Krijg dual screen niet werkend met HDMI en DVI

Pagina: 1
Acties:

• SachaPC
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-10-2020
Beste mensen,

Gister heb ik mijn tweede BenQ GW2460HM Zwart binnengekregen!

Nu ik mijn tweede BenQ wil aansluiten via een HDMI kabel geconvert naar DVI geeft het 2e scherm aan ''no cable connected''.

Als ik mijn tweede BenQ aansluit met een VGA kabel doen beide schermen het wel gewoon, maargoed de kwaliteit is kut en zie duidelijk kleur verschil met mijn eerste BenQ die HDMI is aangesloten.

Heb diverse sites al geraadpleegd, maar ik krijg het niet aan de praat.

Mijn vraag aan jullie: Hoe krijg ik mijn twee BenQ schermen HDMI en DVI geconnect???

Vid kaart: MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)

pricewatch: MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Eerst op zoek naar wat er fout gaat:
Doet de tweede monitor het wel in zijn eentje? Dus op de HDMI aansluiting waar de eerste monitor het nu goed doet? Zo ja, dan is de monitor in orde.
Doet de HDMI->DVI adapter het wel in zijn eentje? Dus zonder dat de HDMI aansluiting gebruikt wordt? Zo ja, dan is de adapter goed.
Werkt elke DVI aansluiting los met 1 monitor? Zo ja, werken ze beiden tegelijk met elk een monitor?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• SachaPC
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-10-2020
De tweede monitor doet het ALLEEN in zijn eentje als hij aangesloten wordt via DVI (converter) -> HDMI.

Het tweede scherm aansluiting via HDMI -> HDMI of HDMI -> DVI (converter) werkt niet.
OOK niet als ik uit mijn eerste scherm de HDMI kabel vervang.

Ik concludeer hieruit dat er WEDEROM een kapot scherm is geleverd door bol waarbij de HDMI port aan de achterkant van het tweede scherm niet werkt..............

Wat nu? Wederom retourneren....... of een gratis dvi kabel claimen van bol voor het ongemak en het scherm houden

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Stuk is stuk. Dan niet gaan rommelen, maar garantie clsimen. Maar ik snap je antwoord niet helemaal. Op welke uitgangen werkt je 1e monitor in zijn eentje. En op welke je tweede? Graag in een opsomming:

1: vga, 1e hdmi=>dvi, etc.
2: ...

Let op, je hdmi uitgangen zijn niet precies gelijk! Ook die een voor een testen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-12 16:38
Niet te snel concluderen, het is in veel gevallen op videokaarten zo dat de HDMI poort het signaal deelt met een DVI poort... die kan je in die gevallen dus niet allebei tegelijk gebruiken. Probeer daar om eens diverse combinaties van de poorten.