Toon posts:

Philips brander 8/4/32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een brander aan gaan schaffen. Ik zie heel vaak een Philips brander 8/4/32 in reclame folders enzo staan voor ongeveer 290 gulden. Mijn vraag is of dit wel een goede brander is of dat het pure rotzooi is?

Verwijderd

Rotzooi,

voor even veel geld heb je een Liteon 12x10x32 brander met Burnproof

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:35

Paitor

rages doen :P

ow sorry, zag net dat je was doorverwezen door HlpDsK

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39

Klippy

Still Game

Op vrijdag 15 juni 2001 22:56 schreef oppertweaker het volgende:
Rotzooi,

voor even veel geld heb je een Liteon 12x10x32 brander met Burnproof
Slaat weer nergens op.

Oude Philips branders waren niet te goed nee. Heb deze brander al een jaar nu en nog geen enkele CD mislukt!
Brandt lekker snel op 8x altijd. Perfect dingetje!

Maar zelf zou ik nu ook voor de Lite-on gaan. Maarja die bestond nog niet toen ik m'n Philips kocht..

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Paitor

Paitor

Op Friday 15 June 2001 23:05 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Slaat weer nergens op.

Oude Philips branders waren niet te goed nee. Heb deze brander al een jaar nu en nog geen enkele CD mislukt!
Brandt lekker snel op 8x altijd. Perfect dingetje!

Maar zelf zou ik nu ook voor de Lite-on gaan. Maarja die bestond nog niet toen ik m'n Philips kocht..
Denk eens na...
Een snellere speler, met burnproof, voor minder geld.
En niet zeuren over kwaliteit, er zit een binnenwerk in van Plextor :P

Verwijderd

Heeft als ik het goed heb ook maar 2mb buffer geheugen en geen burnproof dan kan je beter een lite on nemen zijn ook niet duur maar daar zijn wel Burnproof versies van...

BTW ik heb een Sony 140E (8x4x32) en ben daar zeer tevreden over heeft een nadeel kan niet overburnen :(

• Klippy

Klippy

Still Game

Op vrijdag 15 juni 2001 23:09 schreef Paitor het volgende:

[..]

Denk eens na...
Waar heb je 't over??

• Paitor

Paitor

Op Friday 15 June 2001 23:22 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Waar heb je 't over??
laat maar...
ik dacht heel even dat ik zag dat je ook maar een verkeerde beweging richting lite-on maakte. (paranoia :o )
Denk dat ik mezelf moest overtuigen ofzo :o
te laat aan het worden, ik moet meer snel ff :z :Z gaan doen ;)

edit: ook nog verkeerde smilie's |:(

Verwijderd

/me heeft philips pcrw804k :)

brand goed hoor... :)
alleen minpuntje is dat ie zonder firmware alleen philips cd's op 8x doet, dus wel ff firmware installen :)

Verwijderd

philips is zooi, mijn oude philips was na 100 cdtje al opgebrand en toen kostten die dingen nog iets van 1000,- Heb inmiddels 2 plexjes versleten en die hebben een hoge productie tijd gehad :)

Verwijderd

[..]

Denk eens na...
[mierenneukmode]
Eh, ligt het aan mij of maakt plextor geen binnenwwerken. [/mierenneukmode]

Verwijderd

Die Philips 8 speed heeft soms wat problemen met de wat goedkopere cd's. Die gaat hij dan leuk op 4 speed fikken :(

Ga voor de Lite-On, daar hoor ik van iedereen goede verhalen over.

• superjoost
  • Laatst online: 03-05 20:51
Ja, da's waar heb zelf ook zo'n flips..
heeft vette moeite met die *****-cd's van Mmore.. fikt ie op iets van 2 speed..
als je wat betere cd's hebt.. zoals TDK, dan fikt ie er makkelijk over op 8 speed, terwijl ik zit te photo-soepen & te surfen..

heb nog geen 1 cd ver-******

• Klippy

Klippy

Still Game

Op zaterdag 16 juni 2001 11:06 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Die Philips 8 speed heeft soms wat problemen met de wat goedkopere cd's. Die gaat hij dan leuk op 4 speed fikken :(
Oh ja, idd had ik eerst ook last van, maar wel alleen met Nero!
Na firmwareupdate doet 'ie t perfect!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 22:42
Begrijp dat gezeik op Philips altijd niet zo. Mijn Flips doet het prima, ook op Mmore CD's. En als je echt prul Cd's gebruikt en hij doet het niet, ligt dat dan aan de brander? Moet je maar goede CD's kopen, zo duur zijn ze nou ook weer niet. Misschien zijn sommigen het gewoon gewend om Philips af te zeiken.

