"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ja, dat had ik dus ook gedaan. Maar dat bedoel ik eigenlijk niet. Hiermee herstart je alleen de daemon.Op vrijdag 15 juni 2001 22:25 schreef ACM het volgende:
/etc/rc.d/init.d/named restart
?
Ik wil eigenlijk de DNS records verwijderen. Dus dat alles weer fris is. Of is er iets anders zodat het weer goed werkt.
Moet ik misschien nog iets configureren in een conf file.
Verwijderd
<edit>
Verkeerde versie, even zelf kijken welke het is.
</edit>
Verwijderd
Wat bedoel je precies?Op vrijdag 15 juni 2001 22:36 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Ja, dat had ik dus ook gedaan. Maar dat bedoel ik eigenlijk niet. Hiermee herstart je alleen de daemon.
Ik wil eigenlijk de DNS records verwijderen. Dus dat alles weer fris is. Of is er iets anders zodat het weer goed werkt.
Moet ik misschien nog iets configureren in een conf file.
Een caching nameserver houdt alles in het geheugen, zodra je hem opnieuw opstart is hij dus ook alles kwijt en moet het weer opzoeken.
Als je eigen gedefinieerde A- en PTR-records bedoelt, dan moet je gewoon je zone-files aanpassen (en niet vergeten het serialnr te verhogen
Verwijderd
Een simpele restart van je DNS-server moet dan voldoende zijn, om de cache te legen.
Als je echt geinteresseerd bent in DNS, dan moet je de DNS-howto op www.linuxdoc.org maar eens lezen en vervolgens naar www.iss.org gaan, om daar inof over BIND te lezen (de DNS-server die door 99% wordt gebruikt)
Verwijderd
In die rpm zitten de configuratie en zonefiles die standaard geinstalleerd worden. Dus als je die rpm opnieuw installeert, zit je weer met een werkende nameserver met standaard instellingen.
Verwijderd
De root0hints heb je zelfs niet eens nodig als je alles forward naar DNS-servers van je ISP.
Ff wat anders, is er misschien iemand die weet hoe ik de tijd goed zet onder RedHat?
Verwijderd
Als je alles forward, is het dan nog een caching nameserver?Op Friday 15 June 2001 23:16 schreef nelske het volgende:
Voor een caching nameserver heb je helemaal geen zonefiles nodig (buiten eventueel een root-hints zone en een zonefile voor je loopback interface).
De root0hints heb je zelfs niet eens nodig als je alles forward naar DNS-servers van je ISP.
Thanks!Op vrijdag 15 juni 2001 23:20 schreef nelske het volgende:
date -s "HH:MM:SS"
Verwijderd
/me kan het altijd wel waarderen als mensen netjes bedanken in het draadje i.p.v. helemaal niet meer te reageren als het probleem is opgelost
(Still watching jelmervos's every move
Waarom doe je dat?Op zaterdag 16 juni 2001 00:08 schreef nelske het volgende:
(Still watching jelmervos's every move![]()
)
Verwijderd
Check mijn smiley vriend, als het wel serieus was zou het wel een ":?" zijn geweest!Op zaterdag 16 juni 2001 23:38 schreef nelske het volgende:
Euhhh jelmervos.... Bovenstaande reply is toch niet serieus he? Zo nee dan heb ik bij deze gehapt, zo ja dan was mijn regeltje gewoon als geintje bedoeld, maar waarschijnlijk een beetje verkeerd opgevat door jou
Verwijderd
Mijn ervaringen met linuxconf/netconf zijn nou niet echt fantastisch.
Na verloop van tijd gebruik je ze sowieso niet meer, maar das een ander verhaal.
Het probleem met linuxconf is/was dat hij af en toe doodleuk handmatig aangemaakte config-opties totaal om zeep helpt, verder kan je lang niet zo veel instellen voor de meeste programma's als dat je handmatig doet!
Verwijderd
(ook nog een RPM om te installeren zelfs...
Verwijderd
webmin is voor .....Op zondag 17 juni 2001 16:56 schreef pret het volgende:
Installeer gewoon Webmin (http://www.webmin.com/webmin/) Hier kun je en je DNS goe dinstellen en je tijd
(ook nog een RPM om te installeren zelfs...)
Ik zal die zin maar niet af maken, anders ga ik vrees ik een flame plaatsen.
Mijn vorige reply geld dus ook voor webmin.
Leuk voor mensen die niet precies weten wat ze aan het doen zijn, maar daar heb je het dan ook me gehad.
Idd, met weghalen bedoelde ik backuppen/moven naar een andere dir.Op zondag 17 juni 2001 16:54 schreef nelske het volgende:
Met weghalen bedoel je hoop ik toch backuppen he?
Mijn ervaringen met linuxconf/netconf zijn nou niet echt fantastisch.
Na verloop van tijd gebruik je ze sowieso niet meer, maar das een ander verhaal.
Het probleem met linuxconf is/was dat hij af en toe doodleuk handmatig aangemaakte config-opties totaal om zeep helpt, verder kan je lang niet zo veel instellen voor de meeste programma's als dat je handmatig doet!
Wat Linuxconf beteft: 't klopt dat je je handmatig aangemaakte config-opties wel om zeep kunnen helpen, maar 't ligt ook aan de module. Ik gebruik het nog af en toe, want het is minder typewerk.
Daarna pas ik het config-bestandje handmatig aan, indien nodig...