Ik heb nu thuis een wifi range extender van netgear maar hij laat al een lange tijd de wensen over voor mij, nu is het wifi signaal bijna niet meer bruikbaar om gewoon efkes op bv fb te gaan. Dus ik wil graag iets nieuws kopen maar weet niet goed wat het beste is ik gebruikte de extender die op mijn kamer staat vooral voor op mijn ps3, smartphone, laptop enzo dus het moet wel wat aankunnen. Ik vraag mij nu dus af wat is het beste een nieuwe range extender of een acces point of zou ik gaan voor een powerline adapter met wifi ?
Als je een kabel kan trekken naar de betreffende kamer en daar een AP aan hangen is dat altijd de beste optie.
Ik ben afgestapt van het gebruik van extenders. Haalde nooit bevredigende resultaten. Gebruik nu powerline adapters met ingebouwde wifi. Netwerk gaat dus feitelijk over de electra bekabeling en wifi op de plekken waar het nodig is. Misschien een idee voor jou?
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Geef eens wat details
- Wat voor router/modem/acces point gebruik je?
- Wat voor extender gebruik je?
- Hoe snel is je internet abonnement en welke snelheid wil je graag halen?
- Hoe groot is je huis en waarvan zijn de muren en vloeren gemaakt?
- Heb je een (maximaal) budget?
Een kabel werkt altijd het beste, probeer er dus eerst alles aan te doen om een ethernet kabel in je kamer te krijgen, of anders zo dicht mogelijk bij je kamer.
Verder werken extenders nooit lekker: Waar je naar op zoek bent is een acces point (AP) die je dichterbij zet of een Wireless Adapter waarmee je vervolgens met ethernet je PS4 & Desktop aansluit. Powerline alleen gebruiken als je echt geen andere optie hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door Balance op 21-03-2015 10:59 ]
1. Modem: CBN SVG6540E over de modem vind je niet echt veel informatie omdat hij denk ik speciaal voor telenet gemaakt is. Router: D-Link DIR-615
2. Extender: Netgear WN2000RPT
3: Snelheid: 160 mbs, maakt niet veel uit zo lang dat ik maar alles vlotjes kan doen.
4. grote huis weet ik niet direct huis is van mijn ouders zal het is vragen.
5. Budget moet ik nog bekijken
aja er is nog wel iets op de kamer van mijn ouders is er wel een mogelijkheid om een kabel doortetrekken want er is een internet aansluiting maar de kabel moet nog doorgetrokken worden. Zou mijn vader dat dan beter doen een extra router kopen of een acces point, sorry als ik verkeerde dingen zeg maar weet niet alles over netwerk enzo.
3: Snelheid: 160 mbs, maakt niet veel uit zo lang dat ik maar alles vlotjes kan doen.
aja er is nog wel iets op de kamer van mijn ouders is er wel een mogelijkheid om een kabel doortetrekken want er is een internet aansluiting maar de kabel moet nog doorgetrokken worden. Zou mijn vader dat dan beter doen een extra router kopen of een acces point, sorry als ik verkeerde dingen zeg maar weet niet alles over netwerk enzo.
[ Voor 46% gewijzigd door Sieben580 op 21-03-2015 14:12 ]
Extenders zijn kut. maar het minimale wat je moet doen is ze singaaltechnisch halverwege zetten.
en niet aan het begin of einde ..Als je dat doet kun je hem net zogoed weglaten.
Dan heb je een supersingaal met je repeater. en je repeater een superslecht singaal met je router.
iets met zwakste schakel ... op een toch al vaak zwak apparaat
De beste oplossing is een bedraad accespoint (voor de draadloze dingen) als je draad er toch al ligt kun je hem ook naast het ap aansluiten op de ps3
en niet aan het begin of einde ..Als je dat doet kun je hem net zogoed weglaten.
Dan heb je een supersingaal met je repeater. en je repeater een superslecht singaal met je router.
iets met zwakste schakel ... op een toch al vaak zwak apparaat
De beste oplossing is een bedraad accespoint (voor de draadloze dingen) als je draad er toch al ligt kun je hem ook naast het ap aansluiten op de ps3
[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 21-03-2015 12:10 ]
Als jullie hier iets mee kunnen ben bij telenet als internet provider
Als je dit doet ga je van de ene inferieure oplossing (een 'versterker') naar een andere inferieure oplossing (powerline). Hierbij moet je dan nog een investering maken zonder dat je de garantie krijgt dat het werkt, niet doen dus.Ik ben afgestapt van het gebruik van extenders. Haalde nooit bevredigende resultaten. Gebruik nu powerline adapters met ingebouwde wifi. Netwerk gaat dus feitelijk over de electra bekabeling en wifi op de plekken waar het nodig is. Misschien een idee voor jou?
