Acer HI.3670C.001 of nieuwe koeler voor i5?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Laar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-03-2015
Hey allemaal, ik ben nieuw in het zelf in elkaar zetten van een computer, dit is mijn allereerste keer, dus kan dat ik een hoop nooby vragen stel. :P Ik heb in elk geval even wat hulp nodig bij een probleem waar ik tegenaan ben gelopen:

Ik had in gedachten de koeler van mijn oudere pc over te zetten naar mijn nieuw te bouwen pc, maar ik ben erachter gekomen dat de mounting van die koeler net iets te klein is voor mijn moederbord.
De koeler betreft een Acer HI.3670C.001: http://www.beslist.nl/com...oeler_voor_processor.html
Nu zou ik denk ik in principe gewoon een nieuwe mount ervoor kunnen bestellen, waarbij ik dan even moet uitvogelen hoe ik de juiste maat te weten kom, maar voor ik dat ga doen is eigenlijk de vraag: Heeft het überhaupt wel zin om dat te doen of kan ik beter een nieuwe, betere koeler aanschaffen?
Ik heb een nieuw moederbord gekocht (Asus z-87a) met een nieuwe processor (intel i5-4460). Ik kan alleen helaas nergens fatsoenlijke specs vinden van mijn oude koeler, zodat ik weet of ie die mijn processor überhaupt wel koel genoeg kan houden. Misschien dat hier iemand ervaring heeft met deze koeler en dit weet?

Mocht die het niet kunnen, heb ik al gekeken naar wat goede alternatieven, waarbij ik heel vaak deze voorbij heb zien komen: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
Ik zie alleen dat die de lucht van voor naar achter blaast. Mijn behuizing is van voren dicht, alleen achter kan er lucht uit. De behuizing lijkt meer gemaakt om de lucht aan de zijkant eruit te blazen, zoals die Acer koeler zou doen. Zou dit een probleem vormen voor die Cooler Master of is de luchtcirculatie dan alsnog voldoende?

Hopelijk heb ik zo voldoende informatie gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:00
De koeler die meegeleverd wordt met de cpu werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Laar
Ik heb geen koeler meegekregen met de cpu, die zat los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

rdejongjr

Gnome

1: Neen, er is geen andere mount te bestellen voor deze koeler, hij is ontworpen voor 775 sockets en wellicht ook enkel met de originele kast van Acer (schroeven van dat ding gaan in een backplate of in de kast zelf.

Graag 3x passen en meten of je nieuwe bord uberhoubt gaat passen in je oude kast (foto's zijn altijd welkom)

2: De i5 4460 is zonder koeler duurder en lastiger te verkrijgen dan met, rare (web) shop die de koeler niet mee levert of ze als tray variant heeft liggen.

3. Die 212 Evo zal voldoen, maar frisse lucht van vooraan is wel aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Laar
Ah, bedankt, daar heb ik wat aan!
Het moederbord past in elk geval wel in de kast die ik nu heb, dat probleem heb ik gelukkig al opgelost (mijn oude kast was ie te groot voor). :P

Ik heb ook al even onderzoek gedaan naar andere koelers, aangezien ik bij de 212 Evo niet helemaal zeker was of ie in mijn kast zou passen, heb het geheel even opgemeten en die zou of net wel of net niet moeten passen. Bij nader inzien heb ik dus maar een Scythe Samurai besteld, die moet zeker wel passen en blaast ook meteen de goede kant op.

De webshop waar ik de processor vandaan heb is Companic. Ik zie dat er onder andere ook boxed en tray versies zijn bij processors, met bij sommige een waarschuwing dat er inderdaad geen koeler bij zit. Alleen toevallig bij de mijne staat dan weer niets daarvan bij.
https://www.companic.nl/p...1560722/product_info.html
Maar wellicht dat ik gewoon iets over het hoofd heb gezien, weet verder ook nog niet zo goed waar ik op moet letten, maar heb de nieuwe koeler nu toch al besteld dus maakt ook verder niet meer uit. :)

Bedankt voor de reactie in elk geval!