versterker of compleet nieuwe set?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram0001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 10:26
Hallo,

Ik zoek een?
Ik heb een setje sony SS-LB 355 speakers. Deze zaten bij een toren (met versterker, 5cd wisselaar, zelfs nog casette bandjes ed). Nu gebruik ik deze toren alleen als versterker en staat hij erg in de weg. Ik ben daarom op zoek naar een versterker van kleiner formaat die deze speakers kan aansturen. Nu zijn de speakers best oud en weet ik niet of dit de moeite waard is of dat ik beter een complete nieuwe set kan kopen. Ook in verband met geluidskwaliteit.

specificaties speakers:
Sony SS-LB 355
max input power 110W
Rated impedance 6 Ohm

Wat is je budget?
Dit is afhankelijk van of het een losse versterker of een complete set wordt. Wanneer het een losse versterker wordt ongeveer 200 euro maximaal en bij een nieuw setje ongeveer 400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het setje gaat gebruikt worden om muziek mee te luisteren en films/series mee te kijken (via tv). een vereiste is dan ook mogelijkheid om bijvoorbeeld een telefoon direct op de versterker aan te kunnen sluiten. Betreft de TV kan dit het gemakkelijskt via HDMI audo return volgens mij als ik zo verschillende versterkers bekijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Merkvoorkeur heb ik niet, zolang de versterker goed samen gaat met de sony speakers.Op de pricewatch heb ik gezien dat nieuwe versterkers best duur zijn en ook veel opties hebben. Qua vermogen vind ik het moeilijk om in te schatten wat ik nodig heb met deze speakers.

Hebben jullie suggesties of tips die mij hierbij kunnen helpen?

Alvast bedankt!