Ik heb binnenkort wat extra geld beschikbaar. Ik zit nu op een zelfgebouwd systeem wat 5 jaar prima heeft gewerkt. Hij kan niet veel meer aan en tegenwoordig crasht het af en toe. Na wat troubleshooten valt het nu wel mee maar de laatste games bijbenen zit er überhaupt niet meer in.
Ook al zou hij het prima doen, ik ben hem gewoon zat. Ik wil weer iets in elkaar zetten en wel toe aan een nieuwe ervaring. Is 3D pc-gaming al een ding geworden?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name games. Daarnaast ook geregeld films en in mindere mate muziek
Wat mag het systeem gaan kosten?
Incl. verzendkosten 2000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidig systeem gaat weg. Te grote kast, teveel kuren, wsl iets te veel met de overclocking gespeeld. HD5900 series is ook verouderd. CPU is een i7 965@3.20GHz. Mag wel mee als het 'up-to-par' is. De voeding van Coolermaster mag mee (Ultimate, 1100w). Als de alternatieven qua prijs meevallen, zou ik het systeem graag intact willen laten. Heb wel extra geheugen van zes GB dat mee gaat.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU= you tell me. Videokaart, uitstekende monitor voor games. (Mag ook best uitstekend werken met films, is het al verstandig om nu al een ultra hd monitor te kopen?), fijn keyboard/muis combi (bedraad), Behuizing dat meer bescheiden is dan de huidige CM Cosmos.
(Daarnaast ga ik nog kijken wat er beschikbaar is aan verstelbare tafels. Ben een kort ventje met vaak last van de onderrug. Tafel is 5-10 cm te hoog, ergonomie is voor mij zeer belangrijk maar het moet niet te gek worden met de prijs).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ervaring met AMD, sta open voor NVIDIA, als cpu een Intel. Verder boeit het niet zo
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In idle hoor ik het liefst absoluut niets, maar ik ben realistisch. Als ik een film kijk moet het niet storend zijn. Ik ben wel wat gewend met de HD5900. Zelfde geluidsniveau is prima.
Ik ben verder wel wat ruimte gewend in de kast maar het mag best krapper. De CM Cosmos is gewoonweg te groot.
Weinig energieverbruik GPU zou leuk zijn. Als ik maar op Ultra kan spelen de komende paar jaren.
Verder hebben alle apparaten een zwarte kleur. Dat mag ook best eens anders (zilver e.d.). Het moet er allemaal sober uit zien; simpel, bescheiden maar krachtig van binnen. Wat er bv. op het beeld komt moet er van af springen.
Ga je overklokken?
Nee
Gaarne uw hulp, tweakers
Ook al zou hij het prima doen, ik ben hem gewoon zat. Ik wil weer iets in elkaar zetten en wel toe aan een nieuwe ervaring. Is 3D pc-gaming al een ding geworden?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name games. Daarnaast ook geregeld films en in mindere mate muziek
Wat mag het systeem gaan kosten?
Incl. verzendkosten 2000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidig systeem gaat weg. Te grote kast, teveel kuren, wsl iets te veel met de overclocking gespeeld. HD5900 series is ook verouderd. CPU is een i7 965@3.20GHz. Mag wel mee als het 'up-to-par' is. De voeding van Coolermaster mag mee (Ultimate, 1100w). Als de alternatieven qua prijs meevallen, zou ik het systeem graag intact willen laten. Heb wel extra geheugen van zes GB dat mee gaat.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU= you tell me. Videokaart, uitstekende monitor voor games. (Mag ook best uitstekend werken met films, is het al verstandig om nu al een ultra hd monitor te kopen?), fijn keyboard/muis combi (bedraad), Behuizing dat meer bescheiden is dan de huidige CM Cosmos.
(Daarnaast ga ik nog kijken wat er beschikbaar is aan verstelbare tafels. Ben een kort ventje met vaak last van de onderrug. Tafel is 5-10 cm te hoog, ergonomie is voor mij zeer belangrijk maar het moet niet te gek worden met de prijs).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ervaring met AMD, sta open voor NVIDIA, als cpu een Intel. Verder boeit het niet zo
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In idle hoor ik het liefst absoluut niets, maar ik ben realistisch. Als ik een film kijk moet het niet storend zijn. Ik ben wel wat gewend met de HD5900. Zelfde geluidsniveau is prima.
Ik ben verder wel wat ruimte gewend in de kast maar het mag best krapper. De CM Cosmos is gewoonweg te groot.
Weinig energieverbruik GPU zou leuk zijn. Als ik maar op Ultra kan spelen de komende paar jaren.
Ga je overklokken?
Nee
Gaarne uw hulp, tweakers
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 238,95 | € 238,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Asus PB287Q Zwart | € 475,51 | € 475,51 |
| 1 | Scythe Mugen MAX | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 94,95 | € 94,95 |