Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe heet dit wifi antenne verloopstukje?

Pagina: 1
Acties:

• Marbius
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 20:24
Beste tweakers,

Ik wilde een nieuwe antenne op mijn pc draaien, maar helaas draaide het gouden verloopstukje door. Hierdoor is het draadje wat achter het verloopstukje zat mee gaan draaien totdat het knapte.

Het draadje loopt als volgt:
wifi/bluetooth module op moederbord >> draadje + verloopstukje op motherboard plate >> antenne

Nu moet ik dus dat draadje incl. verloopstukje (dat is 1 geheel) vervangen. Maar hoe heet zoiets? En nog belangrijker waar kan ik zoiets halen?? Het liefst vandaag nog (!) in een winkel en anders maar bestellen via internet.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10329090_10205212891376827_719677799528754348_n.jpg?oh=9805da39b0d1e984341c8369de493409&oe=557D2D8B&__gda__=1437786428_892a6f6bcafa86f345055c769c82cd73

Ik heb op termen als "antenne draad wifi" etc gezocht, maar dan kom ik toch weer uit op allerlei antennes.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:54

kraats

Ik rol

Ik vind m als ik op "Pigtail cable: IPX to RP-SMA" zoek.. Waar je 'm snel kunt halen weet ik dan helaas weer niet

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Marbius
Superrr, bedankt!! Nu inderdaad alleen nog weten waar ik m snel kan halen...

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 14:20

Eboman

Ondertitel

denk dat je beter even je moederbord leverancier kan aanspreken, dit ga je niet los vinden denk ik.

Anders als je snel een oplossing wilt een los kaartje kopen, kun je die voorlopig gebruiken en als je geluk hebt zit er misschien ook zo'n kabel op de kaart.

Signature

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kraats schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:47:
Ik vind m als ik op "Pigtail cable: IPX to RP-SMA" zoek.. Waar je 'm snel kunt halen weet ik dan helaas weer niet
Ik ken 'm als u.fl rp-sma pigtail, die kabeltjes bestel ik meestal op Ebay, bijv. bij http://www.ebay.com/itm/2...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Duurt ff voor de bestelling er is, in NL zijn die dingen heel moeilijk te vinden en kosten iets van €20 :X per stuk als ik het mij goed herinner.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:32
Dit zal inderdaad niet zo in de winkel te koop zijn, maar dergelijke kabels heb ik een tijdje terug bij Farnell besteld.

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:06

• Marbius
Thanks Jeroen! Ik heb even gekeken en het moet een RP-SMA (met pinnetje) zijn en geen SMA.

Wel vaag dat het op de ene site 20 euro is en op de andere site voor een habbekrats van 2...

• InfraTreads
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11 16:12
Bij de link die Jeroen geeft, de reverse, staat in de beschrijving wel dat het een RP-SMA is, en op de foto kun je ook het pinnetje zien. Ik weet alleen niet of het dan de goede is, maar wellicht heb je er wat aan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die tweede is RP. (Reverse Polarity).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Marbius
Heb deze besteld:
http://www.allekabels.nl/.../wlan-naar-sma-kabel.html

- I-PEX-connector
- RP-SMA-connector met schroef

Met deze kabel kunt u uw HF (hoge frequentie)-module als WLAN-stick koppelen, om een SMA-connector te krijgen. Zo kunt u een SMA antenne op de module aansluiten om een RF signaal te verzenden en te ontvangen.

Lijkt me goed toch?
Pagina: 1