Toon posts:

MSI K7T266Pro Bios & Sytem Tweak

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Pfff.. allereerst even dit. Ik heb de afgelopen 2 a 3 dagen helemaal verrot gezocht naar antwoorden op me vragen. Op allerlij forums (o.a. THG en TweakMax) en op internet naar antwoorden op mijn vragen gezocht maar niks gevonden. Ik ben op dit moment helemaal wiebiewabbie :? :? :?

Ok hier is de intro.

Ik heb een nieuw moederbord aangeschaft de MSI K7T266 Pro Raid. Nu heb ik uiteraard veel reviews gelezen en alle nadelen bekeken. En uiteindelijk toch voor de MSI gekozen, omdat ie overall wel goed scoorde en prima presteerde. Maar als je kijkt op Hard[OCP] en THG en nog wat andere hebben ze altijd al een boel settings in de bios e.d. veranderd voor een goede performence.

Nu heb ik mijn huidige pc al weer 2 jaar en ben ik totaal niet meer bekent met de niewe bios features enzo.

Maar om weer ff terug te komen, enkele termen die me overal om de oren vliegen: R126 Resistor, Via 4 in 1, OC-Bios en nog wat dingen om je GeForce 3 nog sneller te maken (iets met beter doorvoersnelheid ofzo :? )

En op al die forums hebben mensen allemaal vage bios settings gedaan. Wat nu dus het probleem is, mijn hersens raken vol ik kan gewoon niet meer shit erin proppen, teveel site's met andere dingen. Wat ik nu heel graag wil is beetje duidelijke uitleg over Benchmarken, Biossettngs, GeForce3 optimaliseren.

Wat concrete vragen:

1) Iedereen die me wil helpen, graag even zijn relevante biossettings posten (ik noem maar wat: video caching, video shawdowing en AGP setting). Al dat soort spul.

2) Wat is nou precies die r126 weerstand waar iedereen het over heeft. En waar kan ik zien of ik die heb ofzo :?

3) GeForce3 zijn er nog dingen die ik moet weten, bijvoorbeeld leuke tweak utils enzo.

4) Via 4 in 1 drivers, ik probeer op de via site hier meer info over te krijgen maar alles is offline. Zorgen ze voor meer performance ofzo?

5) die oc bios heb ik al gezien, zodra ik mijn mobo binnen heb en de rest van me systeem ga ik checken. Iemand al wat tips voor mij settings e.d.

Beetje uitleg nog wat ik wil. Ik ben niet echt your regular die-hard oc'er maar ik wil wel gewoon het beste eruit halen zonder veel risico's te lopen. (Hoge core temp e.d.) Weet je gewoon de beste biossetting, drivers voor chipset en geforce.

Ik hoop dat jullie beetje een idee hebben waar ik nou precies naar opzoek ben. Alvast heel erg bedankt.

Verdere system specs

MSI K7T266 Pro
AMD Athlon AYHJA 1333
256 Corsair PC2400 (2 keer)
IBM Deskstar GXP60 40 Gb
Asus V8200 Pure
SbLive

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die ff slim wil doen? :)

Verwijderd

Hoi,

Heb dus ook een K7t266pro(r126) maar wordt helemaal gestoord van dit mobo.
Met geenèèn bios is de MP hoger te krijgen, zelfs mijn FSB wil niet eens op 133 draaien, zelfs niet met het 1.3 BIOS (wat dit probleem zou moeten oplossen.)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij weet ik het antwoord op deze vraag nog wel. Je kunt zoveel die mp veranderen in je bios, maar als je Athlon nog gelocked is kun je niks. Je moet je Athlon eerst unlocken, moet je paar bruggen verbinden, ik weet ook niet precies hoe je dit kunt doen. Volgens mij kan het met een potlood.

Verwijderd

Topicstarter
Sjeck http://www.overclockers.com/tips402/

Als mijn AMD nog gelocked blijkt te zijn ga ik het nog anders doen.

Ik ga dus van die conductorink kopen en dat om het puntje van een naald en daarmee die bruggen verbinden, ik denk dat dat zonder meer moet werken. Naaldpuntje lijkt me klein genoeg.

BTW, weet iemand zo waar ik van die geleidende vloeistof kan kopen. Tweakers.net is bij mij nog steeds offline dus ik kan niet de pricewatch sjekken.

En om nog maar es terug te komen op mijn eerste verhaal, iemand nog antwoorden?

Verwijderd

De via drivers:
De nieuwste is de versie 4.31.

Deze zorgt voor de besturing van de hardeschijf,agp videokaart en dergelijke.

Geforce tweak:
Je kunt nvmax 2.0 proberen en ge geforcetweak 3.03

Je kunt deze vinden bij de driver en bios updates.

Drivers voor de videokaart.
Je kunt de beta drivers proberen maar die zijn niet altijd sneller dan degene die je bij je videokaart krijgt. De laatste beta is de 12.60 :? van nvidia

Agp settings.
Ligt aan de hoeveelheid geheugen die je pc heeft. Meestal de helft van het systeem geheugen.

bios shadow en dergelijke is niet echt nodig.

Veder kun je wpcredit downloaden op www.viahardware.com hiermee kun je de memory prestaties verbeteren. Ik weet alleen niet of er een plug in is voor jouw mobo.

Success >:)

Verwijderd

Topicstarter
Thx.. ik was was vandaag al terecht gekomen bij viahardware.com daar heb ik ook al veel antwoorden gekregen.

http://www.pcstats.com/links.cfm Deze link is ook nog wel handig, zo'n beetje alle goede sites.

