect....rker-2x50-watt-zwart.html) met 2 kleine bookshelf speakers (zoals deze http://www.whathifi.com/q-acoustics/2010i/review) of een actief setje zoals
pricewatch: Audioengine A2+ Zwart

Dat ik 2.0 wil ipv 2.1 is denk ik voor mezelf wel duidelijk geworden, die kleine subjes bonken meer dan dat ze geluid produceren. Maar daarmee is mijn vraag dus vooral geworden, moet ik gaan voor iets als die A2+ actieve speakertjes, of toch een los versterkertje en 2 losse speakers ? Budget is wel echt max ongeveer 250 euro (dus geen 300+ oplossingen graag :P)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Ikzelf neig altijd naar actieve speakers. Scheelt ruimte op je bureau aangezien je geen losse versterker hebt. Plus dat niet alle passieve speakers ideaal gemaakt zijn voor gebruik op een bureau. Nearfield willen ze niet altijd even goed klinken plus de plaatsing kan lastiger zijn met veelal reflexpoorten naar achteren. Ik heb tijdelijk met een paar Boston Acoustics A25 gespeeld voor bij de PC, maar van een grotere afstand (ze staan nu op de slaapkamer met zeker drie meter tot het bed) klinkt het toch beter. Scheelt ook dat ze nu vrijer (lees: verder van de muur) af staan waardoor de reflexpoort niet direct tegen de wand blaast en het geluid niet meer lekker klinkt.

De A2+ was ik nooit van onder de indruk. Te iel om echt weggeblazen te worden, kan ook niet met zo'n kleine kast en woofer. Ikzelf zat een tijdje geleden in hetzelfde schuitje: budget van 250 euro voor een 2.0 setje. Ik ben toen uitgekomen bij een setje Argon 7450. Actieve speakers met 5" woofer, front reflex poorten en USB input. Ik kon voor mezelf de meerprijs om naar een paar AudioEngine A5+ te gaan niet goedpraten. Al zijn er natuurlijk meer merken op dit gebied.

Verder schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 22-03-2015 01:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Ah cea was ik helemaal vergeten, stom van mij. De Argon's ga ik even naar kijken, thanks! Voor het doel zijn actieve speakers misschien inderdaad wel in het voordeel. Je redenering kan ik wel volgen in ieder geval :). Ik zal maandag eens bij de hificorner langs gaan en kijken wat ze hebben staan met wat ik zou kunnen luisteren. Maar ik ben bang dat ze dit soort spul niet hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Als ik eenmaal besloten heb om actief of passieve speakers te nemen, dan kom ik er ook wel uit welke het moeten worden. Maar de vraag die me vandaag na flink googlen en lezen niet helemaal duidelijk wordt is deze:
Een actief speakersetje van zeg 200 euro, zit daar een beter versterkertje in dan wat ik eerder linkte, iets als deze: http://www.electroselect....rker-2x50-watt-zwart.html

Want als het versterkertje hierboven acceptabel is, dan kan ik vervolgens wel mooie boekenplank speakertjes vinden met (liefst) 5 inch woofer erin (om nog enigszins laag mee te pakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Dit topic krijgt niet zoveel respons, maar voor de mensen die via de search hier terecht komen met een soortgelijke vraag:

Mijn geluidskaart is geintegreerd op het moederbord en had er nooit bij stil gestaan of die goed of crap was. Het laatste bleek het geval, dus ik heb een losse dac gekocht. Dat hoeft niet heel fancy te zijn om al significant beter te zijn dan het onboard ding, in mijn geval de http://www.bax-shop.nl/us...face/product-details.html

Dat probleem opgelost hebbende, ben ik gaan kijken naar een budget mini versterker die kwalitatief goed uit de verf kwam (binnen de budget oplossingen/concurrentie). Dat werd de: http://www.amazon.co.uk/L...upply-Black/dp/B00SATAEEA
De voorganger, de 2020A+ wordt online veel genoemd als value for money.

Dan rest nog alleen een stel passieve nette bookshelf speakers, die een beetje normaal formaat hebben voor op je bureau. En daarvoor leen ik momenteel een setje Mission M70 speakers van een vriend van mij, in afwachting tot de aanschaf van een eigen setje compacte speakers. Maar daar ben ik nog niet over uit wat het moet worden.

Kwaliteit so far, prettig en een stuk helderder dan 2.1 setjes die ik tot nu toe kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

FeaR schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:41:
-knipje-
Ikzelf zat een tijdje geleden in hetzelfde schuitje: budget van 250 euro voor een 2.0 setje. Ik ben toen uitgekomen bij een setje Argon 7450. Actieve speakers met 5" woofer, front reflex poorten en USB input. Ik kon voor mezelf de meerprijs om naar een paar AudioEngine A5+ te gaan niet goedpraten. Al zijn er natuurlijk meer merken op dit gebied.
Ben al vaker in dit forumgedeelte en online aan het struinen geweest voor nieuwe desktopspeakers. Helaas geen shops in de buurt waar ik kan luisteren, maar heb echt een hele massa reviews en fora bekeken, gedacht over wel/geen losse dac..etc. Heb een heuse excelsheet gemaakt met allerlei punten, en daar komt de Argon-set als zeer goede kandidaat uit naar voren om precies de redenen die jij noemt:
- actief
- baspoorten naar je oren, niet naar de muur :P
- woofer groot genoeg voor voldoende laag
- usb-dac ingebouwd (had een losse dac op het oog, maar dat stel ik uit totdat ik ooit een high-end koptelefoon in huis haal)
- looks zijn zeker niet verkeerd
- prijs is netjes voor wat de set biedt

Nu nog even wat kabeltjes uitzoeken (oppassen voor elfjes..maanlicht :P ), bureau herindelen om ruimte te maken en dan kan ik gaan bestellen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Even een eerste indruk voor de eerste Argon set: bouwkwaliteit is stevig, ziet er netjes uit allemaal op 1 uitsparing op de speaker met versterking na, die tube heeft net een paar mm rand zichtbaar: die zit niet lekker gecentreerd. Retour gestuurd en 2e set ziet er keurig uit. Merk toch wel wat verschil nu ik ook de kwalitatief wat betere luidsprekerkabel binnen heb. Ben er blij mee :)
Nomad schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:06:
Dan rest nog alleen een stel passieve nette bookshelf speakers, die een beetje normaal formaat hebben voor op je bureau. En daarvoor leen ik momenteel een setje Mission M70 speakers van een vriend van mij, in afwachting tot de aanschaf van een eigen setje compacte speakers. Maar daar ben ik nog niet over uit wat het moet worden.

Kwaliteit so far, prettig en een stuk helderder dan 2.1 setjes die ik tot nu toe kende.
Heb je misschien de kans gehad om wat verder te gaan beluisteren hier en daar? Ben benieuwd waar je uiteindelijk op uit gaat komen :)

[ Voor 70% gewijzigd door 2Dutch op 27-04-2015 12:16 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1