Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aallen,

Mijn iMac uit 2009, deze heeft de laatste versie van OSX en een Windows 8.1 bootcamp partitie. Dit draaide tot een uur geleden perfect totdat ik weer eens moest gaan klooien i.v.m. te kort aan schijfruimte op mijn Windows partitie. Ik heb in OSX mijn OSX partitie verkleint om ongepartitioneerde vrije ruimte te creëren. Vervolgens heb ik in Windows via schijfbeheer gekozen om mijn C: partitie te vergroten. Het leek allemaal goed te gaan totdat ik de mac rebootte. Nu start OSX niet meer op ik krijg enkel een grijs scherm met een mapje en daarin een vraagteken. Als ik de alt toets ingedrukt houd om de boot opties op te vragen krijg ik helemaal nada meer enkel een grijs scherm + een muis cursor. Alle boot opties zijn weg en je kan er verder helemaal niets meer mee. Ik snap dat er waarschijnlijk is er iets goed verklooid is metde partities maar waarom ik geen enkele boot optie meer zie is mij een raadsel. Zelfs de optie om te booten vanaf CD is weg.

Wie o wie kan mij helpen? Ik heb morgen een LAN en zou toch heel erg graag weer cs 1.6 en ut99 willen spelen op dit bakje.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2015 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alt/Option toets ingedrukt houden bij het aanzetten van de iMac. Je zou dan in ieder gevaal de bootloader van de Mac te zien moeten krijgen.

Cmd+R = Internet Recovery OSX, en een CD met Windows 8 moet direct ook kunnen zonder OSX.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 02:59:
Alt/Option toets ingedrukt houden bij het aanzetten van de iMac. Je zou dan in ieder gevaal de bootloader van de Mac te zien moeten krijgen.

Cmd+R = Internet Recovery OSX, en een CD met Windows 8 moet direct ook kunnen zonder OSX.
Hoi Vinnie, helaas werkt dat niet. Alt toets resulteert in een leeg grijs scherm zonder boot opties, alleen een cursor komt naar voren. Als ik er een USB stick of CD in doe zie ik deze ook niet als bootopties naar voren komen. CMD + R of shift om in safe mode te booten doen ook niets

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2015 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 12:42
C zou het moeten doen voor een installatie disk of USB-stick.
Cmd+R gaat waarschijnlijk niet werken omdat jouw Mac nog een mogelijk heeft tot internet recovery omdat dat in 2009 nog niet bestond.
Hier kun je eventueel nog andere opstart toetsen vinden die je kan proberen, ik hoop dat op z'n minst een van die toetsen nog wekt voor je.