De mensen die geen gapps draaien op hun telefoon moeten op een andere manier aan apk's komen. Ik zelf gebruik apps.evozi.com waar ik redelijk wat vertrouwen in heb. Helaas is momenteel de rabobank app heel erg out of date en werkt niet meer. Nu vroeg ik mij af wat een veilige manier is om een goede apk's te downloaden zonder gapps. De goede versie van rabobank is bijvoorbeeld te vinden op apk-dl.com, maar ik kan niet door middel van een hash kijken of er mee 'gekloot' is.
Waarom kan je niet bij de play store komen?
Wat je nog zou kunnen doen is BlueStacks of een andere Android EMU draaien op de PC met Titanium Backup. Dan kan je de applicatie back-uppen en de .apk doorsturen naar je telefoon.
Deze kan je ook gebruiken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2392504
Wat je nog zou kunnen doen is BlueStacks of een andere Android EMU draaien op de PC met Titanium Backup. Dan kan je de applicatie back-uppen en de .apk doorsturen naar je telefoon.
Deze kan je ook gebruiken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2392504
[ Voor 16% gewijzigd door Zenety op 20-03-2015 13:31 ]
Ja slim, internetbankieren met van internet geplukte .apk's

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 20-03-2015 13:40 ]
Omdat ik cyanogonmod draai zonder Google, daardoor heb je niet de mogelijkheid om een apk uit de play store te downloaden.
@dutchgio, Lees mijn post
@dutchgio, Lees mijn post
[ Voor 26% gewijzigd door jostefa op 20-03-2015 13:46 ]
Dat is toch gewoon los te flashen? Wat is het probleem?jostefa schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:44:
Omdat ik cyanogonmod draai zonder Google, daardoor heb je niet de mogelijkheid om een apk uit de play store te downloaden.
Inderdaad, gewoon de Play Store flashen en probleem opgelost.
Hier zijn linkjes naar de gapps op de cyanogenmod-wiki:
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Google_Apps
Hier zijn linkjes naar de gapps op de cyanogenmod-wiki:
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Google_Apps
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het probleem is dat je aan de apk's moet komen en ik niet zomaar een apk van een willekeurige website ga downloaden en installeren ( en al helemaal niet met betrekking tot internet bankieren ). Ik wil dus het liefst orginele apk's downloaden. Het antwoord van zenety kan ik wel wat mee.
Ik wil niks met Google te maken hebben. Ik heb niet voor niets geen gapps geïnstalleerd.
[ Voor 255% gewijzigd door jostefa op 20-03-2015 13:54 ]
Het antwoord eentje boven jou kan je nóg meer mee. Kan je gewoon álles "origineleel" zelf downloadenjostefa schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:51:
Het antwoord van zenety kan ik wel wat mee.

Ah, okay, aluhoedje. Dat kan. Welnu, via dat topic dan maarjostefa schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:52:
Ik wil niks met Google te maken hebben. Ik heb niet voor niets geen gapps geïnstalleerd.
[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 20-03-2015 13:53 ]
Nickname does not reflect reality
Je kan anders een andere store gebruiken, zoals de Amazon store?jostefa schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:52:
[...]
Klopt een andere store is een optie, enkel staat daar de Rabobank app niet in
De TS?

Even zonder onzin, als je niks met Google te maken wilt hebben moet je geen Android draaien, wil je de Rabobank app voor Android zul je iets met Google te maken moeten krijgen.

Even zonder onzin, als je niks met Google te maken wilt hebben moet je geen Android draaien, wil je de Rabobank app voor Android zul je iets met Google te maken moeten krijgen.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Wellicht is het handiger voor een ander besturingssysteem te kiezen dan een besturingssysteem van Google, als je niks met Google te maken wil hebben.
Van de Rabobanksite:jostefa schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:56:
Klopt een andere store is een optie, enkel staat daar de Rabobank app niet in
Dat lijkt me dan de beste oplossing?Via de mobiele site m.rabobank.nl kunt u mobiel bankieren, net als via de Rabo Bankieren App. U kunt dus ook mobiel bankieren als de app niet beschikbaar is voor uw toestel.
