Is dit normaal of niet ? Corsair H100I

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bever01
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 18:26
Hallo iedereen,

Ik had graag geweten of dit normaal geluid is voor deze cpu koeler.

de 1ste link is wat ik exact bedoel omdat mijn eigen filmpje niet zo een kwalitatieve mic heeft.

Mijn pomp rpm varieert tussen de 2268-2295 RPM.

https://www.youtube.com/watch?v=ED3KoTqm1xs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

rdejongjr

Gnome

Ja,

Het draaien van de pomp hoor je nou eenmaal.
Waterkoeling (en al helemaal die kant en klare kits) staat absoluut niet garant voor stille systemen.
(kan wel, maar dat kost veel meer planning, moeite en geld)

Vooral voor "mobiele" systemen en erg nette/clean builds vind ik de kant en klaar setjes erg handig (geen zware koeler die aan je socket trekt en veel ruimte over in je kast), voor de stilte hoef je het helaas niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 14:26

NeHoX

Gamer + PV

Dit is normaal. Geen ratel of tikken.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Het is altijd moeilijk te beoordelen hoe een opname overeen komt met de werkelijkheid, maar als ik een schatting zou moeten maken in vergelijking met de reviews die ik heb gezien, klinkt dit redelijk normaal -- althans relatief stil. Met de nadruk op relatief. Want zoals gezegd; als je gaat waterkoeling staat niet noodzakelijk gelijk aan een stil systeem. AIO systeempjes zoals deze installeer je eerder om te kunnen overklokken, maar geluid toch op een degelijk niveau te kunnen houden.

Als je én een muisstil én een watergekoeld systeem wilt hebben, dan moet je je eigen loop bouwen. Voorbeeld hoe stil je het dan kan hebben:
https://youtu.be/6aDID5S41_A?t=7m40s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-07 18:12
Het is nou niet heel duidelijk te horen. Als het geluid echt van de ventilators/pomp is dan is het niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bever01
Oke, Kan dit iets te maken hebben met een firmware update of versie eventueel???

Dus het is niet de moeite om deze eruit te halen?
En iets anders te plaatsen ( H110, GTXH100I...? )

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-07 11:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

bever01 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:53:
Oke, Kan dit iets te maken hebben met een firmware update of versie eventueel???

Dus het is niet de moeite om deze eruit te halen?
En iets anders te plaatsen ( H110, GTXH100I...? )

mvg
Ben vrij zeker dat alle setjes zo'n lawaai maken, mijn H80i maakt ook ongeveer hetzelfde geluid.
Waar ik mij bij de stock fans echt enorm (in deze context: niet langer dan 5 minuten kon uitstaan) was de high-pitch die van de fans af kwam bij lage RPM's.

Wat ook vreselijk irritant is, is dat de H80i/H100i de fans een seconde of 10 voluit laat draaien bij de boot van het systeem. Nou ja, of je moet om kunnen gaan met idioot hard geluid maar ik vind zoiets echt niet normaal.

Waarom zit er dan nog geen andere set in?
Omdat ik geen set weet te bedenken die mijn 8320 @4.8Ghz koel kan houden met weinig geluid. Daar heb ik het ook voor gedaan, er zit nu 1 Antec tri-speed fan op die eigenlijk nooit harder dan zijn stilste setting hoeft te draaien.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bever01
Zou ik dan een luchtkoeler erop monteren?

Al vrees ik dat er daar geen plaats voor is.

is voor de I7-4960X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bever01
bump !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Bumpen is niet nodig, geduld wel.

Als je het geluid vervelend vind, dan neem je toch een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bever01
Welke raad je me aan?

En is er een mogelijkheid voor een filmpje over hoe je deze monteert?

Hoe zit het qua backplate en koelpasta??? en hoe kuisen?

heb een Socket 2011 - Intel I7-4960X , moederbord Rampage IV formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

tov kant en klare watercoolers, koelen goedkopere after market air koelers net zo goed. Noctua is een van de stillere merken, betaal je wel een meerprijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Als je een andere wilt (lucht of water) is het wel handig om een budget aan te geven en eventuele eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bever01
oke budget maakt mij niet uit, als hij maar goed KOELT, en STIL is.

Het is wel zo dat ik niet echt veel plaats heb, zie foto.

http://imageshack.com/a/img673/6821/xOn0Qo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
bever01 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:38:
oke budget maakt mij niet uit, als hij maar goed KOELT, en STIL is.

Het is wel zo dat ik niet echt veel plaats heb, zie foto.

http://imageshack.com/a/img673/6821/xOn0Qo.jpg
Oke, welke case is het?
En voorkeur water of lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zou ik gewoon een goede, stille luchtkoeler pakken, Is stukken goedkoper dan een kant en klaar watercooling, die qua prestaties dus gelijk presteren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bever01
Oke, mijn case is de Corsair 750D

Ik heb een voorkeur op het stilste.

Want als ik een luchtkoeler neem, heb ik geen risico meer op geratel, gepiep, of iets anders?

Alleen het nadeel dat er dan stof in de fan komt, en ik een keer of 3 per jaar hem moet uitblazen met mijn compressor..

