System Repair herkent toetsenboard niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyphos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-10 09:02
Goedendag tweakers,

omdat mijn pc eenmaal bleef hangen start windows nu ''system error recovery'' op maar omdat mijn keyboard en muis (zowel via USB 2.0 als 3.0) niet herkent worden kom ik niet verder: ik kan niet op ''Repair'' of iets anders drukken en de pc blijft bij heropstarten continu system repair opstarten. Ofwel: ik zit compleet vast. Ook een installatie-usb/dvd helpt niet; hij negeert alle boot-opties en gaat rechtstreeks richting system repair. Maar al zou hij de installatiedisc wel herkennen: ook daar herkent hij keyboard en muis niet (wat bleek uit een recente poging de pc te herinstalleren).

Keyboard en muis werken verder wel overigens.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. BVD!

[ Voor 3% gewijzigd door Sisyphos op 21-03-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Gebruik ff een basic mouse en tobo, aansluiten via usb 2.0 achterop op desktop.
Welk merk/type pc heb je, of wel moederbord/type?

Met een basic tobo moet F2 of del wel werken, anders bios reset (only if you know what you are doing.!)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyphos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-10 09:02
GerardVanAfoort schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:34:
Gebruik ff een basic mouse en tobo, aansluiten via usb 2.0 achterop op desktop.
Welk merk/type pc heb je, of wel moederbord/type?

Met een basic tobo moet F2 of del wel werken, anders bios reset (only if you know what you are doing.!)
Vandaag twee andere tobos (usb 2.0) geprobeerd maar nog steeds geen reactie helaas. Het is een ASRock moederbord. BIOS reset zonder keyboard, is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:04
Zal wel door instant boot komen (fastboot versie van asrock als ik het goed zeg). Ik weet vrijwel zeker dat je met een PS2 keyboard wel verder komt, is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Handle with care. Bios reset kan ook je hdd configuratie ide of ahci resetten. Ik zou er iemand met kennis bijvragen of heel goed lezen. Een bios reset kan met de ouderwetse jumper positionering of nieuwere mobo's reset button. Kijk op de website van ASRock voor jouw type en te volgen stappen.

Bij Win7 en SSD is de kans groot dat je bios op AHCI staat. Bij nieuwere systemen zowieso vaak AHCI.
En soms is het wat trial and error om dit aan de gang te krijgen. Weet waar je aan begint!

Het veiligste is natuurlijk even je hdd en ssd's eruit te trekken en er even een leeg schijfje in te hangen......

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

co2301 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:38:
Zal wel door instant boot komen (fastboot versie van asrock als ik het goed zeg). Ik weet vrijwel zeker dat je met een PS2 keyboard wel verder komt, is dat een optie?
Dat PS2 keyboard kan je inderdaad mogelijk een bios reset en verdere consequenties besparen.

De system error recovery zal daar nog niet mee opgelost zijn waarschijnlijk.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Laatst online: 06-10 13:56
Probeer het eens met een PS2 keyboard. Ervaar dit zelf ook wel eens en met een PS2 toetsenbord werkt het bij mij wel altijd.
Puur en alleen daarvoor bewaar ik dat kreng:(
Pagina: 1