problemen met mijn onkyo en synology nas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661560

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Onkyo receiver. als ik via de Onkyo remote app muziek van mijn nas probeer te bereiken, geeft hij de mededeling "no server". Mijn nas draaid verder zonder problemen en betreft een Synology ds214.
Ik hoop dat iemand mij uit de problemen kan helpen.

update:

inmiddels heb ik de installatie zo ver dat de nas iig word gezien. nu heb ik weer problemen dat de onkyo aangeft dat er geen items op staan. word er inmiddels wel een klein beetje moe van want nas speciaal aangeschaft voor de onkyo. via de ds app gaat t allemaal wel goed en via de laptop kan ik ook bij alle mp3 bestanden komen. ook via de afstandsbediening kom ik niet verder.
wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-07 23:13
Om met je Onkyo muziekjes af te spelen moet zorgen dat DLNA op je Synology goed werkt.
Je moet daar op die NAS je juiste MP3 "folderjes" koppelen zodat die over het DLNA protocol zicht worden voor de Onkyo lijkt me.

Het zou wel eens kunnen dat de "DS App" en "Je Laptop" via andere kanalen "de muziek" benaderen en niet via DLNA werken.

Dus wat je laptop betreft, hoe "geraak je bij al die MP3 bestanden" ? Browse je door "network neighborhoud" en kan je zo gedeelde folders vinden ofzo want dat is een totaal ander concept...

Heb je dit soort guides al gevolgt ?

https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/452