Zorg voor een andere telefoon met wel een google account daarop aangemaakt, installeer daar via de google store de rabobank app. Maak een back-up van je rabobank .apk's en installeer die op je telefoon zonder google account.
En dan is-ie over paar maanden weer terug bij af:BB-One schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:59:
Zorg voor een andere telefoon met wel een google account daarop aangemaakt, installeer daar via de google store de rabobank app. Maak een back-up van je rabobank .apk's en installeer die op je telefoon zonder google account.
jostefa schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:23:
Helaas is momenteel de rabobank app heel erg out of date en werkt niet meer.
Daar is dat xda-topic ook voorBB-One schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:59:
Of gebruik deze Chrome extensie om de *.apk rechtstreeks van Google Play te downloaden.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Haha dit loopt zo lekker uit de hand, als ik een Android wil zonder Google is dat prima mogelijk en ja ook met rabobank app.
@anandus, thanks daar heb ik wat aan!
@BB-One, thanks, dit is inderdaad een goed alternatief die Zenety ook voorstelde
@Petervanakelyen, deze krijg ik momenteel nog niet werkend, omdat het phoneid niet gekoppeld is aan Google
@BB-One, thanks, dit is inderdaad een goed alternatief die Zenety ook voorstelde
@Petervanakelyen, deze krijg ik momenteel nog niet werkend, omdat het phoneid niet gekoppeld is aan Google
[ Voor 17% gewijzigd door jostefa op 20-03-2015 14:04 ]
Chrome is van GooglePetervanakelyen schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:01:
Of gebruik deze Chrome extensie om de *.apk rechtstreeks van Google Play te downloaden.
Je vraagt toch om raad? Dan krijg je die. Daar is dit forum nou eenmaal voor.jostefa schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:01:
Haha dit loopt zo lekker uit de hand, als ik een Android wil zonder Google is dat prima mogelijk en ja ook met rabobank app.
Verkeerde telefoon gekocht dan. Of uberhaupt een smartphone.jostefa schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:52:
Ik vraag om raad ja, niet op flames.
[ Voor 4% gewijzigd door jostefa op 20-03-2015 14:05 ]
Inderdaad, laten we ontopic blijvenjostefa schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:05:
Ik vraag om raad ja, niet op flames.
Al blijf je toch tegen hetzelfde probleem aanlopen waar je nu ook tegenaanloopt:
De app zal op een gegeven moment verouderd raken.
En als je geen Google Store (met haar update-mogelijkheid) wil gebruiken zit er niets anders op dan weer de nieuwste apk te downloaden, linksom of rechtsom.
Dan wordt het belangrijkste, zeker bij een bank-app, dat je kan controleren of de signature/certificate van de apk correct is. Misschien heb je iets aan het antwoord op deze vraag?
Al heb je daar wel een certificaat van dezelfde maker voor nodig.
Ik ga de Chrome extentie decompilen om te zien wat die precies doet. Aan de hand daarvan ga ik een mooie oplossing maken.
Flames? Nah, de meeste (semi)offtopic reacties hier zijn hooguit trolls. Niet heel vreemd met jouw vraag. 
Als je niks te maken wilt hebben met Google dan moet je geen Cyanogen draaien maar een ROM gericht op privacy welke (zo veel mogelijk) afstand doet van Google. Ik zou het bijna met je eens kunnen zijn dat je zonder GApps "Google-loos" genoeg bent, maar als je applicaties wilt gebruiken als Internetbankieren zou ik je houding t.o.v. Google vs de veiligheid van jouw centen toch echt gaan heroverwegen.
Even een oprechte vraag: Vanwaar wil je zo veel afstand houden van Google?
Als je niks te maken wilt hebben met Google dan moet je geen Cyanogen draaien maar een ROM gericht op privacy welke (zo veel mogelijk) afstand doet van Google. Ik zou het bijna met je eens kunnen zijn dat je zonder GApps "Google-loos" genoeg bent, maar als je applicaties wilt gebruiken als Internetbankieren zou ik je houding t.o.v. Google vs de veiligheid van jouw centen toch echt gaan heroverwegen.
Even een oprechte vraag: Vanwaar wil je zo veel afstand houden van Google?