Maar, als je voor hetzelfde geld of minder een snellere Lite-on kan kopen is dat natuurlijk wel een betere keus, dit is ook een goed merk.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

damn, vandaag weeer sinds een tijd philips cd's gekocht, brand dat ding op 4x :(
das niet goed denk ik....
ff die firmware opzoeken dan... :(

Verwijderd

Hier hetzelfde met Philips fikkers. De meeste CD's kunnen niet op 8x gefikt worden :( Alleen Sony en Philips (72 minuten CD's dan) gaan op 8x. ReWriten doet dat ding zelfs met Philips CD-RW's niet op 4x maar op 2x :(

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 17:14
tsja, ligt er natuurlijkwel aan of je gelegenheidsbrander bent of official Twilight-reseller!

* Muurbestormer is supertevreden met zn 804.

ik kan alles op 8x doen, brand wel niet zoveel, maar backups en cd's in de auto doen het allemaal! mn vorige plips was ook na 2 jaar (CDD3600) nog operationeel! zo zie je maar weer, die problemen met flips zijn heel willekeurig. de 1 heeft er continu last van en de ander brand vrolijk door zonder coasters & toasters! :)

Verwijderd

Philips writers (en OEM-versies zoals Acer) zijn de enige writers waarmee je SafeDisk 2 kunt kopiëren met CloneCD. Voor de rest is het prut, maar voor een 1 op1 kloon van Black en White moet je een Philips writer hebben (of een Plextor 8x20)! Zie bijv. de CloneCD User Page op http://www.clonecd.da.ru/

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Heb in m'n systeempie ook dit brandertje zitten, bevalt perfect, af en toe een cd'tje vernaaid, maar dat komt omdat er geen burnproof opzit :).

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Heb ook zo'n Philips 8x brander, en ik ben er heel tevreden over. Je moet inderdaad wel eerst de firmware upgraden, omdattie anders nog wel eens problemen wil geven met niet-philips cd's. Na die upgrade doet hij het echter perfect, en is er - bij mij tenminste - nog geen cd verkloot. En dat zonder Burnproof :).

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:10

frapex

got r00t

Ik heb lekker nog een philips CDD3610 (2x2x6) 8-) De eerste brander die RW's kan lezen & branden. :) maar ok. nieuwe firmware in dat geval geflashed en dat ding fikt zelfs 80minz cds.. :7
en ik weet niet meer hoeveel cds ik met dat geval gefikt heb... in ieder geval.. VEEL, rond de 1000. en dat ding fikt nog steeds lekker door (op 2x :z )
ik bedoel dus.. philips is GEEEN troep :(

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Enne, waarom wordt er niet gesproken over de AOpen 12x10x32 (crw 1232) heren/dames? Dat ding met burnproof fikt als een gek (wel de A versie).

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 15:29 schreef k7of9 het volgende:
Begrijp dat gezeik op Philips altijd niet zo. Mijn Flips doet het prima, ook op Mmore CD's. En als je echt prul Cd's gebruikt en hij doet het niet, ligt dat dan aan de brander? Moet je maar goede CD's kopen, zo duur zijn ze nou ook weer niet. Misschien zijn sommigen het gewoon gewend om Philips af te zeiken.

Maar, als je voor hetzelfde geld of minder een snellere Lite-on kan kopen is dat natuurlijk wel een betere keus, dit is ook een goed merk.
Ja, dat ligt aan de brander. Plextor pakt echt alles, zelfs vieze nonames pakt hij. Die Philips 8 speed doet Platinums niet op 8 speed terwijl het best aardige cd's zijn.