Tempaturen zijn met mijn H100I IDLE 25a 30 C° , Load max 41 °

Hoe zit het qua installatie van backplate, koelpasta???
Om den duur heb ik al schrik om het zelf te doen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Dit is wel een goede pricewatch: Noctua NH-U14S
En anders een uit deze lijst http://tweakers.net/categ...lA8N7FCyUrJ0MxMz1SptrYWAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

bever01 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:44:
Oke, mijn case is de Corsair 750D

Ik heb een voorkeur op het stilste.

Want als ik een luchtkoeler neem, heb ik geen risico meer op geratel, gepiep, of iets anders?

Alleen het nadeel dat er dan stof in de fan komt, en ik een keer of 3 per jaar hem moet uitblazen met mijn compressor..

Tempaturen zijn met mijn H100I IDLE 25a 30 C° , Load max 41 °

Hoe zit het qua installatie van backplate, koelpasta???
Om den duur heb ik al schrik om het zelf te doen ..
Kunt ook een panty voor de intake van je spannen scheelt je een hoop stof in je kast.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Beste luchtkoeler die zowaar betaalbaar is, erg goed koelt en nog eens vreselijk stil is, en zelfs in je kast past, is met afstand de pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power

Koelt vergelijkbaar met het gros van de waterkoelers, maar is vreselijk stil.

Installatie van de backplate is wel even prutsen, maar als je de tijd neemt en goed oplet, kun je niet heel veel verprutsen, koelpasta is gewoon een rijstkorrel op de cpu doen en dan de koeler erop, niet uitsmeren of allerlei kekke patroontjes, drupje erop, koeler erop, klarie.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bever01
Beter als die Noctua NH-U14S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een stuk beter: http://www.xbitlabs.com/p...noctua-nh-d15/graph-4.png

Da's wel een behoorlijk pittige benchmark, namelijk kijken hoe hoog ze die stroomslurper van een i7 kunnen overclocken, maar je ziet dat TS 140 beter koelt [want hogere clock] en tegelijkertijd stiller is.

Bij normaal gebruik zullen ze elkaar zeker minder ontlopen, maar Noctua is gewoon erg duur en teren vooral op mensen die behoorlijk blind ze kopen "want het is wel goed", andere merken, zoals Thermalright, bieden veel meer waard voor je geld, en de TS 140 Power is gewoon een zeer goede keuze, als je een grote kast hebt althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bever01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De Power, die heeft een wat betere fan.

Maar, jeemig de pemig, wat is dat duur, je betaald eventjes 20 euro meer dan in de goedkoopste Nederlandse shop.

[ Voor 59% gewijzigd door RobinHood op 22-03-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bever01
Ik vrees alleen dat het niet op mijn moederbord, past, door mijn geheugen zie foto bovenaan deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Hmm, dat is inderdaad problematisch, ik weet niet echt hoe het zit met de ruimte, mijn Macho valt namelijk wel over het eerste geheugenbankje heen, maar de TS is een stuk smaller volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Ik zou eerder voor de Noctua gaan. Reden is dat de garantie van Noctua ontzettend lang is, de fans waarschijnlijk nog veel langer mee gaan dan dat (gezien het SSO bearings zijn), Noctua een goede reputatie heeft omtrent het omgaan met klanten die aanspraak maken op de garantie, maar vooral dat Noctua je gratis mounting kits geeft -- waardoor je zeer lange compatibiliteit met toekomstige MoBo's behoud (voorbeeld: http://www.noctua.at/main...iew&products_id=30&lng=en). En als je het geld heb, neem het top of the line model: pricewatch: Noctua NH-D15. Wederom door de eerder genoemde redenen, vind ik persoonlijk het geld waard (om die redenen heb ik 'm ook voor m'n broer besteld). Enig punt is wel; je moet je wel over de lelijke kleur combinatie heen kunnen zetten. Maar ja, als(?) je toch geen windowed case hebt, who cares!

Nog klein stukje info over AIO waterkoelers; vrijwel alle pompjes in die kits worden gemaakt door Asetek. Dus veel variatie zul je niet hebben. Zoals ik eerder zij, als je een custom loop bouwt, heb je aanzienlijk meer keuze en controle op dat vlak. Maar ja, dat vereist ook een aanzienlijk hoger budget, en meer wetenschap.

Edit: @OP, ik had de foto van je mobo in eerste instantie gemist. Maar vergeet wat ik heb gezegd over die Noctua koeler; waarschijnlijk te hoge RAM modules. :) Misschien zou die TS ten aanraden van VasZaitsev wel iets kunnen zijn.

Heb je trouwens toevallig een specifiek budget, OP? Mocht je nog steeds willen waterkoelen, maar toch meer controle krijgen om meer stilte te kunnen behouden, hier een grove schetsing wat je dan zou moeten hebben en spenderen:

1x water reservoir/pomp combo (deze pomp kan je de RPM van aanpassen)
1x radiator
2x high-static fans voor radiator
1x CPU waterblok
+ fittings, tubing en gedistilleerd water.
= 200 to 300€

[ Voor 30% gewijzigd door PostHEX op 23-03-2015 18:25 ]

Pagina: 1