Ik persoonlijk heb ook een hekel aan Google zijn verzameldrift, daarom rooted android telefoon met permissie manager. Gebruik wel Gapps en alles uit de store, maar ik bepaal zelf welk app welke rechten krijgt.
Vooral dat bij Android alles standaard opt-in is kan ik echt heeeeel slecht tegen. Van alles en nog wat wordt er continu gesyncd zonder dat je daar eerst netjes om gevraagd wordt. Dus ik snap TS wel, maar zo ver ga ik zelf niet. Zonder al te veel op te geven op privacy en toch met gemak apps kunnen gebruiken.
Helaas is er geen goede alternatief voor Android, missen of de apps (WP), of niet tweakbaar genoeg (iOS), of geen actieve community i.c.m eerdere punten (Tizen,Firefox OS, Sailfish).
Vooral dat bij Android alles standaard opt-in is kan ik echt heeeeel slecht tegen. Van alles en nog wat wordt er continu gesyncd zonder dat je daar eerst netjes om gevraagd wordt. Dus ik snap TS wel, maar zo ver ga ik zelf niet. Zonder al te veel op te geven op privacy en toch met gemak apps kunnen gebruiken.
Helaas is er geen goede alternatief voor Android, missen of de apps (WP), of niet tweakbaar genoeg (iOS), of geen actieve community i.c.m eerdere punten (Tizen,Firefox OS, Sailfish).
Decompilen? De source staat op githubjostefa schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:25:
Ik ga de Chrome extentie decompilen om te zien wat die precies doet. Aan de hand daarvan ga ik een mooie oplossing maken.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Hier kan ik het prima mee eens zijn, maar de TS lijkt dit belangrijker te vinden dan de veiligheid van z'n centen en veel interessantere gegevens.FlyEragon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:34:
Ik persoonlijk heb ook een hekel aan Google zijn verzameldrift [...]
@D4NG3R
Wat FlyEragon zegt ben ik het helemaal mee eens.
Mijn veiligheid van mijn centen is mij heel veel waard, daarom wil ik geen apk's installeren van zomaar een website. Wanneer ik een originele apk heb van de play store heb, zit ik toch goed qua veiligheid, gapps biedt toch geen extra laag van veiligheid?
Mijn veiligheid van mijn centen is mij heel veel waard, daarom wil ik geen apk's installeren van zomaar een website. Wanneer ik een originele apk heb van de play store heb, zit ik toch goed qua veiligheid, gapps biedt toch geen extra laag van veiligheid?
[ Voor 5% gewijzigd door jostefa op 20-03-2015 14:47 ]
Met een Blackberry kan je de Snap app gebruiken die APK's direct uit Google Play kan downloaden zonder dat de Google Play Services nodig zijn.
Mits het systeem schoon en ongeroot is bieden Gapps een laag zekerheid. Veiligheid ga ik geen woord over reppen, het is al vaker gebleken dat de play store malware aanbood.
Ik zou gewoon Gapps instaleren. Of gewoon Gapps downloaden en alle andere apps uit de .zip halen en alleen de Play Services laten instaleren.
Mocht je mij vertrouwen, net deze apk van mn telefoon geript.
https://drive.google.com/...UVhWd1Fz/view?usp=sharing
Ik moest even lachen, 90% van de apps in de Play Store zouden vroeger omschreven worden als malware/spyware.D4NG3R schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:53:
...het is al vaker gebleken dat de play store malware aanbood.
Een simpel spelletje wat sms'je moet kunnen zenden, een mp3 speler met toegang tot je mic/camera etc. etc. Heel het Android gebeuren is gebaseerd op het aftappen en uitzuigen van de klant, logisch ook want dat is het verdienmodel. Maar ik doe daar niet aan mee.
Ook ik heb een hekel aan die verzameldrang. Laatst nog eens geprobeerd, een AOSP rom geïnstalleerd op mijn Xperia Z en .apk's via alternatieve wegen gedownload. Dan loop je inderdaad tegen wat problemen aan. Zijn die alternatieve wegen wel betrouwbaar? En hoe ga ik het updaten van mijn apps handlen? Daar is niet zomaar een oplossing voor eigenlijk.
