Beste mensen van Tweakers,
Een tijdje terug begon ik een Topic over het bouwen van een Muziek Productie PC. Echter ben ik sindsdien door een vriend veel meer gaan gamen, naast bij produceren van muziek, maar merk nu ook op dit gebied dat mijn laptop het niet meer bijhoud als ik ook nog eens stream. Vandaar begon ik dus met het bij elkaar stellen van een leuk Game PC'tje voor het streamen en spelen van League of Legends, binnenkort waarschijnlijk GTA:V en dat soort dingen, terwijl ik ook nog voor een deel muziek kan produceren. Ik vroeg mij hierbij af of jullie mij hier nog bij kunnen helpen en advies kunnen geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het spelen en streamen van games als League of Legends, GTA:V (alleen spelen) en muziek productie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute maximum prijs ligt rond de 950 euro, het liefst natuurlijk minder
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een beeldscherm, toetsenbord, externe geluidskaart, etc., maar heb hoog nodig een nieuwe muis nodig. Vandaar dat die ook in het rijtje zit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede processor, videokaart, moederbord, voeding, behuizing, ram, harde schrijf, SSD, cooler, eigenlijk alles.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor CPU heb ik het liefst Intel, wegens ervaring. Verder Bang for the Buck.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang de computer niet klinkt alsof hij gaat opstijgen, vind ik alles prima. Verder wil ik ook de mogelijkheid hebben om een tweede videokaart toe te voegen aan de setup (twee GTX-960 in SLI bijvoorbeeld).
Ga je overklokken?
Ik wil de optie wel hebben, indien ik een game bijv. net even wat harder wil laten lopen.
Hier is een lijstje dat ik al had samengesteld:
Een tijdje terug begon ik een Topic over het bouwen van een Muziek Productie PC. Echter ben ik sindsdien door een vriend veel meer gaan gamen, naast bij produceren van muziek, maar merk nu ook op dit gebied dat mijn laptop het niet meer bijhoud als ik ook nog eens stream. Vandaar begon ik dus met het bij elkaar stellen van een leuk Game PC'tje voor het streamen en spelen van League of Legends, binnenkort waarschijnlijk GTA:V en dat soort dingen, terwijl ik ook nog voor een deel muziek kan produceren. Ik vroeg mij hierbij af of jullie mij hier nog bij kunnen helpen en advies kunnen geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het spelen en streamen van games als League of Legends, GTA:V (alleen spelen) en muziek productie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn absolute maximum prijs ligt rond de 950 euro, het liefst natuurlijk minder
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een beeldscherm, toetsenbord, externe geluidskaart, etc., maar heb hoog nodig een nieuwe muis nodig. Vandaar dat die ook in het rijtje zit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede processor, videokaart, moederbord, voeding, behuizing, ram, harde schrijf, SSD, cooler, eigenlijk alles.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor CPU heb ik het liefst Intel, wegens ervaring. Verder Bang for the Buck.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang de computer niet klinkt alsof hij gaat opstijgen, vind ik alles prima. Verder wil ik ook de mogelijkheid hebben om een tweede videokaart toe te voegen aan de setup (twee GTX-960 in SLI bijvoorbeeld).
Ga je overklokken?
Ik wil de optie wel hebben, indien ik een game bijv. net even wat harder wil laten lopen.
Hier is een lijstje dat ik al had samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 238,95 | € 238,95 |
| 1 | MSI Z97S SLI Krait Edition | € 118,90 | € 118,90 |
| 1 | Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5 | € 212,95 | € 212,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Windowed | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Razer Abyssus | € 36,51 | € 36,51 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 63,95 | € 63,95 |