Ik zie dat je die Netgear WN2000RPT ook d.m.v. een internetkabel kan verbinden naar je D-Link.
In die setup zal hij als acces point dienen in plaats van als extender, dit zal stukken soepeler werken.
Ik zou dit als eerste proberen, je zal de Netgear dan wel anders in moeten stellen.
Een acces point is een goede manier om je wifi netwerk uit te breiden, dat kan al vanaf 3 tientjes.aja er is nog wel iets op de kamer van mijn ouders is er wel een mogelijkheid om een kabel doortetrekken want er is een internet aansluiting maar de kabel moet nog doorgetrokken worden. Zou mijn vader dat dan beter doen een extra router kopen of een acces point, sorry als ik verkeerde dingen zeg maar weet niet alles over netwerk enzo.
Een router heb je al (de D-Link) en aan 1 router heb je meer dan voldoende.
[ Voor 85% gewijzigd door andy88 op 21-03-2015 16:43 ]
Ja dat kan ik in theorie doen maar gaat wss niets helpen want heb geen kabel die van mijn router naar boven gaat dus dan blijf ik hetzelfde probleem hebben.andy88 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:37:
Ik zie dat je die Netgear WN2000RPT ook d.m.v. een internetkabel kan verbinden naar je D-Link.
In die setup zal hij als acces point dienen in plaats van als extender, dit zal stukken soepeler werken.
Ik zou dit als eerste proberen, je zal de Netgear dan wel anders in moeten stellen.
Gewoon trekken en niet lullen ?aja er is nog wel iets op de kamer van mijn ouders is er wel een mogelijkheid om een kabel doortetrekken want er is een internet aansluiting maar de kabel moet nog doorgetrokken worden. Zou mijn vader dat dan beter doen een extra router kopen of een acces point, sorry als ik verkeerde dingen zeg maar weet niet alles over netwerk enzo.
Word door telenet andere firmware in geladen, normaal zijn het Motorola'sSieben580 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:05:
1. Modem: CBN SVG6540E over de modem vind je niet echt veel informatie omdat hij denk ik speciaal voor telenet gemaakt is. Router: D-Link DIR-615
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ja het is toch geen internetkabel het is een telefoonkabel maar kan altijd proberen om er een netwerk kabel aan te hangen en de telefoonkabel dan eruit te trekken.
Als je die telefoonkamer niet meer nodig hebt zou ik dat zeker doen.Sieben580 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:27:
[...]
Ja het is toch geen internetkabel het is een telefoonkabel maar kan altijd proberen om er een netwerk kabel aan te hangen en de telefoonkabel dan eruit te trekken.
Seriously, had je niet even kunnen zoeken? Dit is al zo vaak langs gekomen...
http://gathering.tweakers...d=Wifi+signaal+versterken
In alle gevallen is een kabel trekken en dan een AP aansluiten het beste. Andere opties en vraagstukken zijn al heeeeeeel vaak behandeld.
http://gathering.tweakers...d=Wifi+signaal+versterken
In alle gevallen is een kabel trekken en dan een AP aansluiten het beste. Andere opties en vraagstukken zijn al heeeeeeel vaak behandeld.
[ Voor 29% gewijzigd door johnkeates op 21-03-2015 18:51 ]
WiFi repeaters zijn ondingen van de bovenste plank. Marketing geneuzel om geld te verdienen.
Trek een kabel naar je kamer (of desnoods naar de kamer ernaast) en zet daar een mooi AP neer met LAN poorten. Het AP dient dan voor de mobiele devices en de LAN poorten kun je gebruiken voor vaste apparatuur zoals een PC of PS3.
Als je op de kamer van je ouders kan komen en jouw kamer op dezelfde verdieping zit (wellicht zelfs aangrenzend?) dan kun je ook op je eigen kamer komen. Kabels kunnen onder plinten of wat dan ook weggewerkt worden.
Ik heb mijn ouders ooit ook zover gekregen (die wilden ook alles in de meterkast houden terwijl ik op zolder zat met mijn pc), gewoon een paar gaten boren her en der en op strategische plekken kabels wegwerken met plinten of gootjes. In dat huis gingen we van de meterkast recht naar boven naar slaapkamer1, achter de gordijnen een (wit, onopvallend) kabelgootje aan de muur, wederom een gat in het plafond en toen van zolder 1 naar zolder 2 (waar ik zat). Toen alles lag was mijn pa achteraf blij, want van zolder twee hebben we toen nog een gat naar beneden geboord (waar zijn studeerkamer zat) en toen had hij ook ineens "snel internet"...
Waar een wil is, is een weg.