Toen maar besloten weer terug te gaan naar mijn oude setup, standaard Sony rom met root, zoveel mogelijk Google spullen met Titanium backup verwijdert en door middel van rechten instellen en een firewall zoveel mogelijk dichtgezet. Eens in de zoveel dagen laat ik de play store door in de firewall en dan werk ik alle apps bij. Niet ideaal, maar het werkt voor mij en mijn privacy is beter beschermd dan stock en ik heb bovendien minder van die irritante plugins en standaard apps.
Edit:
Toen maar besloten weer terug te gaan naar mijn oude setup, standaard Sony rom met root, zoveel mogelijk Google spullen met Titanium backup verwijdert en door middel van rechten instellen en een firewall zoveel mogelijk dichtgezet. Eens in de zoveel dagen laat ik de play store door in de firewall en dan werk ik alle apps bij. Niet ideaal, maar het werkt voor mij en mijn privacy is beter beschermd dan stock en ik heb bovendien minder van die irritante plugins en standaard apps.
Edit:
Haha prachtig, de play store verwijderen en dan .apk's vanaf Google Drive downloadenZenety schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:57:
[ Voor 18% gewijzigd door GH45T op 20-03-2015 15:00 ]
Enigste wat gapps toevoegd op al de andere manieren is dat je meteen updates krijgt. Je hebt dus de laatste versie met mogelijke beveiliging fixes.jostefa schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:47:
@D4NG3R
Verder kan ik mij voorstellen dat je je geld terug krijgt als je door een externe oorzaak geld kwijtraakt, denk aan een fout in de app. Kan mij voorstellen als er iets via jouw mobiele telefoon gebeurd dit recht voor jouw verval vooral als je het van externe bronnen gaat downloaden
En 90% van alle wildgroei aan apps is ook gewoon rotzooi, maar wat heeft dat te maken met de Rabobank app? Applicaties die je niet wilt downloaden hoef je immers niet te downloaden. GApps is officieel nodig voor toegang tot applicaties, onofficieel mag je alles doen en laten maar op dat moment kan je ook niet meer aankloppen bij Google of de ontwikkelaar.FlyEragon schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:58:
[...]
Ik moest even lachen, 90% van de apps in de Play Store zouden vroeger omschreven worden als malware/spyware.
Developers kiezen waar de app toegang tot krijgt, niet Google.Een simpel spelletje wat sms'je moet kunnen zenden, een mp3 speler met toegang tot je mic/camera etc. etc.
Vanaf hier breng jij het topic weer terug naar aluhoedje niveau, Heel het Android gebeuren is gebaseerd op openheid. Dat heeft veel voordelen en veel nadelen, als jij vind dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen moet je geen Android gebruiken. Daarnaast zijn er voldoende mogelijkheden om te limiteren wat een applicatie wel of niet mag.Heel het Android gebeuren is gebaseerd op het aftappen en uitzuigen van de klant, logisch ook want dat is het verdienmodel. Maar ik doe daar niet aan mee.
Daarnaast aftappen? Wijs jij me maar eens aan waar er afgetapt word door Google. Gapps gebruikt enkel de info van jouw eigen Google account en toestelgegevens; Tenzij jij expliciet aangeeft dat ze dat mogen lezen ze bijvoorbeeld niet jouw mails, smsjes of telefoonboek uit.
[ Voor 45% gewijzigd door D4NG3R op 20-03-2015 15:07 ]
NiksD4NG3R schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:01:
[...]
En 90% van alle wildgroei aan apps is ook gewoon rotzooi, maar wat heeft dat te maken met de Rabobank app?
[...]
Niks aluhoedje maar gewoon gezond verstand, ik weet ook wel dat het buiten om Google gaat wat developers in hun app stoppen. Maar als je de google standaard permissies bekijkt voor alle google apps doen ze er zelf even hard aan mee.Developers kiezen waar de app toegang tot krijgt, niet Google.
[...]
Vanaf hier breng jij het topic weer terug naar aluhoedje niveau, Heel het Android gebeuren is gebaseerd op openheid. Dat heeft veel voordelen en veel nadelen, als jij vind dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen moet je geen Android gebruiken. Daarnaast zijn er voldoende mogelijkheden om te limiteren wat een applicatie wel of niet mag.
