Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SCCM 2012 R2 Client Push

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een device collectie die controleert of de sccm client aanwezig is.
Er staan 9 systemen in deze groep. Als ik deze systemen handmatig controleer zie ik dat de client wel is geïnstalleerd.

Als ik nu de Client push installatie status details opvraag van deze systemen zie ik bij de
systemen de status Complete, toch blijven de systemen in de groep "Windows 7 clients without SCCM Client staan.

Het is niet mogelijk om de client information van deze clients op te vragen, de velden : Components, cache, execution History en boundaries blijven leeg.

Er zijn afgelopen twee weken 30 pc's geïnstalleerd met dezelfde image en dezelfde software. 9 pc's kampen met dit probleem, de overige 21 niet.

Heeft iemand suggesties waardoor het komt dat de SCCM cliënts op 9 van deze systemen niet functioneren.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Logfiles op de client al doorgeworsteld? Daarin is meestal wel te vinden waar het misgaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Oogje op 20-03-2015 21:42 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Draai je in mixed mode of native mode?

Indien het mixed mode is, controleer eens of je SCCM client wel een certificaat heeft aangemaakt voor zichzelf op de machine. Dit zie je al snel genoeg in de SCCM client of er een self-signed certificaat is. Indien niet, dan is dat je probleem. Geen certificaat is geen communicatie met het SCCM management point. Soms gaat dat wel eens mis het aanmaken van het certificaat. De oplossing is veelal om de SCCM client te verwijderen en opnieuw te installeren.

Ik heb ook een keer meegemaakt dat SCCM moeite had om een paar PC's te beheren maar dat kwam omdat op die machines de WMI cache corrupt was. Client eraf gehaald, WMI cache opnieuw laten opbouwen en toen weer de client geïnstalleerd. Probleem opgelost.

Overigens, hoe vaak refresh je die collections? Als een collection maar eens per week update (default instelling) dan blijven die clients er heel lang instaan. Zelf laat ik de meeste collection een keer per dag ververst worden. In grote omgevingen kan dit veel load geven op je management point en SQL Server.

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Eventueel staat de client nog in provisioning mode.

Zie: http://blogs.technet.com/...ing-the-ccmeval-task.aspx

En: http://www.danielclasson....visioing-mode-during-osd/

Groet, Mitchel

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 14:39
Ik wou net zeggen, ik zet er 5 euro op in dat je clients nog in provisioning mode staan... je kan het trouwens makkelijk controleren door het software center te openen op de client, en als er dan rechtboven "IT Organization" staat, terwijl je in SCCM je bedrijfsnaam hebt ingevuld, weet je dat clients nog in provisioning mode staan :) dit is wat handiger dan zoeken in registry keys, zeker als je een eindgebruiker aan de telefoon hebt met dit probleem.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
De provisioning mode stond inderdaad aan. Ik het het nu aangepast bij de clients dmv het register aan te passen. Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1