Vraag over goede airflow in Corsair 230T

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGsubbie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-10 09:49
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 349,90€ 349,90
1Asus Sabertooth Z77€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC€ 347,-€ 347,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 55,95€ 55,95
1WD Blue WD5000AAKX, 500GB€ 50,-€ 50,-
1Corsair Graphite 230T Windowed Black€ 72,95€ 72,95
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 71,90€ 71,90
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Builder CX500€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 97,01€ 97,01

Dit is de PC die ik binnenkort ga bouwen. Sommige onderdelen heb ik al in mijn huidige PC, sommige staan onder bestelling (waaronder de case, ik heb hem nog niet in mijn bezit), en sommige ga ik binnenkort overkopen van een vriend.

De case is een mid-tower model en komt met twee intake fans vanvoor, en één outtake vanachter. Door het formaat van de CPU cooler ben ik vrij zeker dat deze heel dicht bij de outtake staat. Daarom heb ik een beetje schrik dat de hitte van de andere onderdelen niet goed naar buiten kan.

Enkele foto's om het meer duidelijk te maken (komen van google, niet van mij.)
http://www.vortez.net/ind...cles&action=file&id=23950
http://www.technic3d.com/...tails/corsair_230t_23.JPG
http://www.technic3d.com/...tails/corsair_230t_10.JPG

Met deze reden zou ik twee van deze fans aankopen. pricewatch: Corsair AF120 Quiet Edition, 120mm Ze passen in mijn case en gaan goed met het zwart/rood motief van de rest van de case. Ook zou ik één fanguard aankopen.

Eén ben ik van plan om vanboven met de fanguard aan te sluiten op het stuk dat het meest vanvoor staat. Met als reden direct koele lucht aan mijn CPU cooler te voeden. De andere zou ik vanonder aansluiten als outtake om warme lucht van mijn GPU en SSD/HDD's naar buiten te blazen.

Is dit een goed idee? Waarom wel/niet? Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 12% gewijzigd door MGsubbie op 21-03-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Als je de luchtkoeler naar achter plaatst en eentje boven, denk ik dat er genoeg airflow zal plaatsvinden...
Ik zou het eerst proberen en daarna pas dingen gaan kopen...je onderdelen zijn geen enorme heethoofden lijkt me ;)

Moet je die voeding nog aanschaffen?? Zoja, niet doen...neem een seasonic of cooler master. Corsair voedingen zijn op de high end series na prut :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pwillemske schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:19:
...

Moet je die voeding nog aanschaffen?? Zoja, niet doen...neem een seasonic of cooler master. Corsair voedingen zijn op de high end series na prut :)
Ik denk dat hij de voeding al heeft, gezien hij niet meer te koop is (T.net heeft iig geen prijzen beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:35:
[...]

Ik denk dat hij de voeding al heeft, gezien hij niet meer te koop is (T.net heeft iig geen prijzen beschikbaar).
:F

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGsubbie
pwillemske schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:19:
Als je de luchtkoeler naar achter plaatst en eentje boven, denk ik dat er genoeg airflow zal plaatsvinden...
Ik zou het eerst proberen en daarna pas dingen gaan kopen...je onderdelen zijn geen enorme heethoofden lijkt me ;)

Ik had me mistypt, de fan vanachter is outtake. Ik heb dus twee intake vanvoor en de outtake zal tegen de CPU koeler zitten.

Ik ben ook van plan te overclocken, en de PC deelt zijn ruimte met andere toestellen. Tijdens de zomer wordt het vrij warm binnen. Ik was ook vergeten te vermelden dat ik een fan controller heb. Ik kan altijd fans afzetten wanneer ze niet nodig zijn.

De voeding heb ik al.

[ Voor 24% gewijzigd door MGsubbie op 21-03-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
MGsubbie schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:18:
[...]
Ik had me mistypt, de fan vanachter is outtake. Ik heb dus twee intake vanvoor en de outtake zal tegen de CPU koeler zitten.

Ik ben ook van plan te overclocken, en de PC deelt zijn ruimte met andere toestellen. Tijdens de zomer wordt het vrij warm binnen. Ik was ook vergeten te vermelden dat ik een fan controller heb. Ik kan altijd fans afzetten wanneer ze niet nodig zijn.

De voeding heb ik al.
Oww, als je de fan controller ook al hebt...
Ik zou 2 voorin zetten, eentje boven (zo ver mogelijk naar voor, de bovenste) en de cpu koeler naar achter. Als het tóch te warm word kun je altijd nog fans gaan kopen.
Ik zelf heb een i5 4690k @stock met een mugen 4, een Asus 290 in een Corsair C70 met 3 fans als outtake en de cpu koeler blaast naar boven (dus koelt ook de grafische kaart). Temperaturen van 62 graden (cpu) en 75 graden (gpu) tijdens bf4 64 man server 8)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGsubbie
pwillemske schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:36:
[...]

Oww, als je de fan controller ook al hebt...
Ik zou 2 voorin zetten, eentje boven (zo ver mogelijk naar voor, de bovenste) en de cpu koeler naar achter. Als het tóch te warm word kun je altijd nog fans gaan kopen.
Ik zelf heb een i5 4690k @stock met een mugen 4, een Asus 290 in een Corsair C70 met 3 fans als outtake en de cpu koeler blaast naar boven (dus koelt ook de grafische kaart). Temperaturen van 62 graden (cpu) en 75 graden (gpu) tijdens bf4 64 man server 8)
Het zit zo dat ik nog mijn SSD en HDD moet bestellen. De goedkoopste voor mij (België) is een winkel met verzendkosten. Als ik de fans en fanguard samen bestel moet ik later niet nog eens afzonderlijk verzendkosten voor bijbetalen. En het totaal is toch maar iets boven de €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
MGsubbie schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:58:
[...]
Het zit zo dat ik nog mijn SSD en HDD moet bestellen. De goedkoopste voor mij (België) is een winkel met verzendkosten. Als ik de fans en fanguard samen bestel moet ik later niet nog eens afzonderlijk verzendkosten voor bijbetalen. En het totaal is toch maar iets boven de €30.
Dan is het inderdaad wel wat slimmer ja :)
Dan zou ik 2x corsair af fans bijkopen en die bovenin zetten...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1