Heeft weinig met de Rabo app te maken, maar wel met de insteek van de TS wat een aantal mensen niet helemaal leken te snappen wat ik probeer duidelijk te maken. Ik bepaal trouwens zelf wel hoe en wat ik gebruik, daarvoor zitten we op Tweakers, wel de voordelen maar niet de nadelen van Android
Ja, heb je wel root toegang voor nodig. En dat is waarom Android dan wel weer leuk is, je kan er mee pielen.D4NG3R schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:01:
[...]
Daarnaast zijn er voldoende mogelijkheden om te limiteren wat een applicatie wel of niet mag.
edit: Met aftappen bedoel ik het standaard aanzetten van bijvoorbeeld uploaden van foto's naar je Google Drive, contactpersonen in de cloud zetten etc. Ik moet bij een reinstall een stuk of 15 van die dingen uitzetten zodat (hopelijk) niks in de cloud verdwijnt.
[ Voor 18% gewijzigd door FlyEragon op 20-03-2015 15:14 ]
Standaard fotos uploaden naar drive? Contactpersonen in de cloud? Die 1e heb ik nog nooit een melding van gehad en zowel m'n Drive als dataverbruik wijzen uit dat dit niet gebeurt. Wat betreft het 2e krijg ik toch altijd netjes de keuze:

Google laat niks zomaar verdwijnen zonder jouw ondubbelzinnige toestemming te hebben verkregen. En die toestemming hoef je niet te verlenen door simpelweg geen Google account te gebruiken op je telefoon.

Google laat niks zomaar verdwijnen zonder jouw ondubbelzinnige toestemming te hebben verkregen. En die toestemming hoef je niet te verlenen door simpelweg geen Google account te gebruiken op je telefoon.
[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 20-03-2015 15:21 ]
TS, sorry voor het beetje offtopic laten gaan van je topic
Ik heb het meer over deze lijst:

Of werkt dat niet zo en heb ik het misschien helemaal mis? Bij mij staat dit lijstje dus standaard helemaal aangevinkt, en zo komen bijvoorbeeld de contacten op de telefoon dus opeens in het google account terecht.
Kwam ik achter bij overstap van telefoon, zonder dat mijn sim kaart er in zat, maar wel google account toegevoegd stonden mijn contacten er al weer. Handig dat wel, maar ik bepaal graag zelf of dat gebeurt of niet.
Zonder google account is Android niet heel praktisch, en daar heeft de TS een beetje last van. Dus vandaar dat ik wel een Google account heb, maar dan middels root en andere permissie managers zelf kan beheren wat er wel en niet toegang tot mijn data heeft.
Ik heb het meer over deze lijst:

Of werkt dat niet zo en heb ik het misschien helemaal mis? Bij mij staat dit lijstje dus standaard helemaal aangevinkt, en zo komen bijvoorbeeld de contacten op de telefoon dus opeens in het google account terecht.
Kwam ik achter bij overstap van telefoon, zonder dat mijn sim kaart er in zat, maar wel google account toegevoegd stonden mijn contacten er al weer. Handig dat wel, maar ik bepaal graag zelf of dat gebeurt of niet.
Zonder google account is Android niet heel praktisch, en daar heeft de TS een beetje last van. Dus vandaar dat ik wel een Google account heb, maar dan middels root en andere permissie managers zelf kan beheren wat er wel en niet toegang tot mijn data heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door FlyEragon op 20-03-2015 15:24 ]
Die staan (bijna) allemaal aan hier, nog geen contactpersoon op m'n google account gezien welke ik er niet zelf geplaatst heb. Images uploaden niet naar drive tenzij ik hier zelf voor kies in het share menu. Ik hoop dat je het met me eens bent dat het syncen van mail en kalenders niet meer als logisch is.
Ik heb een bijna stock ROM, is dat bij jouw ook het geval?
Ik heb een bijna stock ROM, is dat bij jouw ook het geval?
Oke, dat van die foto's wist ik niet. Maar het idee dat het standaard aan stond beviel me al niet, zeker niet met de beperkte mobiele data abonnementen tegenwoordig. Maar mijn contacten staan wel in Google nu, en vandaar dat ik er misschien ook wel vanuit ging dat hetzelfde automatisch gebeurde met foto's.
