Update graka of volledig systeem

Pagina: 1
Acties:

• gladz0r
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-04-2025
Beste Tweakers,

Ik heb op dit moment een computer van 5 jaar oud met volgende specs
Moederbord: MSI P55-GD65 USB3
CPU: Int Core i7-860 2800
GPU: Radeon XFX 1GB HD5870
RAM: 8GB DDR3 1600-999 KHX1600C9D3K2
Voeding: Antec TruePower 750W ATX23

Nu wil ik BF:H draaien en lukt dit wel op low maar alles lagt nog steeds dus vraag ik mij af hoe ik dit soepel kan draaien.
Is het een oplossing als ik een nieuwe graka (radeon 280x?) aankoop? En zal deze compatibel zijn met mijn voeding en moederbord?

Of zou ik best met het oog op de toekomst (GTA voor PC) een nieuw systeem aanschaffen en enkel de case en randcomponenten behouden?

Alvast bedankt

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Het ligt aan je budget.
Zelf zou ik alleen je gpu vervangen.

Je cpu is niet de jongste meer maar kan nog lekker mee komen, geheugen is voldoende. dus ja waarom die upgraden.
Misschien een ssd? als je die al niet aangeschaft hebt de afgelopen 5 jaar,
Dit maakt aan fps niet echt uit maar maakt je pc wel weer lekker snel.

Welke resolutie game je?

• gladz0r
Op dit moment speel ik op 1920x1080. Op 1280x720 gaat het beter maar lijkt alles wazig op mijn monitor, ook niet ideaal.
Het is inderdaad mijn CPU die iets minder is wanneer ik "canyourunit"-tests doe.

Budget is liefst zo laag mogelijk om nog een jaartje door te kunnen :-). Indien enkel de graka er al voor zorgt dat ik BF:H en GTA deftig kan spelen dan doe ik volgend jaar of later een volledige upgrade.

Ik kom uit op de Radeon 280x via de BBG, zijn er misschien andere alternatieven?

Alvast bedankt voor je reactie

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
gladz0r schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:48:
Op dit moment speel ik op 1920x1080. Op 1280x720 gaat het beter maar lijkt alles wazig op mijn monitor, ook niet ideaal.
Het is inderdaad mijn CPU die iets minder is wanneer ik "canyourunit"-tests doe.

Budget is liefst zo laag mogelijk om nog een jaartje door te kunnen :-). Indien enkel de graka er al voor zorgt dat ik BF:H en GTA deftig kan spelen dan doe ik volgend jaar of later een volledige upgrade.

Ik kom uit op de Radeon 280x via de BBG, zijn er misschien andere alternatieven?

Als je een r9 290 neemt, kan die langer mee en meteen mee naar je nieuwe systeem als je die ooit nog gaat vervangen ;) . Zo heel veel meer kost ie niet maar is wel een stuk sneller...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
gladz0r schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:48:

Als het echt maar voor een jaartje is, dan misschien een 7970 of een 280x (zelfde kaart bijna) via v&a dan ben je goedkoop klaar en kan ie nog wel een jaartje mee op 1080p

• gladz0r
Wanneer je tweede hands koopt wat is dan het risico als er mee gemined is? Hoe kan je dat nakijken?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een HD5870 is een zielige kaart. Zijn GPU is namelijk nog behoorlijk capabel, zit je iets onder R9 270 niveau, niet slecht voor de eerste DX11 kaart, maar hij komt uit het tijdperk dat 1GB VRAM "echt wel high-end was", inmiddels is 3GB leuk voor mid-end, en heeft hij dus een VRAM bottleneck waar je U tegen zegt.

Enfin, goedkoopste, degelijke oplossing: tweedehands HD7950/R9 280 van V&A plukken voor een eurootje of 100.

De meeste miningkaarten zijn inmiddels echt wel weg, en anders is het vaak vooral de fan die klappen heeft gehad, maar ook die overleven het wel.

People as things, that’s where it starts.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
vragen aan de verkoper. en hopen dat hij eerlijk is. maar waarom ben je zo huiverig tegen mining? de meeste mining kaarten zijn prima onderhouden. en risico is niheel. tenzij je 10 jaar met je kaart wil doen.

• gladz0r
Ben niet echt huiverig tegenover een kaart die gebruikt is voor mining. Heb ergens gelezen dat je daarmee moest opletten als je tweede hands kocht, maar dan moet ik mij er niet echt zorgen over maken :-).

Heb mijn HD5870 5 jaar geleden gekocht voor een €399 met de bedoeling wanneer de prijs gezakt was een tweede 5870 in crossfire te zetten maar is er eigenlijk nooit van gekomen.

In elk geval bedankt voor jullie deskundig advies, ik ga dan opzoek naar een tweede hands kaartje zodat ik weer eventjes verder kan :-).

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Dat cf gebeuren idee hebben een hoop(had ik ook) maar 9/10 keer is verkoop oude gpu en dan een nieuwe kopen een betere optie.

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 02:44
TS heeft mij via V&A gecontacteerd => om op je vraag te beantwoorden hoe kun je controleren of ze voor mining is gebruikt:

Lagers van de ventilatoren lopen uit, dit kan je testen door op het uiteinde van de schoepen van de ventilator te drukken. speling mag minimaal zijn en het moet niet mogelijk zijn om het uiteinde van de ventilator tegen de koeling/metaal te drukken (je moet niet gaan doordrukken ook natuurlijk). Als je de ventilator laat draaien moet ze soepel bewegen, als er weerstand op zit is het ook niet goed.

Een ander punt is de achterste rij condensatoren vlak waar je de voeding aansluit, goed nakijken of je daar geen zwarte plekken ziet => als ze ergens doorbrand is het daar.

ervaren ex miner waar ooit 6 van die beestjes draaiden.

zoals al vermeld is de kaart waar jij op reageert eentje die is terug gekomen ter vervanging van een defecte kaart maar was het minen al gestopt, deze is dus nooit gebruikt geweest.
Pagina: 1