Verwijderd

tja de lite on die heeft zeker alles tot u toe gepakt, enne ik heb er geen problemen mee en alle cd's zijn heel ;)

Verwijderd

Wil je een goede cd brander? neem dan de philips 3610 :) fikt perfect op 300kb/s, terwijl je gewoon met je normale werkzaamheden door kan gaan.
Het is onderhand het oudste onderdeel van me pc, en zolang ie het doet, gaat ie niet weg :)
alhoewel, 249 gulden voor een liteon 12 speed is niet verkeerd :)

Verwijderd

argh! firmware voor pcrw804l geinstalled, dat doet ding met sony cd's in nero het nog op 4x |:( :(

• Toink
  • Niet online

:Z Plextor maakt geen binnenwerken. Die halen ze bij Sanyo. Dank u. :Z

/edit: iemand was me voor :)

• Toink
  • Niet online
Op zaterdag 16 juni 2001 07:31 schreef 10us het volgende:
philips is zooi, mijn oude philips was na 100 cdtje al opgebrand en toen kostten die dingen nog iets van 1000,- Heb inmiddels 2 plexjes versleten en die hebben een hoge productie tijd gehad :)
Jij hebt 1 schrijver gehad die snel kapot is gegaan en daaruit concludeer je dat Philips zooi is? Wat een flame.

Die Philips 8/4/32 dingen zijn echt goed en procentueel hebben ze een laag uitval. Plextor is beter maar ook een HEEL stuk duurder.

• Toink
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 03:08 schreef Racetows het volgende:
Hier hetzelfde met Philips fikkers. De meeste CD's kunnen niet op 8x gefikt worden :( Alleen Sony en Philips (72 minuten CD's dan) gaan op 8x. ReWriten doet dat ding zelfs met Philips CD-RW's niet op 4x maar op 2x :(
Let op: Je kan geen 10x rewritables van Philips schrijven op 4x in een 4x rewriter! Die doet ie op 2x las ik laatst ergens.

Verwijderd

Ik wil ook een Lite-On, vanwege de snelheid. Ik heb nu een Philips 804 8/4/32. Is nix mis mee! Gelul altijd dat ze zo slecht zijn, alsof ALLES dat ze maken per definitie slecht is. Ik brand er gewoon CD's mee van MP3 naar WAV terwijl ik lekker een DIVX filmpje afspeel. Ik heb zeker weten meer dan 300 CD's gebrand en het werkt nog perfect.

En toch koop ik binnenkort een Lite-On 16

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 23:10 schreef Toink het volgende:

[..]

Jij hebt 1 schrijver gehad die snel kapot is gegaan en daaruit concludeer je dat Philips zooi is? Wat een flame.

Die Philips 8/4/32 dingen zijn echt goed en procentueel hebben ze een laag uitval. Plextor is beter maar ook een HEEL stuk duurder.
Waar baseer je dat op? Als mensen problemen met hun brander hebben is het 9 van de 10 keer een Philips/HP.

• keesmo
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De philips 8/4/32 (heb er zelf ook een) wil bij 8 speed branden nog wel eens tikjes veroorzaken bij audio-cd's van een goedkoop merk.

keesmo.nl 100% snowboarden

• Toink
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 09:25 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Als mensen problemen met hun brander hebben is het 9 van de 10 keer een Philips/HP.
Ja, en weet jij hoe veel van die dingen in vergelijk met een Plextor verkocht worden? Nou dan is het uitval bijzonder laag! Denk na: Als zo'n schrijver echt zo'n hoog uitval heeft dan verkoopt geen enkele zichzelf respecterende zaak ze!

Trouwens: Kenners kopen meestal Plextor omdat ze weten wat het is. Leken kopen die Philipsen omdat het een bekender merk is (=beter denken ze dan). 9 van de 10 keer gaan die dingen ook in de fout door onkunde van de gebruiker. (lees: schermbeveiliging, powermanagement, taakschedulers, virusscanners, en andere slapende processen).

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 10:56 schreef Toink het volgende:

[..]

Ja, en weet jij hoe veel van die dingen in vergelijk met een Plextor verkocht worden? Nou dan is het uitval bijzonder laag! Denk na: Als zo'n schrijver echt zo'n hoog uitval heeft dan verkoopt geen enkele zichzelf respecterende zaak ze!
Niet 10 keer zoveel, zeker niet onder tweakers. Computerboeren verkopen die fikkers omdat klanten ernaar vragen, ze denken echt niet, Oh, die lieve klant wil een Philips, dat kan ik hem beter afraden, dan koopt hij hier helemaal niets, heb ik weer een goede daad gedaan.

• Toink
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 10:58 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Niet 10 keer zoveel, zeker niet onder tweakers. Computerboeren verkopen die fikkers omdat klanten ernaar vragen, ze denken echt niet, Oh, die lieve klant wil een Philips, dat kan ik hem beter afraden, dan koopt hij hier helemaal niets, heb ik weer een goede daad gedaan.
Nee hoor, de klant wil "ook" een schrijver in z'n systeem om eens een cd te kopieren want hij heeft gehoord bij de buurman dat dat ook al kan tegenwoordig. En omdat ie denkt dat een schrijver een apparaat is met 1 knop: COPY gaat hij de mist in omdat ie niet weet hoe 't apparaat werkt. Dat heeft niets met kwaliteit te maken maar wel met onkunde.

