Ik zou eerder voor de Noctua gaan. Reden is dat de garantie van Noctua ontzettend lang is, de fans waarschijnlijk nog veel langer mee gaan dan dat (gezien het SSO bearings zijn), Noctua een goede reputatie heeft omtrent het omgaan met klanten die aanspraak maken op de garantie, maar vooral dat Noctua je gratis mounting kits geeft -- waardoor je zeer lange compatibiliteit met toekomstige MoBo's behoud (voorbeeld: http://www.noctua.at/main...iew&products_id=30&lng=en). En als je het geld heb, neem het top of the line model: pricewatch: Noctua NH-D15. Wederom door de eerder genoemde redenen, vind ik persoonlijk het geld waard (om die redenen heb ik 'm ook voor m'n broer besteld). Enig punt is wel; je moet je wel over de lelijke kleur combinatie heen kunnen zetten. Maar ja, als(?) je toch geen windowed case hebt, who cares!
Nog klein stukje info over AIO waterkoelers; vrijwel alle pompjes in die kits worden gemaakt door Asetek. Dus veel variatie zul je niet hebben. Zoals ik eerder zij, als je een custom loop bouwt, heb je aanzienlijk meer keuze en controle op dat vlak. Maar ja, dat vereist ook een aanzienlijk hoger budget, en meer wetenschap.
Edit: @OP, ik had de foto van je mobo in eerste instantie gemist. Maar vergeet wat ik heb gezegd over die Noctua koeler; waarschijnlijk te hoge RAM modules.

Misschien zou die TS ten aanraden van VasZaitsev wel iets kunnen zijn.
Heb je trouwens toevallig een specifiek budget, OP? Mocht je nog steeds willen waterkoelen, maar toch meer controle krijgen om meer stilte te kunnen behouden, hier een grove schetsing wat je dan zou moeten hebben en spenderen:
1x
water reservoir/pomp combo (deze pomp kan je de RPM van aanpassen)
1x
radiator
2x
high-static fans voor radiator
1x
CPU waterblok
+ fittings, tubing en gedistilleerd water.
= 200 to 300€
[
Voor 30% gewijzigd door
PostHEX op 23-03-2015 18:25
]