Agenda gebruik ik wel en staat gesynct over meerdere devices, werkt prima. Echter mail en alle andere Google Bloatware zoals Movies, Books, Music gebruik ik niet dus dat mag dan wel uit staan. Het enige wat gesnyct is, is dus de Agenda. Ik heb een geroote stock ROM op mijn toestel zodat ik ook nog permission manager kan gebruiken die per app toegang tot bepaalde zaken kan blokkeren.
Ik heb ooit een Acer mobieltje gehad, en daar kreeg je na het invoeren van je Google account dit lijstje te zien en kon je zelf aanvinken wat je wilt laten synchroniseren. Dit heb ik al heel lang niet meer gezien tegenwoordig. Eerlijk gezegd weet ik ook niet aan wie het ligt, Google of de telefoonfabrikant.
Dat van die google foto's snap ik nog steeds niet helemaal, het idee van sync aan hebben staan is toch juist dat je er geen omkijken meer naar hebt? Als je dan handmatig moet sharen is dat dus eigenlijk geen automatische sync.
Update:
Net ingelogd op de PC met google account en weer wat dingetjes gevonden die standaard aanstaan waarvan ik dat niet wist:
Video's waarnaar u zoekt op YouTube
YouTube-zoekgeschiedenis slaat uw zoekopdrachten op YouTube op, zodat u in het vervolg sneller kunt zoeken en betere video-aanbevelingen krijgt.
Video's die u op YouTube bekijkt
Met YouTube-kijkgeschiedenis kunt u eenvoudig de video's terugvinden die u onlangs op YouTube heeft bekeken.
Plaatsen waar u heengaat
Met Locatiegeschiedenis wordt een kaart gemaakt van waar u naartoe gaat met uw ingelogde apparaten. Hierdoor kunt u beter zoeken op kaarten, krijgt u betere routebeschrijvingen, en meer.
Agenda gebruik ik wel en staat gesynct over meerdere devices, werkt prima. Echter mail en alle andere Google Bloatware zoals Movies, Books, Music gebruik ik niet dus dat mag dan wel uit staan. Het enige wat gesnyct is, is dus de Agenda. Ik heb een geroote stock ROM op mijn toestel zodat ik ook nog permission manager kan gebruiken die per app toegang tot bepaalde zaken kan blokkeren.
Ik heb ooit een Acer mobieltje gehad, en daar kreeg je na het invoeren van je Google account dit lijstje te zien en kon je zelf aanvinken wat je wilt laten synchroniseren. Dit heb ik al heel lang niet meer gezien tegenwoordig. Eerlijk gezegd weet ik ook niet aan wie het ligt, Google of de telefoonfabrikant.
Dat van die google foto's snap ik nog steeds niet helemaal, het idee van sync aan hebben staan is toch juist dat je er geen omkijken meer naar hebt? Als je dan handmatig moet sharen is dat dus eigenlijk geen automatische sync.
Update:
Net ingelogd op de PC met google account en weer wat dingetjes gevonden die standaard aanstaan waarvan ik dat niet wist:
Video's waarnaar u zoekt op YouTube
YouTube-zoekgeschiedenis slaat uw zoekopdrachten op YouTube op, zodat u in het vervolg sneller kunt zoeken en betere video-aanbevelingen krijgt.
Video's die u op YouTube bekijkt
Met YouTube-kijkgeschiedenis kunt u eenvoudig de video's terugvinden die u onlangs op YouTube heeft bekeken.
Plaatsen waar u heengaat
Met Locatiegeschiedenis wordt een kaart gemaakt van waar u naartoe gaat met uw ingelogde apparaten. Hierdoor kunt u beter zoeken op kaarten, krijgt u betere routebeschrijvingen, en meer.
[ Voor 23% gewijzigd door FlyEragon op 20-03-2015 15:50 ]
Het is om misselijk van te worden! Wat ook zo kansloos is dat wanneer je locatie aanzet er een pop-up verschijnt of Google zijn service mag gebruiken om betere locatie gegeven te geven. Deze kan je aanvinken met de optie om het niet meer te tonen, wanneer je dit niet wil wordt er elke keer om gevraagd en heb je niet de mogelijkheid om je keuze te onthouden.
Pagina: 1