Wix: goed gevonden op Google?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663727

Topicstarter
Hi,

Samen met een vriend ben ik van plan om een website te maken. Omdat we allebei niet kunnen programmeren overwegen we om hiervoor Wix te gebruiken. Nu hoorde ik ergens dat als je site met Wix gemaakt is, deze minder goed wordt geïndexeerd en je zo minder snel hoog komt in Google. Voor onze website is Google ranking alleen wél belangrijk....

Hebben jullie een idee hoeveel impact maken met Wix heeft op de ranking? Als de site met Wix gemaakt is maar relatief goed bezocht wordt, komt hij dan toch bovenaan?

Alle antwoorden/tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37
Laat iemand die het wel kan een site maken. Wix is leuk als je een gratis sitetje wilt hebben voor een klein prutsprojectje, maar het is echt allesbehalve professioneel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Ik zou WordPress gebruiken als je maar een beperkt budget hebt en zoveel mogelijk zelf wilt doen.

WordPress zelf is gratis, een domeinnaam + hosting hoef je niet meer dan een paar tientjes op jaarbasis voor kwijt te zijn. Mocht dat teveel zijn dan zou ik afraden om hier überhaupt mee te beginnen.
Ik kan dan ook gelijk de gratis SEO plugin van de Nederlander Yoast aanraden, maar dan moet je wel weten wat je doet uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm okee, ik begrijp dat Wix niet erg professioneel is. Maar weten jullie hoe het zit met de vindbaarheid op Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Martijn19 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:44:
Ik zou WordPress gebruiken als je maar een beperkt budget hebt en zoveel mogelijk zelf wilt doen.

WordPress zelf is gratis, een domeinnaam + hosting hoef je niet meer dan een paar tientjes op jaarbasis voor kwijt te zijn. Mocht dat teveel zijn dan zou ik afraden om hier überhaupt mee te beginnen.
Ik kan dan ook gelijk de gratis SEO plugin van de Nederlander Yoast aanraden, maar dan moet je wel weten wat je doet uiteraard.
Gaat niet om het geld. Helaas heb ik niet zoveel tijd om uit te zoeken hoe alles werkt, dus iets waarvoor ik weinig hoef te kunnen zou goed uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37
Zoals ik al zei: laat iemand anders het doen, dan kost het je nog minder tijd ;)

Qua vindbaarheid zal het denk ik weinig verschillen tussen een Wix en een zelfgehoste site. En als je 'ergens' hebt gehoord dat er wel een verschil is, waarom vraag je dan niet daar 'ergens' hoe dat precies zit? :P

[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 21-03-2015 15:11 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
Als het niet om het geld gaat dan zou ik je site inderdaad lekker laten ontwikkelen.

Wix is een zeer beperkte manier van het ontwikkelen van je site. Zoek bijvoorbeeld eens een student die websites ontwikkeld als bijbaan, zo kan je ook veel meer 'customizen'.
De vindbaarheid van Wix zou ik zelf niks over durven zeggen, ik denk wel dat het niet zo goed (en makkelijk) is als bij een wordpress site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:10:
Zoals ik al zei: laat iemand anders het doen, dan kost het je nog minder tijd ;)

Qua vindbaarheid zal het denk ik weinig verschillen tussen een Wix en een zelfgehoste site. En als je 'ergens' hebt gehoord dat er wel een verschil is, waarom vraag je dan niet daar 'ergens' hoe dat precies zit? :P
Heb ik "ergens" natuurlijk nagevraagd, antwoord was dat de informatie inmiddeld achterhaald zou kunnen zijn (was namelijk een jaar terug en bij Wix zitten ze ook niet stil). "Ergens" zei dat ik het maar even na moest vragen bij de experts op Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Electromonkey schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:17:
Als het niet om het geld gaat dan zou ik je site inderdaad lekker laten ontwikkelen.

Wix is een zeer beperkte manier van het ontwikkelen van je site. Zoek bijvoorbeeld eens een student die websites ontwikkeld als bijbaan, zo kan je ook veel meer 'customizen'.
De vindbaarheid van Wix zou ik zelf niks over durven zeggen, ik denk wel dat het niet zo goed (en makkelijk) is als bij een wordpress site.
Zo'n student zou idd ideaal zijn, enig idee hoe je een goede vindt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Anoniem: 663727 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:05:
Hmm okee, ik begrijp dat Wix niet erg professioneel is. Maar weten jullie hoe het zit met de vindbaarheid op Google?
200 ranking factors google

Knock yourself out :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 13:56

André

Analytics dude

Heb je voorbeeld sites die met wix gemaakt zijn? Kunnen we inschatten of het een prima basis is om mee te beginnen.
Pagina: 1