/offtopic
Btw, ligt het aan mij of wordt er zowat elke dag wel een topic geopend door iemand die met repeaters, powerlink en andere meuk aan de slag wil?
Trek een kabel naar je kamer (of desnoods naar de kamer ernaast) en zet daar een mooi AP neer met LAN poorten. Het AP dient dan voor de mobiele devices en de LAN poorten kun je gebruiken voor vaste apparatuur zoals een PC of PS3.
Als je op de kamer van je ouders kan komen en jouw kamer op dezelfde verdieping zit (wellicht zelfs aangrenzend?) dan kun je ook op je eigen kamer komen. Kabels kunnen onder plinten of wat dan ook weggewerkt worden.
Ik heb mijn ouders ooit ook zover gekregen (die wilden ook alles in de meterkast houden terwijl ik op zolder zat met mijn pc), gewoon een paar gaten boren her en der en op strategische plekken kabels wegwerken met plinten of gootjes. In dat huis gingen we van de meterkast recht naar boven naar slaapkamer1, achter de gordijnen een (wit, onopvallend) kabelgootje aan de muur, wederom een gat in het plafond en toen van zolder 1 naar zolder 2 (waar ik zat). Toen alles lag was mijn pa achteraf blij, want van zolder twee hebben we toen nog een gat naar beneden geboord (waar zijn studeerkamer zat) en toen had hij ook ineens "snel internet"...
Waar een wil is, is een weg.
/offtopic
Btw, ligt het aan mij of wordt er zowat elke dag wel een topic geopend door iemand die met repeaters, powerlink en andere meuk aan de slag wil?
[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 21-03-2015 18:54 ]
die meuk is er omdat er een beoefte aan is. mensen willen het nou eenmaal snel en gemakkelijk.
Niet degelijk
Niet degelijk
Die meuk is niet snel en gemakkelijk, en werkt meestal gewoon niet.Fish schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:06:
die meuk is er omdat er een beoefte aan is. mensen willen het nou eenmaal snel en gemakkelijk.
Niet degelijk
Mensen kopen het om dat ze denken dat iets wat draadloos is net als een radio 1-richtingsverkeer is en dus 'versterkt' kan worden. Die meuk is er om dat het een goedkope router duur kan verkopen met een nieuw labeltje er op.
Dat zei ik nie,t ik zei dat mensen het willen. en dan wordt dit aangesmeerd omdat er niet geschoeft en geboort hoeft te worden.
Over de kwaliteit en de techniek heb ik me al uitgesproken
Over de kwaliteit en de techniek heb ik me al uitgesproken
Dat zeker proberen. Een leiding waar een telefoonkabel door past (twee aderparen meestal), past meestal ook wel een netwerkkabel (4 aderparen) door.Sieben580 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:27:
[...]
Dit. Voor vaste apparatuur sowieso geen draadloze verbinding gebruiken als het een beetje mogelijk is. WiFi alleen gebruiken voor mobiele apparatuur zoals telefoons, tablets en laptopsFreakNL schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:52:
WiFi repeaters zijn ondingen van de bovenste plank. Marketing geneuzel om geld te verdienen.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Oh ja, hier nog even op reageren. Dit heeft er dus niets mee te maken en heeft verder ook geen invloed op de case. Of je provider nou Telenet, UPC, Ziggo, KPN of Friaco is boeit niet. Het liefst wil je ook zo weinig mogelijk meuk van je provider (lees: Horizon box die meteen router en AP isSieben580 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:59:
Als jullie hier iets mee kunnen ben bij telenet als internet provider
Niet om het een of het ander, maar deze vraag heeft Telenet zelf in een wat ludiek maar inhoudelijk correcte filmpje over extra Access Points beantwoord:
[YouTube: http://youtu.be/QOn5muB8Tu8]
Niks repeaters dus, gewoon AP's erbij. Je kunt er eentje van Telenet kopen (geen slechte deal, en als je een totale netwerk-nOOb bent is het wel handig hoe het via Mijn Telenet beheerd kan worden naast je reguliere modem) of zelf eentje uitkiezen maar dan moet je het ook zelf in kunnen stellen en beheren.
[YouTube: http://youtu.be/QOn5muB8Tu8]
Niks repeaters dus, gewoon AP's erbij. Je kunt er eentje van Telenet kopen (geen slechte deal, en als je een totale netwerk-nOOb bent is het wel handig hoe het via Mijn Telenet beheerd kan worden naast je reguliere modem) of zelf eentje uitkiezen maar dan moet je het ook zelf in kunnen stellen en beheren.
Oslik blyat! Oslik!
Al allemaal bedankt voor de snelle reacties. Ik ga dan nu die kabel moeten proberen door te trekken en dan een acces point kopen.
Pagina: 1