Tot er eens een werknemer misbruikt van maakt ... dan sta je daar.Anoniem: 39993 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:18:
Ik denk dat men bij (niet al te grote) commerciele bedrijven er gewoon wat anders mee omgaat dan in de publieke sectoren. In een commercieel bedrijf wil men gewoon zoveel mogelijk geld verdienen met zo weinig mogelijk moeite. Als onze CEO erachter komt dat we kostbare tijd aan het verspillen zijn met het omzeilen / resetten van passwords, dan gaat hij niet blij zijn. Sterker nog; als ik hem nu mail om zijn wachtwoord, heb ik het voor 4 uur.
Vaak gaan kleine commerciele bedrijven ten onder aan stomme beslissingen (die op dat moment geld lijken te besparen)
- veiligheid is er zo eentje
- backups is een andere
- ...
Is ook weer niet de bedoeling om er een fort knox van te maken - want dan ben je effectief kostbare tijd aan het verspillen en gaan mensen actief op zoek naar omwegen die het allemaal wat sneller (en veel onveiliger) maken.
Trouwens ... een wachtwoord reset moet echt niet lang duren.
Als je dat nodig hebt kan je dat nu uitvoeren en ben je binnen in zijn account om 15:40 ... lees 20 minuten sneller dan jou "ik vraag om het wachtwoord mailtje"