Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw netwerk aanleggen.

Pagina: 1
Acties:

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 02:28
Hey

Het zou zo maar kunnen dat ik op het verkeerde topic zit maar dat neem ik aan van niet. 8)

Ik ga zo snel als mogelijk een nieuw netwerk aanleggen hier in huis alleen ben even benieuwd of jullie nog tips hebben wat ik anders kan doen. en waar ik het beste kan bestellen. :)

Wensen.

CAT6a
CAT6a Patch Panel
Gigabit Switch van netgear.

Wat heb ik al in huis. ( Aan eigendom apparatuur ).

Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000) ( In de meterkast )

Asus RP-N53 N600 ( Op de zolder )

Ik heb even voor de " Duidelijkheid " heb ik de meters erbij gezet omdat het kan 8)7,

Kamer 1 ( Kantoor ) ( 30M )

Kamer 2 ( Mijn Kamer ) ( 30M )

Kamer 3 ( Kamer Broer ) ( 45M )

Kamer 4 ( Kamer Zolder ) ( 45M )

[ Voor 54% gewijzigd door michaell958 op 21-03-2015 23:09 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen, veel succes met de uitvoering. Geen idee wat je precies gaat doen dus alternatieven zijn ook niet aan te dragen...

https://discord.com/invite/tweakers

• michaell958
Goed dat je het zegt het "topic" was nog niet af. het ging een klein beetje fout :)

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 20:53
cat 6 kabels trekken waar mogelijk, mogelijk een centrale hub hebben, zorgen dat je iig een gigabit switch/router hebt. wifi vermijden waar mogelijk.

android since G1.

• michaell958
Mijn bedoeling is om met CAT6a te beginnen met een CAT6a patch panel.

En achter die patch panel een netgear switch te plaatsen :)

Mijn beste punt hier in huis is de meterkast.

[ Voor 93% gewijzigd door michaell958 op 21-03-2015 23:01 ]

• Jordyz
  • Laatst online: 17:26
michaell958 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:46:
Mijn bedoeling is om met CAT6a te beginnen met een CAT6a patch panel.

En achter die patch panel een netgear switch te plaatsen :)

Mijn beste punt hier in huis is de meterkast.
Trek waar mogelijk twee kabels er doorheen? Maar cat6 is wel goed als je het opnieuw gaat doen, verderer weinig op aan te merken :p

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom Cat6 je gaat ook twee routers gebruiken en een switch. Maak eens een logische tekening of schema. Overigens is Cat5 ook al gigabit zeker thuis is die extra afscherming etc echt overbodig. Wijzig dingen omdat het meerwaarde oplevert niet om nog mooiere specs of wel als je het leuk vindt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• michaell958
Ik neem dan maar CAT6 inderdaad, Aangezien de prijs :P

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01
Als die afstanden echt zo groot zijn (is het hemelsbreed?) dan ga je het met twee AP's niet redden denk ik.

• Jordyz
  • Laatst online: 17:26
Frogmen schreef op zondag 22 maart 2015 @ 09:25:
Waarom Cat6 je gaat ook twee routers gebruiken en een switch. Maak eens een logische tekening of schema. Overigens is Cat5 ook al gigabit zeker thuis is die extra afscherming etc echt overbodig. Wijzig dingen omdat het meerwaarde oplevert niet om nog mooiere specs of wel als je het leuk vindt.
Als ik ooit nog eens een nieuwe rol kabel moet kopen zou ik ook gewoon cat6 kopen, waarom niet? Aangezien je op de prijs ook niet zoveel kunt besparen met cat5 en cat6

• MD1975
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 15:50
Om Jordyz nog maar eens te herhalen zodat je er niet overheen leest; trek 2 kabels per kamer.

Ik had ooit de kans om het te doen en heb er nooit spijt van gehad want bijna alles is in gebruik, ergens had ik er nu zelfs graag 3 per kamer willen hebben (PC, PS3, Mediaplayer). :)

CMDR G'Kuchhoest profile

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Twee? Maak daar maar vier van.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:47

Zenix

BOE!

