Logitech Z5300

Pagina: 1
Acties:

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-01 17:32
Dag,

Ik ben zojuist op een Logitech Z5300 gestuit, ergens achter in mijn kast. Toen dacht ik ''Hey die ga ik even uit proberen'' maar na een paar keer proberen lukte het nog steeds niet om de subwoofer aan te krijgen.
De sub en speakers staan al een ruime tijd i/d kast.

De controlpanel via de D-sub aangesloten, power cable (Dit was niet de officiële bijgeleverde kabel, die kon ik niet meer vinden) in de muur en speakers in de sub. Maar het lampje ging maar niet branden bij de control panel. Paar keer met de on-off switch gespeeld, maar niks.

Toen zag ik de fuse (geen idee wat dat doet of betekend) en die haalde ik er uit om te kijken wat dat is. Toen zag ik dat de fuse een beetje bruin-achtig is. Kan het zijn dat deze opgeblazen is of gewoon niet meer werkt? En kan dat de oorzaak zijn? Of zit het in de kabel? Of toch de controlpanel?

Hier 2 foto's van de fuse.

(Ik ben geen elektro/audio expert, dus moeilijke termen zal ik niet zo snel begrijpen)

Heeft iemand enige suggesties of dergelijke? Alvast bedankt _/-\o_

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-01 18:49
Foto's zijn niet al te duidelijk, maar lijk er inderdaad op dat de zekering (fuse in Engels, vergelijkbaar met zekering in je stoppenkast) is doorgebrand. Je zou die kunnen vervangen, ga met het ding naar een winkel. Staat als het goed is op welke waarde hij is (denk overigens ook op apparaat).
Mocht je er een nieuwe instoppen, en deze gelijk weer doorbranden is er iets flink mis met het apparaat.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Die zekering ziet er niet heel gezond meer uit. Die vervangen kan je sowieso doen, kost je een paar euro. Let wel even op de waardes die er op staan. Als de gehele set geen stroom krijgt kan dat best een reden zijn. Mocht je set na een nieuwe zekering weer de zekering slopen dan is er intern iets niet goed.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• royced
Decalies schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:19:
Foto's zijn niet al te duidelijk, maar lijk er inderdaad op dat de zekering (fuse in Engels, vergelijkbaar met zekering in je stoppenkast) is doorgebrand. Je zou die kunnen vervangen, ga met het ding naar een winkel. Staat als het goed is op welke waarde hij is (denk overigens ook op apparaat).
Mocht je er een nieuwe instoppen, en deze gelijk weer doorbranden is er iets flink mis met het apparaat.
iPhone camera wou niet focussen, waar kan ik zo een zekering kopen? Praxis ofzo?

• royced
Er staat:

Fuse Rating: T1.6AL, 250V (1.6A, Slow-Blow) Wat houd dat precies in? Naar welke waardes moet ik nu precies vragen i/d winkel?

Sorry voor dubbele comment

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:02

strandbal

Was het maar zo'n feest.

1,6ampere trage glaszekering 250V.
Bij elke electronicazaak liggen er hier denk ik honderdmiljoenmiljard van, en ze gaan echt wel snappen wat je bedoelt :P

[ Voor 17% gewijzigd door strandbal op 21-03-2015 19:28 ]

Hier stond een dode link.

• royced
strandbal schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:28:
1,6ampere trage glaszekering 250V.
Bij elke electronicazaak liggen er hier denk ik honderdmiljoenmiljard van, en ze gaan echt wel snappen wat je bedoelt :P
Oke bedankt, maar op Logitech forum zag ik het volgende:

Z-680 4 AMP Slow Blow fuse
Z-5500 4 AMP Slow Blow fuse
Z-5300 4 AMP Slow Blow fuse
Z-2200 4 AMP Slow Blow fuse

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:02

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat kan verklaren waarom jouw 1,6A zekering is ontploft.
Vaak staat er naast de zekeringhouder achter op je sub een rating voor de zekering. Wat staat daar precies? Als daar 4AT staat, is het een 4 ampere trage zekering, en is de 1,6 zeker weten een te lichte.

Edit, als ik hier kijk:

http://gearmedia.ign.com/...gi_z5300_sub_back_big.jpg

is de 4A voor de 125V versie (amerikaanse spanning, die is lager)
Ga dus uit van wat er op jouw subwoofer staat geprint!

[ Voor 29% gewijzigd door strandbal op 21-03-2015 19:36 ]

Hier stond een dode link.

• royced
strandbal schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:35:
Dat kan verklaren waarom jouw 1,6A zekering is ontploft.
Vaak staat er naast de zekeringhouder achter op je sub een rating voor de zekering. Wat staat daar precies? Als daar 4AT staat, is het een 4 ampere trage zekering, en is de 1,6 zeker weten een te lichte.

Edit, als ik hier kijk:

http://gearmedia.ign.com/...gi_z5300_sub_back_big.jpg

is de 4A voor de 125V versie (amerikaanse spanning, die is lager)
Ga dus uit van wat er op jouw subwoofer staat geprint!
''Fuse Rating: T1.6AL, 250V (1.6A, Slow-Blow)'' dat is het gene wat er precies bij stond!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-01 18:49
Dan zal ik die dus nog eens proberen. En nogmaals voor zekerheid, vliegt-ie er weer uit, is er elektrisch iets flink mis.

• royced
Nieuwe zekering heeft gewerkt. Bedankt allemaal.
Pagina: 1