[Emperor] TroubleShooting

Pagina: 1
Acties:

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49
Het kon natuurlijk niet uitblijven. ;)

Ik had vanmiddag, na lang twijfelen, toch maar Emperor gekocht (ja dat lees je goed).
Tijdens de instalatie ging alles goed enzo, maar toen ik de intro te zien kreeg begon het probleem. De filmpjes zijn bijna niet te kijken. De eerste 5 seconden lijkt het goed te gaan maar dan blijft het beeld ff stilstaan en begin het geluid te hakkelen, dat gaat dan zo de rest van het filmpje door. Daardoor zijn de filmpjes totaal niet meer te volgen, wat ik erg jammer vind, want dat was een van de redenen waarom ik hem gekocht had.
In de readme stonden al verscheidene tips om de filmpjes beter te laten lopen, en die heb ik allemaal uitgeprobeerd, maar ze hadden geen enkel effect. Alleen het terug zetten van de cd rom cache ofzo kon ik niet doen aangezien ik onder win2k werk.
Het lijkt me ook sterk dat het aan de cdrom ligt want het introfilmpje wordt volgens mij niet van de cdrom gespeeld.
Ik heb het ook nog gebrobeerd met de cd in de brander, maar dat leverde geen verschil op.

Een ander probleem dat ik had was dat het spel tijden de 2de missie van de atreides compleet vast liep.
Erg jammer, want het lijkt me een enorm leuk spel.

m'n pc'tje:

Asus K7m met een Athlon600@800 (terugclocken had geen zin)
512 mb ram
elsa gladiac geforce 2 gts
soundblaster live
realtek netwerkkaartje
Quantum fireball 15 gig hd
toschiba 48* cdrom en lite-on 12*10*32 brander
Windows 2000 Pro met SP2

Verwijderd

Ik heb er ook een beetje last van alleen in mindere mate.
De filmpjes nemen soms een pauze van 1 sec. Best irritant, maar ze zijn nog wel te kijken, mede omdat het niet regelmatig voorkomt.

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als jij, dus het lijkt me dat het meer iets met de cdrom spelers en/of DMA settings.

edit : lees het nu pas, wordt het filmpje niet van cdrom gespeeld? Dan zal het wel aan de player liggen die westwood gebruikt (Bink dacht ik) in dat geval kan je er volgens mij zeer weinig aan doen...
Kijk eens op de westwood fora misschien hebben meer mensen het probleem...

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde configuratie alleen ander merk grafische kaart en snellere processor maar ik heb nergens problemen mee
Speel het wel vanaf een image (heb het niet gekocht maar kan daardoor geen multiplayer spelen)
Misschien moet je eens die CD's proberen te rippen en dan met Daemon-tools die image inlezen en van je harde schijf alles proberen afte spelen

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:12
hier installeert ie niet eens in ME. floept er gelijk weer uit.
in 2000 werkt het wel, alleen floepte hij er na een tijdje ook uit (net toen ik niet gesaved had ^@%#%@#$%)

volgens mij zit er ergens een vette memmory leak, want op school waar g200 8mb kaartjes in hangen doet ie dat al als hij gelijk in een spel komt op 800*600. op 640*480 kan je nog wel beginnen.

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 18:36
Hier werkt ie perfect onder Me.
Bij mijn versie zit zo'n extra directory genoemd 'crack' >:)

Sommige levels waar veel activiteit is kan hij best trager worden, zelfs op mijn 1 gig 512 gts2, gelukkig is dat meestal van korte duur, speel het ook met alles op max.

Jouw probleem zal denk ik liggen omdat je win2000 gebruikt,met een bepaalde soft-hardware configuratie.
Een patch zal het wel oplossen in de toekomst, anders is het gewoon zonde van je geld.

Westwood heeft zich opnieuw bewezen.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

• -=Indigo=-
Ik denk idd ook dat dat met die video'tjes komt door dat win2k die niet helemaal goed ondersteund ofzo.
En ik ben er net achter gekomen dat ik al m'n pci devices op het zelfde irq heb zitten, dus dat zou mischien verantwoordelijk voor die vastlopers kunnen zijn. Mischien heeft dat ook wel wat met de filmpjes te maken.

Verwijderd

Welke systeem eisen heeft Emperor?

• -=Indigo=-
Op zaterdag 16 juni 2001 16:04 schreef Afketser het volgende:
Welke systeem eisen heeft Emperor?
ff op het doosje kijken:
win 95/98/2000/ME
Pentium2 400
64 mb ram
600 meg hd space
4x cd/dvd
16 meg videokaart
vereist 3d accelerator met direct3d ondersteuning
dx7 compatible soundkaart
en een toetsenbord en muis

Dit zijn wel de minimale systeem eisen. Echt goed zal het er niet op lopen denk ik.

Verwijderd

Ik heb een pentium III 500 voodoo 3 3000 256 ram en alles loopt goed :)

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 10:05

cruncher

wanna crunch someone?

Bij mij looptie ook vast, altijd binnen 5 minuten na opstarten spel. Ksnap er nix van.

Ik heb een Abit KT7, 192mb ram, duron 700@950 en hercules MX. En ik draai windows ME

Ook ik heb de versie met een "crack" dir.

can you read my mind?

Verwijderd

Ik had in het begin ook dat alles schokte...

Ook het spel zelf. Liep gewoon echt supertraag... Niet leuk meer.

Bij mij was de oplossing: defragmenteren!!!
Nu loopt hij soepel:)

Misschien dat dit ook de oplossing voor iemand anders is...;)

grtz,
Digit

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 15:56
wat ik vreemd vind is dat iedereen loop te "klagen" over dit spel. Ik was net van plan om een nieuwe videokaart te kopen enzo (ik heb een Matrox G400Max) maar nu niet meer dus. Emperor draait hier als een trein, op een Athlon 500, 384mb en dus die Matrox. Ik draai 1024 met alles maximum! Ik vind het zo vreemd wat dat betreft dat iedereen met een veel beter systeem klaagt dat het niet zo draait...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Pagina: 1