Amazon.de is de bekabeling goedkoper, zoek naar Ligawo ( zelfs CAT7 is dan betaalbaar) Daarnaast heb ik met deze shop op ebay ook goed ervaringen, ruime keuze :) http://stores.ebay.nl/hklinkway/ Helaas wel wat duurder geworden door dollar koers.

• michaell958
Ik hou niet van buitenlandse shops met dit Soort materialen.

Iemand ervaring met UTP-kabel.nl?

Kan iemand daar een setje maken. Wat ik nodig heb en wat van goeie kwalitet is en afgeschermd.

Ik heb zelf al zitten kijken naar

Patch panels.
Kabels
Inbouwdozen

Durf alleen niet zomaar op bestellen te klikken omdat ik niet zeker weet of dat goed is.

Ik weet wel hoe ik de kabels moet maken.

Ik zal morgen ff even foto schieten van de leidingen.

[ Voor 66% gewijzigd door michaell958 op 22-03-2015 16:24 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

michaell958 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:13:
Ik hou niet van buitenlandse shops met dit Soort materialen.

Iemand ervaring met UTP-kabel.nl?

Kan iemand daar een setje maken. Wat ik nodig heb en wat van goeie kwalitet is en afgeschermd.

Ik heb zelf al zitten kijken naar

Patch panels.
Kabels
Inbouwdozen

Durf alleen niet zomaar op bestellen te klikken omdat ik niet zeker weet of dat goed is.

Ik weet wel hoe ik de kabels moet maken.

Ik zal morgen ff even foto schieten van de leidingen.
Waarom niet? Voldoet aan alle eisen is goedkooper en hoge kwaliteit, de kabels van Amazon komen uit Duitsland, ze gebruiken hier geen andere kabels hoor ;)

Heb zelf ervaring met de spullen van linkway allemaal hoge kwaliteit. Om je vraag te beantwoorden: zorg dat je een patch paneel hebt die je op de muur kan monteren, tenzij je een patchkast hebt. Hier zijn voorbeelden van patch panelen die je op de muur kan monteren: http://stores.ebay.nl/hkl...112&_trksid=p4634.c0.m322
Wandcontactdozen kan op twee manieren of je hebt een doos met de aansluitingen, of je hebt een doos waar jezelf de aansluiten in kan zetten( keystones ) dat laatste vind ik persoonlijk fijner want is flexibeler. Zo zien keystones er bijvoorbeeld uit http://stores.ebay.nl/hkl...112&_trksid=p4634.c0.m322 Verder welke inbouwdozen, ligt eraan hoe je wilt hoe het eruit gaat zien etc.. http://www.ebay.nl/itm/Eu...ain_0&hash=item3a70c53319 dit is bijvoorbeeld faceplate met twee keystone modules. Bij patch paneel nog korte patch kabels nodig, en een LSA punchdown tool om alles vast te drukken. Het maken van kabels is niet nodig je sluit een keystone aan en de patchpaneel aan de andere kant. Het zelf maken van CAT6 kabels is niet aan te raden, qua kwaliteit is een prefab kabel altijd beter.

Tenslotte moet je zorgen dat je CU( volledig koper) bekabeling heb en de stugge/solid variant gebruikt in leidingen.

[ Voor 46% gewijzigd door Zenix op 22-03-2015 16:42 ]

• michaell958
Toch neem ik het risico niet.

• Zenix

Zenix

BOE!

Er is niet echt een risico, gezien die verkoper in meer dan jaar tijd geen enkele keer negatieve feedback heeft gehad, dat is zeer netjes. Indien je met paypal betaald kan je een claim starten binnen 180 dagen naar je aankoop als er iets mis is

Voor het bestellen op Amazon.de heb je wel een creditcard nodig, en daar zit dan ook weer beveiliging en verzekering aan verbonden, dus eigenlijk geen risico. Maar gezien je leeftijd kan ik mij voorstellen dat je geen creditcard hebt en hierbij rekening moet houden met je ouders.

