Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Profecto
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 20:52
Hallo allemaal,

Ik heb nu een paar maanden een nieuwe externe harde schijf, de LaCie d2 met USB 3.0. Toen ik een nieuwe zocht ging het mij vooral om de geluidsproductie. Het liefst wil ik hem helemaal niet horen. Ik heb deze schijf nu onder mijn bureau staan, maar toch hoor ik hem een beetje waar ik me soms aan stoor. Naast mijn bureau staat een kast met deurtjes ervoor en nu had ik het idee om hem daar in te zetten. Ik heb op internet gezocht of dit niet schadelijk is voor een harde schijf maar ik heb niet veel kunnen vinden. In de handleiding staat bij "positie" alleen dat de ondergrond bestand moet zijn tegen de warmte-afvoer en onder "voorzorgsmaatregelen" staat dat de temperatuur tussen de 5 en 35 graden celsius moet zijn. De harde schijf staat niet constant aan, alleen als ik hem gebruik en de kast heeft wat kiertjes.

Kan ik hem gewoon in de kast zetten, heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:29

Mavamaarten

Omdat het kan!

Harde schijven worden meestal niet zo heel warm. Zo lang de schijf zijn (beetje) warmte nog kwijt kan lijkt mij het geen probleem om hem in de kast te zetten. Zorg er wel voor dat er nog wat ruimte rond is en dat je hem niet afdekt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Ideale temperaturen voor een HDD zijn tussen de 25 C en de 40 C. Lager dan 25 C kan zelfs als te koud worden beschouwd.
Je zult waarschijnlijk geen problemen ondervinden met de HDD in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Qua warmte geen probleem, je mag geen problemen verwachten. Wat wellicht een leuke oplossing voor jou is; kijk eens of jouw router een usb poort heeft die een harde schijf herkent. Dan kun je de schijf bijvoorbeeld in de mterkast (of waar je router ook staat) neerzetten. Bijkomend voordeel: hij is altijd toegankelijk via het netwerk, ook voor je telefoon/tablet, en met goede instellingen zelfs van buitenaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
hard disk aam
Hier met google op zoeken, dan kun je je head van je harde schijf langzamer zetten, dus minder lawaai.