Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Micro USB to Ethernet converter mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 21:06

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
In onze vakantie woning moet ik (mogelijk) een paar parameters wijzigen van een apparaat. Dit gaat via een ethernet aansluiting. Ik heb geen laptop en van mijn werk mag hij niet mee op vakantie.
De smartphone Moto G (2014) en tablet (LG G-pad 8.3) gaan wel mee en hebben beide een Micro USB aansluiting.

Er zijn van die Micro-usb naar RJ45 converters te koop, maar ik vraag me af of dit gaat werken?

Het heeft dus niks met internet ofzo te maken, maar er is een verbinding nodig via ethernet.
Ik verwacht dat ik mijn tablet een IP adres zal moeten geven, maar dit zal niet gaan denk ik.

Weet iemand wat de mogelijkheden met zo'n converter zijn.

www.casarodriguillo.com

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-11 18:46
Vaak werken die dingen niet omdat er geen juiste driver voor is of omdat het juiste usb profiel op je smartphone/tablet ontbreek.

Koop voor twee tientjes of zo een wireless router. Prik de kabel aan het device en maak met je tablet een wireless connectie.

Zo iets bijvoorbeeld.
http://www.wehkamp.nl/Win...I-S3f2bt8QCFesBwwodUz4AAA

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Ben(V) schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:21:
Vaak werken die dingen niet omdat er geen juiste driver voor is of omdat het juiste usb profiel op je smartphone/tablet ontbreek.

Koop voor twee tientjes of zo een wireless router. Prik de kabel aan het device en maak met je tablet een wireless connectie.

Zo iets bijvoorbeeld.
http://www.wehkamp.nl/Win...I-S3f2bt8QCFesBwwodUz4AAA
Of een volwaardige router voor dezelfde prijs:
pricewatch: TP-Link TL-WR841N

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik heb nog nooit zo'n router gekocht, maar normaal moet je toch bedraad je router instellen en o.a. het ssid en wachtwoord invullen.
Want gewoon zo'n router op spanning zetten en de netwerkkabel naar dat apparaat leggen en dan met je tablet draadloos verbonden zijn werkt toch niet? of heb ik dat mis?

Ik weet wel iets van netwerken maar niet genoeg blijkbaar, zowel dat apparaat en mijn tablet moeten toch in de zelfde range zitten. en stel dat dat apparaat een fixed ip heeft, hoe kom ik daar dan draadloos bij.

[ Voor 28% gewijzigd door Pinin op 20-03-2015 20:53 ]

www.casarodriguillo.com

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Pinin schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:49:
Ik heb nog nooit zo'n router gekocht, maar normaal moet je toch bedraad je router instellen en o.a. het ssid en wachtwoord invullen.
Want gewoon zo'n router op spanning zetten en de netwerkkabel naar dat apparaat leggen en dan met je tablet draadloos verbonden zijn werkt toch niet? of heb ik dat mis?

Ik weet wel iets van netwerken maar niet genoeg blijkbaar, zowel dat apparaat en mijn tablet moeten toch in de zelfde range zitten. en stel dat dat apparaat een fixed ip heeft, hoe kom ik daar dan draadloos bij.
Out of the box zijn die dingen zelden versleuteld maar welk actief. Als ze al versleuteld zijn wordt de key meegegeven. Configureren is aan te raden met kabel omwille van het principe dat je de tak waar je op zit niet van de boom zaagt, maar als je voldoende oplet wat je doet kan je dat perfect wireless doen. Toch jezelf buitengesloten en vergeten wat het wachtwoord is of DHCP vergeten activeren en onzeker in welke range? Gewoon even een harde reset en opnieuw beginnen.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik heb thuis nog van ziggo een ubee 3200 wifirouter liggen kan dat daar ook mee of werkt dat anders.

www.casarodriguillo.com

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb even gezocht en die tablet heeft usb OTG, dus als Android 4.2 het kan (juiste driver inderdaad), zou het moeten werken.

Zelf heb ik deze nog ergens liggen, ik weet alleen niet 100% zeker of hij ook de twee poorten kan doorswitchen. http://www.icidu.com/en/n...ess-nano-router-150n.html
Die kan je voor 10 euro vinden.

Die Ziggo router lijkt me een beetje te groot om mee te nemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Soldaatje op 20-03-2015 21:02 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-11 18:41

TommieW

Numa numa.

Ik heb voor de grap geprobeerd om een Wii LAN adapter aan te sluiten op mijn OnePlus One. (Franco kernel, CyanogenMOD 12.) Uiteraard middels een USB OTG kabeltje. Ik maak regelmatig back-ups via het kabeltje, dus die werkt.
Helaas wordt bij het aansluiten (en rebooten) geen eth0 "device" in de /dev directory gemaakt. Dit duidt er dus op dat Android geen ethernet adapter herkent. Ik vermoed dat de kernel module simpelweg niet op mijn mobieltje staat.

tl;dr: In theorie is het best mogelijk met een USB OTG kabeltje, maar dan moet je wel een adapter hebben die door je apparaat wordt ondersteund.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TommieW schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:18:
Helaas wordt bij het aansluiten (en rebooten) geen eth0 "device" in de /dev directory gemaakt.
Interfaces komen ook niet in /dev terecht. Probeer 'ifconfig'.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
kak.... ik zie nu dat de fabrikant geen webinterface op het apparaat heeft maar specifieke software voor windows.

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1