• michaell958
Kan je wat samenstellen met cat6a of 7

Inbouw dozen wit :)

Kijk ik nog ff bij shops in nl.

Netwerkproducten schijnt een goeie shop te zijn :)

( we hebben geen creditcards )

[ Voor 52% gewijzigd door michaell958 op 22-03-2015 16:55 . Reden: was nog niet af. ]

• Zenix

Zenix

BOE!

michaell958 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:50:
Kan je wat samenstellen met cat6a of 7

Inbouw dozen wit :)

Kijk ik nog ff bij shops in nl.

Netwerkproducten schijnt een goeie shop te zijn :)

( we hebben geen creditcards )
https://www.hardwarewebwi...rs-converters/netwerk-utp hier heb ik ook wel goede ervaring mee, die shop die je opnoemt schijnt ook goed te zien.

Ik zou zeggen stel zelf wat samen van een site naar je keuze, dan kunnen wij zeggen of het goed is. ;)

• michaell958
Ga ik zo ff doen als ik achter de pc zit :)

https://netwerkproducten....rol-100-meter-p-2440.html

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:09
Zou je je Netgear R7000 dan ook niet meteen ergens op een centraal plekje in het huis aansluiten? Dingen met WiFi horen niet in de meterkast thuis :P.

Cat 6a of Cat 7(a) is trouwens echt geen slecht idee, het is maar een klein beetje duurder maar je kan er wel jaren langer mee vooruit, het kan namelijk 10 gigabit ethernet aan.

• Zenix

Zenix

BOE!

CAT7 is een optie als je leidingen breder zijn dan standaard, het is namelijk een stukje dikker en stugger, anders zou ik toch voor CAT6/6A gaan. Je kan waarschijnlijk wel één CAT7 kabel trekken door één leiding, maar als je er twee gaat doen wordt het wel probleem, terwijl dat met CAT6(a) meestal geen probleem is.
CAT6 kan al 10gigabit tot 55meter en gezien de afstanden die je gaat afleggen is dat geen probleem.

[ Voor 39% gewijzigd door Zenix op 22-03-2015 17:06 ]

• michaell958
Dat wil ik ook :P

Me vader wilt hem niet uit de meterkast omdat hij de groot is haha

Genoeg wifi bereik trouwens hoor.

Zoals ik al eerder zij ik maak wel even een foto straks of morgen van de leidingen

[ Voor 42% gewijzigd door michaell958 op 22-03-2015 17:10 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zenix schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:45:
[...]

Er is niet echt een risico, gezien die verkoper in meer dan jaar tijd geen enkele keer negatieve feedback heeft gehad, dat is zeer netjes. Indien je met paypal betaald kan je een claim starten binnen 180 dagen naar je aankoop als er iets mis is
Weet je zeker dat je geen CCA kabel krijgt dan? En ik verzenden niet duur?

• michaell958
https://www.hardwarewebwi...rs-converters/netwerk-utp

heeft het keurmerk van ICT Waarborg dus dat zal wel goed zitten :)

Verwijderd

Dat keurmerk zegt niets over de producten die ze aanbieden. Ik zie zo al tig netwerkkabels die CCA zijn.

• michaell958
CCA moet ik hier niet hebben inderdaad 100% koper met aluminium shielded. :P

Kan je iets samenstellen bij een goeie shop / andere shop..

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:29:
[...]

Dat keurmerk zegt niets over de producten die ze aanbieden. Ik zie zo al tig netwerkkabels die CCA zijn.
Klopt staat er ook bij :)
Mr_gadget schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:48:
[...]

