Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een HTC One V, in juni 2012 gekocht voor 270 euro. Ik wil nu graag een nieuwe telefoon, maar heb een lager budget.

Ik zoek een androidtelefoon
Met een maximale schermgrootte van 4,5 inch (ik heb kleine handen :+ )

Budget: ~100 euro
Het is niet superveel, maar ik hoef ook niet de allernieuwste en beste telefoon. Mijn grootste prioriteit is dat het een niet-slome telefoon is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor de gebruikelijke dingen
Bellen, whatsappen, agenda bijhouden. Ik gebruik op het moment geen zware apps, omdat mijn telefoon dat nu niet trekt, maar ik zou m graag ook gebruiken voor het luisteren van muziek.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb 2 telefoons gevonden die mijn aandacht trokken:
Nokia Lumia 530
Wiko Jimmy

Van het merk Wiko had ik nog niet eerder gehoord en ik kan er ook niet veel reviews over vinden. Heeft iemand ervaring met deze telefoons? :)

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand tips over bepaalde telefoons die binnen mijn voorkeuren past? Of weet je iets over de telefoons die ik zelf heb gevonden?

Bij voorbaat dank voor de hulp :D

Verwijderd

Tenzij je 2e hands wilt gaan is je budget te laag. Een minimale Honor 3C is al €40,- boven budget. Ik zou of je budget verhogen of kijken naar een 2e hands New Moto G 2014.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Je zoekt een Android telefoon, en kiest in je vergelijk een Lumia 530 welke Windows draait. Dat rijmt niet met elkaar.
Echter, een Windows telefoon geeft wel betere prestaties op goedkope hardware doordat Windows minder nodig heeft dan Android van de telefoon, dus uit dat oogpunt is het zeker een goede keuze.
Wat jij aangeeft kan volgens mij alemaal op een Windows phone, dus ook dat is geen probleem.

Als je in de pricewatch filtert zie je een beperkte keuze:
http://tweakers.net/categ...FgYKCko5QL0qpkaATm1tbWAgA

Een Android telefoon die er dan uitspringt is de LG Joy:
pricewatch: LG Joy Blauw

En de rest zijn Windows telefoons of te groot of geen vooruitgang.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Spaar 25 euro meer en je hebt deze: pricewatch: Motorola Moto E 4G/LTE (2de gen.) Zwart

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:11

• Momus
Dit is een andere optie. Maar dan zit je op 5 inch... pricewatch: Honor Holly Zwart

Verwijderd

Topicstarter
swhnld schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:26:
Je zoekt een Android telefoon, en kiest in je vergelijk een Lumia 530 welke Windows draait. Dat rijmt niet met elkaar.
Echter, een Windows telefoon geeft wel betere prestaties op goedkope hardware doordat Windows minder nodig heeft dan Android van de telefoon, dus uit dat oogpunt is het zeker een goede keuze.
Wat jij aangeeft kan volgens mij alemaal op een Windows phone, dus ook dat is geen probleem.
Scherp. Ik dacht daar niet helemaal bij na toen ik mijn post schreef :+
Ik zei Androidtelefoon, omdat ik dat besturingssysteem gewend ben, maar ik sta ook open voor Windowstelefoons.

Iedereen bedankt voor jullie reactie :) Ik ga de LG Joy en Motorola bekijken, de Honors zijn mooie telefoons, maar toch echt te groot. Helaas :'(

• Momus
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2015 @ 23:34:
[...]

Scherp. Ik dacht daar niet helemaal bij na toen ik mijn post schreef :+
Ik zei Androidtelefoon, omdat ik dat besturingssysteem gewend ben, maar ik sta ook open voor Windowstelefoons.

Iedereen bedankt voor jullie reactie :) Ik ga de LG Joy en Motorola bekijken, de Honors zijn mooie telefoons, maar toch echt te groot. Helaas :'(
De Motorola Moto E 4G is echt veel en veel beter dan die LG Joy. Die LG zou ik lekker links laten liggen.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Momus schreef op maandag 23 maart 2015 @ 07:53:
[...]

De Motorola Moto E 4G is echt veel en veel beter dan die LG Joy. Die LG zou ik lekker links laten liggen.
Klopt, die Moto E (4G) is echt een fijne telefoon binnen dat budget. Heb 'm zelf ook.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Als ik bij GSMarena de Joy en de Moto E naast elkaar leg zijn ze aardig aan elkaar gewaagt in de juiste uitvoering uitgaande van de LTE varianten, zelfde geheugen, zelfde processor. Wel verschil in schermformaat en accu (maar je hebt ook meer stroomverbruik op een groter scherm).
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=7054&idPhone2=6986

Ik zou zeggen, houd ze in de winkel in de hand en kijk wat je het mooiste vind / lekkerste in de hand ligt en koop dat.
Pagina: 1