Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Careljan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-01-2024
Hey tweakers :)

Hoe kan het dat als ik mijn pc afsluit mijn usb apparaten licht blijven geven? Ik heb mijn pc om mn kamer staan en dan heb ik altijd last van de verlichting van de usb apparaten. Ik heb de Logitech G502 en de G930 en de led van mijn muis blijft aan en door de kabel van de G930 gaat nog stroom. Als ik mijn pc afsluit hoort er toch geen stroom meer naar die apparaten te gaan? iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Groeten Carel Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het moederbord blijft nog +5V geven ook bij shutdown, dat is bij de meeste modellen zo. Om daar vanaf te geraken is de gemakkelijkste methode de power button op de voeding zelf om te schakelen of de stekker uit te trekken. Gebruiksvriendelijk? Neen. Maar wel effectief. Dit valt ook uit te schakelen door in de BIOS met de power states te spelen (S0, S1, S2, S3, S4, S5), maar ik denk dat je dan ongewenste effecten gaat krijgen in stand-by mode tenzij je je goed in het thema inleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 21:04
Als je de pc uit zet, dan blijft er een 5V standby spanning aanwezig op het moederbord.
Als een usb poortje werkt op de standby spanning, dan blijft het aangesloten apparaat dus ook aan of standby staan. Zo kun je bv de pc weer aan zetten via het toetsenbord.

Vaak zijn niet alle usb poortjes op een pc actief in standby, probeer eens een andere.
Soms kun je in Bios setup of via jumpers op het moederbord instellen of poortjes actief zijn in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, +5VSb van je voeding en een instelling in je UEFI/BIOS. Vaak heb je ook USB poorten met een bliksemschichtje naast USB poorten met "SS" naast het USB logo. Die met het bliksemschichtje zijn specifiek ontworpen om spanning te behouden na het afsluiten, wat erg handig is om een telefoon op te laden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:25
Om dit op te lossen kan je een stekkerdoos met schakelaar gebruiken als je die op een gemakkelijke plaats kwijt kan. Wat ook kan is bij de Action een "klikaanklikuit" setje kopen voor een 10tje. Daarmee kan je je computer voeden en met een afstandbediening de stroom aan of uit schakelen.
Zoiets:Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1081/1081090.gif