Weet je zeker dat je geen CCA kabel krijgt dan? En ik verzenden niet duur?
Ik heb hier daar kabels besteld, maar vooral bij Amazon.de, daar was nog wat goedkoper.
michaell958 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:30:
CCA moet ik hier niet hebben inderdaad 100% koper met aluminium shielded. :P

Kan je iets samenstellen bij een goeie shop / andere shop..
Zoals ik al eerder zei, stel zelf eerst wat samen.

[ Voor 57% gewijzigd door Zenix op 22-03-2015 23:15 ]

• michaell958
We weten wel wat we moeten hebben :), Dat is het probleem niet.

Mijn vader kan het bestellen bij www.excel-networking.com via zn werk :)

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
michaell958 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 00:26:
We weten wel wat we moeten hebben :), Dat is het probleem niet.

Mijn vader kan het bestellen bij www.excel-networking.com via zn werk :)
Daar gaat het ook niet om. Wat Zenix wellicht bedoeld is dat je zelf even wat initiatief toont door zelf wat samen te stellen (Lijst met gekozen producten van een webshop). Door basis van het jouw gekozen lijst er feedback wordt opgegeven.

• michaell958
Ga ik morgen ff doen dan heb ik tijd

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom een patchpanel en switch? Je hebt al een switch met 4 vrije poorten in de router.
Range extender is een slecht idee, je halveert hiermee de bandbreedte, ik zou een tweede router als AP op zolder plaatsen. Mocht je echt een switch willen dan zou ik geen Netgear nemen, vaak niet helemaal okee met IGMP.
Let ook goed op met je bekabeling, kies de juiste kern en connectoren voor wat je wil doen. Qua kabel zou ik naar Draka kijken en als je geen WCDs en patchpanel neemt zou je patch kunnen gebruiken, persoonlijk vind ik dat het prettigst, minder overbodige componenten (extra switch, patchpanel, extra patchkabel) waar iets mis kan gaan en het scheelt een hoop geld. Patchpanels gebruiken wij alleen in zeer grote huizen of bedrijfspanden, zelfs in middelmatig grote woningen gaat een switch met WCD's met aan de switch kant een connector voor harde kern.

[ Voor 40% gewijzigd door |sWORDs| op 23-03-2015 01:14 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• michaell958
Range extender staat als ap mode

[ Voor 3% gewijzigd door michaell958 op 23-03-2015 01:21 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dan is het met deze nog steeds niet best, 100Mbit. En er ligt dus al een kabel naar zolder?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• michaell958
Niet alleen naar zolder. maar het is gewoon raar gemaakt. en dat word anders

Het internet word gesplitst door een switch.

Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/gwwl14mhv/IMAG0061.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door michaell958 op 23-03-2015 18:11 ]

• michaell958
Wat ik heb samengesteld.

http://www.utp-kabel.nl/f...bel-soepel-100-meter.html

http://www.utp-kabel.nl/1...ort-patch-panel-cat6.html

http://www.utp-kabel.nl/u...stp-inbouwdoos-ivoor.html

Zijn er ook inbouwdoosjes met 1x een utp aansluiting hier _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door michaell958 op 23-03-2015 19:47 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik zie geen reden om FTP te nemen tenzij je in een bedrijfshal zit ofzo. Gewoon standaard UTP nemen en zorgen dat het solid/stugge kabel is, want die gebruik je bij installaties van wandcontactdoos naar patchpaneel, daarvoor moet je geen soepele kabel gebruiken.

• michaell958
Kan je geen storingen krijgen met 4G 5G binnenkort.. en andere stralingen. Hoogspanningskabels boven ons huis

• michaell958
Bedankt allen voor de tips :)

Ik ben eruit.

Ik heb alleen een Nieuwe CAT6 Kabel nodig en CAT6 Keystones + bij de router RJ45 stekkers CAT6.

En dan rocken 8)

[ Voor 255% gewijzigd door michaell958 op 24-03-2015 11:21 ]

Pagina: 1