En weet iemand nog waar ik van die geleidende spul kan krijgen om me L1 bruggen te verbinden, de potlood maniet ben ik niet zo heel erg weg van :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Is al bekend wanneer de 2e revisie wordt geleverd van de KT266 chipset :? Daar zit ik eigenlijk best wel op te wachten.

Verwijderd

Probleem met de 133mhz FSB is opgelost, ben ff terug naar de winkel geweest en het bleek aan het geheugen te liggen.
Draai nu nog met mijn 1.4ghz op 1.5ghz 10.5x143 en alles loopt rete stabiel.
Wat de MP betreft die is nog steeds niet hoger te krijgen, maar volgens alle formums is dit nog niemand gelukt.
En hij is zeker unlocked want alle L1 bruggen zijn fabrieksmatig al verbonden.
Dus hoe beter je geheugen hoe hoger je kan clocken.

Verwijderd

ik heb totaal geen problemen met mijn k7tpro 266

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 19:13 schreef sub-zero het volgende:
ik heb totaal geen problemen met mijn k7tpro 266
ik bedoel ook niet zo zeer problemen, maar volgens de meeste sites kun je veel meer uit dat bordje halen. En zo ook het DDR geheugen beter benutten.

En dat kun je oplossen met WRCEDIT :? kan me ik zoiets van herinneren.

En ik bedoel gewoon het tweaken van het bordje zonder daadwerkelijk over te clocken dus de meest optimale biossettings e.d.

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Op zaterdag 16 juni 2001 10:28 schreef M_G_ het volgende:
Hoi,

Met geenèèn bios is de MP hoger te krijgen, zelfs mijn FSB wil niet eens op 133 draaien, zelfs niet met het 1.3 BIOS (wat dit probleem zou moeten oplossen.)
Er zit een junper op je mobo waarme je de FSB op 133 zet

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Topicstarter
*Kick* em nog maar ff omhoog, nog neit al me vragen zijn beantwoord.

Iemand als wel es WCPREDIT & WCPRset toegepast op deze mobo. Zo ja, welke setting heb je gebruikt en wat waren de verbeteringen.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Ik denk laat ik ook maar even me eigen bevindingen posten.

Ik had nog niet eens op de MSI Site gekeken |:(

Maar goed een MSI bios optimalisatie.

http://www.msi-computer.nl/support/techexpress/biosetup.htm

Ik hoop dat ik hier weer iemand mee help

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:30
He mannekino dat systeem komt me bekent voor, heb precies het zelfde (alleen een 1.33 AXIA :( ).
Welke drivers gebruik je voor je Asus?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 20:32 schreef Albinoraptor het volgende:
He mannekino dat systeem komt me bekent voor, heb precies het zelfde (alleen een 1.33 AXIA :( ).
Welke drivers gebruik je voor je Asus?
Als je goed naar me sig kijkt zie je staan.. in aantocht ;) hopelijk kan ik het morgen weghalen.

En de eerst drivers die ik voor me asus wil gebruiken zijn de 12.60 van asus zelf, die zijn dus gebaseerd op de 12.60 detonator.

Als die me niet bevallen probeer in (uit me hoofd) de 12.41 WHQL officiele drivers van nvidia.

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 22:15
Op zaterdag 16 juni 2001 10:28 schreef M_G_ het volgende:
Hoi,

Ik mijn MP (max 12,5) en m'n FSB (max 153) wel hoger zetten in m'n bios onder 'hardware monitor setup' :P
Ik gebruik trouwens de 1e biosversie (1.0 ofzo :) )

Verwijderd

ik wou ook nog een msi k7t 266 pro halen....
maar als ik dit lees...... ik ga niet overclocken en zo alleen maar een athlon 1.4 erop zetten.... is hij dan een goede keus?

llama

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden

2) Wat is nou precies die r126 weerstand waar iedereen het over heeft. En waar kan ik zien of ik die heb ofzo

Verwijderd

ik heb totaal geen problemen met mijn msi k7t266 pro loopt als een zonnetje

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 22:42 schreef sub-zero het volgende:
ik heb totaal geen problemen met mijn msi k7t266 pro loopt als een zonnetje
Welke drivers hebbie geinstalleerd enzo. En nog aant kloten geweest met WRPCEDIT..

Verwijderd

WRPCedit info vind je hiero:

http://www.msihardware.com/WPCRGuide.htm

Lijkt me te doen :)

Oh en natuurlijk beginnen met de 4-in-1 4.31, als allereerste nadat je je OS geinstalleerd hebt.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:49 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Welke drivers hebbie geinstalleerd enzo. En nog aant kloten geweest met WRPCEDIT..
de nieuwste bios en nieuwste via drivers
voor de rest alleen de bios fatsoenlijk ingesteld das alles

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ... ik kan niet wachten tot morgen.. ben eerst me WBK Fan aant voltmodden. Ik heb er twee en me kapotte - althans stukkie plastic kaopt heb ik al gelijmd kapto - kan ik mooi gebruiken om ff de geluid omlaag te krijgen

• Albinoraptor
Mannekino, zie hier het verhaal over R126(heb je het gister over ICQ gevraagd, maar heb het al gevonden)
http://www.msihardware.com/k7t266.htm#R126
Bij mij was transistor gewoon goed.

• Albinoraptor
Oeps lees net op ICQ dat je die ook al had. Ik had er in iedergeval genoeg aan.
Pagina: 1