Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2e netwerkkaart in sbs2011 geen net view

Pagina: 1
Acties:

• AlexTol
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:50
Hallo, Ik moet een aantal wince machines toegang geven tot een share op de server.
iprange van de server is 192.168.1.xxx ( hier draait het domein op)

ik heb een tweede netwerkkaart in de server zitten.De tweede netwerkkaart heeft een ip 192.168.0.100
(De wince machine zitten ook in de range van 192.168.0.xxx)

Vanaf de wince machine kan ik pingen naar de server (op servernaam en op ip 192.168.0.100)
Echter als ik ''net view servernaam'' start, krijg ik error 53.

Vanaf de server kan in met vnc wel de wince machine benaderen, maar de wince machines zien de server niet.(althans de shares niet)

Kan iemand mij een schop in de juiste richting geven?
Dank,
Alex

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat je wel al de vele opties tot probleemoplossingen via Google geprobeerd hebt? Zoals deze, bijvoorbeeld?

Ligt het misschien aan de firewall? Moeten de services herstart worden?

Vul je info nog even aan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Heeft het netwerk en de NIC nog een publiek profiel actief staan? En zijn de firewall regels ook netjes aangepast om de gewenste services ook aan te bieden op een publiek netwerk?

while (! ( succeed = try ()));

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Tweede NIC is unsupported in SBS 2011. Het werkt wel, maar je krijgt er heel veel problemen mee. Niet alleen met de SBS wizards.

Kun je niet beter een andere VLAN maken en een router ertussen zetten?

[ Voor 86% gewijzigd door Trommelrem op 20-03-2015 15:13 ]

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 14:09

nexhil

BAM!

Trommelrem schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:11:
Tweede NIC is unsupported in SBS 2011.
Precies dit ja!

• AlexTol
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:50
Trommelrem schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:11:
Tweede NIC is unsupported in SBS 2011. Het werkt wel, maar je krijgt er heel veel problemen mee. Niet alleen met de SBS wizards.

Kun je niet beter een andere VLAN maken en een router ertussen zetten?
Dan zal dit het wel worden ja, wist niet dat een tweede nic troubles zou geven..

Dank op deze vrijdagmiddag!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Een tweede NIC is niet supported op SBS2011 en een multihomed DC is sowieso redelijk tricky.

Hoe staan de WinCE machines ingesteld qua naamresolutie? Gebruiken ze DNS (en welke A-records staan er in DNS van de SBS server)?

Houdt er ook alvast rekening mee dat je wel eens tegen NTLM of SMB signing issue's aan kunt gaan lopen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1