Verwijderd

Een plextor of Lite-on is dat ook. Die Philips moet van alles gaan zitten instellen voor hij werkt, andere brandprogramma's gaan gebruiken omdat je anders Buffer-Underruns krijgt.

Plextor/Lite-On steek je in je computer, je installeert een brandprogramma (maakt niet uit welke) en hij werkt gewoon, zoals het hoort.

• Toink
  • Niet online
Klopt, maar die laatste 2 gaan niet de fout in vanwege BP. Zolang dat maar aanstaat kan de klant aanrotzooien met z'n spul en ze zien/snappen niet eens dat dat oranje ledje af en toe groen knippert.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 11:04 schreef Toink het volgende:
Klopt, maar die laatste 2 gaan niet de fout in vanwege BP. Zolang dat maar aanstaat kan de klant aanrotzooien met z'n spul en ze zien/snappen niet eens dat dat oranje ledje af en toe groen knippert.
Ook zonder burnproof werken ze in 1 keer. Je moet alleen niet gaan quaken enzo :)

• Toink
  • Niet online
Precies maar de mensen die 't niet snappen en zo'n ding kopen zie je niet terug omdat BP standaard aan staat. Ze weten niet wat 't is dus laten 't maar staan en gaan Quaken of A2 racer :z doen.

Bij de niet-burnproof schrijvers gaat 't dan natuurlijk fout. Maar dat doet niet aan de kwaliteit van een niet-burnproof schrijver af. Een Plex 8/4/32 gaat daar ook de mist in en is die slecht? Ik da'hacht 't niet! :)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 11:13 schreef Toink het volgende:
Precies maar de mensen die 't niet snappen en zo'n ding kopen zie je niet terug omdat BP standaard aan staat. Ze weten niet wat 't is dus laten 't maar staan en gaan Quaken of A2 racer :z doen.

Bij de niet-burnproof schrijvers gaat 't dan natuurlijk fout. Maar dat doet niet aan de kwaliteit van een niet-burnproof schrijver af. Een Plex 8/4/32 gaat daar ook de mist in en is die slecht? Ik da'hacht 't niet! :)
Dat zeg ik niet, ik heb het woord burn-proof nooit in mijn mond genomen.

• Toink
  • Niet online
Maar om even het BP gebeuren te verlaten: Die Philips 8/4/32 is een goede schrijver. Ik bouw ze dagelijks in en ik zie er bijna geen terug die ECHT kapot zijn. Het uitval kan zich meten met de LG 8080B (8/4/32) en dat zegt heel wat. Die LG is namelijk een heel flex apparaat met een bijzonder laag uitval.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 11:25 schreef Toink het volgende:
Maar om even het BP gebeuren te verlaten: Die Philips 8/4/32 is een goede schrijver. Ik bouw ze dagelijks in en ik zie er bijna geen terug die ECHT kapot zijn. Het uitval kan zich meten met de LG 8080B (8/4/32) en dat zegt heel wat. Die LG is namelijk een heel flex apparaat met een bijzonder laag uitval.
Nee, omdat de meeste mensen er niet mee branden. Mijn neefje heeft er 1 gekocht om maar een brander te hebben :)

• Toink
  • Niet online
Hahaha ja okee als je 't zo bekijkt. Maar dan dienen ze hun doel toch? :)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 11:32 schreef Toink het volgende:
Hahaha ja okee als je 't zo bekijkt. Maar dan dienen ze hun doel toch? :)
Ja, maar daardoor is het niet meteen een goede fikker :)
Mensen die een Plextor kopen misbruiken hem meestal meteen (daar is hij ten slotte voor gemaakt :) )

• Toink
  • Niet online
Ja ik ook. Ik heb 2 van die 16x gevallen en heb toch al zeker in 3 maanden tijd zo'n 30 cd's geschreven. Ze zijn handig en hebben laag uitval en daarom heb ik ze. Bovendien heb ik een hekel aan wachten. Maar om nou te zeggen dat ik ze veel gebruik? Neuh. Niet echt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke sluit dit topic maar ik weet voldoende over die philips brander.
Pagina: 1