Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

range extender of extra ap?

Pagina: 1
Acties:

• Venzent
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-11 20:11
Ik heb een tp-link wr1043nd die naar tevredenheid functioneert. Ik wil het bereik verbeteren op een aantal dead spots, en zit te kijken naar de extender van tp-link, de wa850re. Deze kost 30 euro, heeft een ingebouwde antenne, en gaat rechtstreeks in het stopcontact. Nou las ik een stuk over wds, en mijn ap (de wr1043nd) ondersteunt dat. Ik heb ruimte op de plek waar ik de extender wil, en nu vraag ik me af, of het niet slimmer is om nog een wl1043 te kopen voor 45 euro en deze middels wds als extender in te zetten. Deze heeft 3 externe antennes en ik verwacht en betere dekking dan met 1 interne antenne van de wa850re.
is dit zo, of zal de wa850re toch beter performen als extender omdat dit een "echte" extender is?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
http://gathering.tweakers...d=Wifi+signaal+versterken

Extenders bestaan niet. Als het op een doosje of in een folder staat kan je er van uit gaan dat het niet is wat het is en het niet gaat werken. Extenders zijn een leugen.

AP is wat je nodig hebt als je op een plek een goed draadloos netwerk wil hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door johnkeates op 21-03-2015 22:08 ]

• Venzent
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-11 20:11
johnkeates schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:06:
http://gathering.tweakers...d=Wifi+signaal+versterken

Extenders bestaan niet. Als het op een doosje of in een folder staat kan je er van uit gaan dat het niet is wat het is en het niet gaat werken. Extenders zijn een leugen.

AP is wat je nodig hebt als je op een plek een goed draadloos netwerk wil hebben.
Bedankt, ik zal deze eens doorlezen, had al gezocht en wat gelezen, maar niet of een extender beter of slechter functioneert als extender dan een extra acces point.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:16
Bij extenders heb je in het algemeen wel dat deze slechts half-duplex is tegenover full-duplex AP's. Zelf heb ik ook 2 1043's. Daarvan 1 als router ingesteld, met WiFi netwerk etc. Een tijdje de 2e met WDS laten verbinden naar de eerste, en dan de mediaplayer, XBOX ed met kabels daarop geprikt. Toch ging dat niet allemaal even lekker. Daarna tussen beide een kabel gelegd en helemaal nergens last meer van.

Dus als ik jou was zou ik lekker op zoek gaan naar een fatsoenlijke accespoint, of leuke router en deze als AP instellen, daar dat kwalitaitef een betere oplossing zal zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Full duplex WiFI? Bestaat niet :o

Alle WiFi zendt en ontvangt in zelfde frequentie en kan niet beide tegelijk doen. Half-duplex dus.

Repeaters ontvangen een signaal van een AP en zenden het vervolgens weer uit naar een client. Als die reageert moet dat ook twee keer verstuurd worden. Als je het in 'duplex'-termen wilt vatten (m.i. weinig zinnig) zou je het "kwart-duplex" ofzo moeten noemen.

Maar dat is niet het fundamentele probleem met repeaters. Dat fundamentele probleem is dat ze niets doen aan de twee grootste uitdagingen voor WiFi in een stedelijke omgeving:
- demping door bouwmaterialen (muren/vloeren/tegels/isolatielagen)
- interferentie door andere netwerken

Repeaters zijn prima als je een open veld hebt en je 450m verderop een verbinding wilt hebben terwijl je primaire AP maar 300m reikt. Repeaters zijn onzinnig als je probleem is om 4.5m verderop te komen omdat er een gewapend betonnen vloer tussen met aluminium isolatie-onderlaag onder laminaat tussenzit. In NL heb je meer mensen met dat laatste probleem dan die eerste :P

Oslik blyat! Oslik!