Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozab
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-04-2017
Ik zoek een?
Ik ben van plan een playstation 4 aan te schaffen en op dit moment heb ik alleen een oude beeldbuis van 10 jaar geleden op mijn kamer staan, daarom wordt het maar eens tijd om een nieuwe tv te kopen. Ik zoek een tv waarop ik dus goed kan gamen rond de 40 inch, dat is groot zat voor mij.

Wat is je budget?
Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk! Ik wil het budget rond de 300 euro houden (mijn gevonden opties zijn rond de 330 euro).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Deze tv zal alleen maar worden gebruikt om op te gamen. Allemaal extra features heb ik dus niet nodig.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al even rondgekeken om een geschikte tv te vinden.
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar deze philips tv:
pricewatch: Philips 40PFK4309 Zwart
Ook kwam ik nog bij deze tv terecht, al vind ik deze zelf wat aan de dure kant.
pricewatch: Samsung UE40EH5300W Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet zelf niet precies waar ik allemaal op moet letten en als iemand opmerkingen of aanraders heeft hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:59

deepvreezo

Redacteur
Wat voor gaming belangrijk is bij tv's, is de inputlag: de vertraging die optreedt voordat een beeld van de console wordt weergegeven op het scherm. Die moet natuurlijk zo laag mogelijk zijn. De Samsung die je noemt scoort goed op dat gebied. Het probleem met de Philips 4309 is dat er weinig over bekend is. De inputlag heb ik bijvoorbeeld niet weten te achterhalen. Wel wat gegevens over de beeldkwaliteit van het grotere 50"-model. Op basis daarvan denk ik dat de Samsung-tv een mooier plaatje biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozab
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-04-2017
Ik heb trouwens besloten om toch maar voor 32 inch te gaan, de tv zal niet erg ver weg staan dus dit is alsnog een prima formaat. Ik heb hier dezelfde modellen maar dan de kleinere versies bekeken, zoals: pricewatch: Samsung UE32EH5300W Zwart

@deepvreezo: waar kun je de inputlag achterhalen? Ik kan die zo snel niet vinden bij de tweaker-specificaties. En hoeveel inputlag is acceptabel?

In de winkel werd 200Hz wel aangeraden voor gamen, hoeveel verschil zou dit maken met bijvoorbeeld 100 Hz?

[ Voor 10% gewijzigd door Ozab op 22-03-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het vervelende is dat veel winkels, en vooral het personeel, of bewust uit hun nek lullen om wat aan te smeren waar lekkere marge over zit, of gewoon niet weten waar ze over praten.

200hz is heel leuk, maar dan wil je wel een echt 200hz paneel hebben, en niet een 50hz paneel die dankzij allemaal inputlagverhogende trucjes op 200hz zit.

Sony staat behoorlijk bekend om zijn TV's met lage inputlag,

Wat ook kan, als je echt lage inputlag wilt, is een 27" monitor nemen, een leuke heb je al voor rond de 200 ballen, dan heb je inputlag waar vele TV's slechts jaloers op kunnen zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:32
Hdmi werkt op 60hz, dus de tv zal altijd zelf een aantal hz bij"verzinnen".

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:57

FeaR

In GoT we trust

Ozab schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:51:

@deepvreezo: waar kun je de inputlag achterhalen? Ik kan die zo snel niet vinden bij de tweaker-specificaties. En hoeveel inputlag is acceptabel?
Helaas geven fabrikanten die eigenlijk nooit aan. Enige manier om hier achter te komen is reviews lezen op sites die de inputlag testen en meenemen in de review. Tweakers doet dat bijvoorbeeld, maar veel bekender is HDTVtest.co.uk. Die laatste heeft zelfs een hele database van inputlag per merk wat het zoeken gemakkelijk maakt. Let op dat inputlag iets anders is dan de response tijd, dat laatste wordt veelal wel opgegeven.

Wat acceptabel is hangt van meerdere factoren af. Zo vinden vele de ST60 van Panasonic niet geschikt om op te gamen aangezien de TV een inputlag van meer dan 70 ms heeft, toch gamen velen met veel plezier op die TV. Een waarde die je veel hoort is dat 40/50 toch wel echt de max is, of het waar is durf ik niet te zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat Sony TV's maakt met de lagere inputlag, sommige series zitten net boven de 20 ms.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1